Súčasný Volkswagen Golf siedmej generácie je na trhu od konca roku 2012. To nie je až tak dlho, a tak sa očakávalo, že na budúci rok sa stretneme s jeho prvou modernizáciou. Medzičasom však koncern VW oznámil, že mieni skrátiť životný cyklus svojich modelov na päť rokov. A i keď bude musieť nemecká automobilka skúšaná kauzou Dieselgate tvrdo šetriť, určite tak neurobí na úkor svojho najúspešnejšieho modelu. Dokonca z Wolfsburgu prenikajú informácie, že namiesto faceliftu príde v roku 2016 rovno s ôsmou generáciou Golfu.
Tá by mala stáť na modifikovanej platforme MQB, čo by znamenalo opäť nižšiu hmotnosť. Istá je aj silná orientácia na benzínové motory. Tie budú opäť maloobjemové a preplňované. Novinkou sa však stane elektrické turbodúchadlo, ktoré zabezpečí vysoký krútiaci moment prakticky od voľnobehu. V tejto súvislosti budú musieť prejsť benzínové Golfy na 48 V elektrickú sústavu, ktorá bude schopná dodávať turbodúchadlám dostatok energie. A elektrina príde ku slovu aj iným spôsobom.

Golf sa bude snažiť znížiť spotrebu paliva mikrohybridnou sústavou. Dostane teda výkonný štartér-generátor, podobne ako to poznáme z niektorých modelov koncernu PSA. Ten sa bude podieľať na rekuperácii brzdnej energie a využívať ju okrem štart-stop systému aj na pohon. Systém by nemal byť drahý, pretože sa zaobíde bez nákladných li-ion alebo NiMH akumulátorov a samostatného elektromotora. Spotreba verzia so základným litrovým 3-valcom 1,0 TSI by mala klesnúť na 4,7 litra benzínu, a to vraj v reálnej premávke.
Isté tiež je, že v kabíne Golfu sa stretneme s virtuálnym kokpitom, teda digitálnym prístrojovým panelom známym z Audi TT alebo VW Passat. O dizajne nového Golfu nie je zatiaľ nič známe. Pôvodne malo ísť o veľkú zmenu, ale z dôvodu rýchlej inovácie pristúpi Volkswagen pravdepodobne k evolúcii. Viac možno výrobca prezradí o technologických vychytávkach nového Golfu ešte tento mesiac na konferencii v Düsseldorfe, zameranej na 48-voltovú sústavu.