
Mercedes-Benz chrlí jeden koncept za druhým. Na začiatku roka to bola vodíková štúdia luxusnej limuzíny F 015 Luxury Motion a vo Frankfurte nad Mohanom zas aerodynamický zázrak Mercedes IAA s koeficientom odporu vzduchu len 0,19. A pre Tokio si Stuttgart pripravil ďalší exkluzívny kúsok – Vision Tokyo Concept. Tentoraz na tému luxusného vanu vzdialenej budúcnosti. Počíta pri ňom s autonómnym riadením, čo umožnilo dizajnérom „prekopať“ konvenčný prístup k architektúre karosérie aj interiéru.


Mercedes-Benz tvrdí, že inšpiráciou pre novú štúdiu bola generácia Z. Teda generácia ľudí narodených po roku 1995, ktorí vyrastali v období boomu informačných technológií. Názov Vision Tokyo zas odkazuje na snahu maximálneho využitia priestoru, čo je pre japonskú metropolu typické. Nejde však rozhodne o žiadneho drobčeka. Štúdia má na dĺžku 4 803, na šírku 2 100 a na výšku 1 600 mm. Parkovať s ňou v prehustenom Tokiu by asi nebola hračka. Zato v interiéri ponúkne variabilný a luxusný priestor na míle vzdialený tomu, na čo sme zvyknutí.


Všetko sa začína avantgardným prístupom do kabíny cez obrovské krídlové dvere na ľavej strane. Koncept teda rešpektuje ľavostrannú premávku v Japonsku. Tradičné sedadlá v radoch tu však nehľadajte. Namiesto nich je koncept vybavený pohodlnou pohovkou pre piatich pasažierov a, samozrejme, obrovským LCD displejom či množstvom multimediálnych systémov ovládaných cez 3D hologram. Vzhľadom na autonómne riadenie má sedadlo vodiča len „núdzovú“ funkciu. Vznikne otočením jednej časti pohovky a vysunutím volantu z palubnej dosky.
O atmosfére na palube bude Vision Tokyo referovať aj navonok. Modré podsvietenie prednej masky, megalomanských 26-palcových kolies či prahov, môže mať totiž pri pustenej hudbe funkciu akéhosi svetelného ekvalizéra. Výhľad z auta nie je taký podstatný, preto sú bočné okná pokryté sieťotlačou poskytujúcou dostatok súkromia, ale aj svetla. Rovnako futuristický je pohon. Ten si štúdia požičala z januárového konceptu F 015 Luxury Motion a kombinuje energiu palivových článkov čerpajúcich vodík z CFRP nádrží a li-ion batérií.
Zásoba vodíka stačí na 790 km jazdy, ku ktorým musíme pripočítať 190 kilometrový dojazd pri napájaní elektromotorov z akumulátorov. Celkovo tak zvládne Vision Tokyo 890 kilometrov bez zastávky na vodíkovej čerpacej stanici alebo na nabíjačke. Pochopiteľne, do výroby sa „japonský“ koncept nechystá. Vodíkový pohon však zas až taký vzdialený realite nie je.