
Mercedes-Benz GL má za sebou už takmer desaťročnú kariéru. Jeho druhá generácia, ktorá sa dostala aj do Európy, je na trhu od roku 2012. Po štyroch rokoch prišiel rad na facelift a tiež nové označenie GLS, ktoré má jasne deklarovať, že novinka stojí medzi stuttgartskými SUV na vrchole hierarchie. Jednoducho, Mercedes ju klasifikuje ako triedu S medzi jeho „terénnymi“ modelmi. V skutočnosti má však oveľa bližšie k novému GLE, z ktorého preberá väčšinu inovácií.
Maska v štýle triedy S
Vizuálne zmeny nie sú dramatické, ale rozhodne nejde len o retuše. Nová je prakticky celá predná maska so „zakúsnutými“ reflektormi, ktorá evokuje novú limuzínu S, ale aj menšie „céčko“. To platí aj o nárazníku. Vzadu nájdeme nové LED svetlá a mierne redizajnovaný nárazník. Paletu farieb obohatili laky Diamond White a Cardinal Red. Úplne nový je dizajn diskov kolies. Pre verziu GLS 550 je pripravený exteriérový balík Sport s odlišnými nárazníkmi, prahmi a 21-palcovými diskami AMG.

Obrovský interiér je naďalej určený siedmim cestujúcim v plnohodnotných sedadlách. Zmeny však neprekvapia. GLS totiž preberá palubnú dosku z modernizovaného GLE, čo znamená najmä centrálny 8-palcový displej rozhrania Command a Command Online s touch-padom na stredovom tuneli, 3-ramenný volant či grafiku prístrojového panela s klasickými analógovými stupnicami. Odlišnú atmosféru má ponúknuť rozšírená paleta čalúnení a dekorácií.

GLS tiež naskakuje na vlak najmodernejších asistenčných systémov. Tie pôvodné ako Collision Prevention Assist či korekciu riadenia pri bočnom vetre Crosswind Assist dopĺňa o príplatkový balík Driver Assistance Package, ktorý obsahuje detekciu chodcov či udržiavanie v jazdnom prúde. Nové funkcie majú aj adaptívne LED svetlá. Pod názvom Magic Vision Control sa zas ukrývajú vyhrievané stierače s viacotvorovým dávkovaním, známe z triedy S. Takže okno čistia bez toho aby ste čistiacu zmes vôbec zaregistrovali.
Tri motory plus AMG
Paleta motorov sa príliš nemení, ich výkony však áno. Základom je benzínový trojliter verzie GLS 450 namiesto GL 400 s výkonom 270 kW, čo znamená nárast 25 kW. Silnejší osemvalec verzie GLS 550 (GL 500) posilnil na 335 kW (+ 16 kW). Jediným dieselom v ponuke ostáva trojlitrový 6-valec verzie GLS 350d s nezmeneným výkonom 190 kW. Všetky motory sú odteraz spojené s 9-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom oboch náprav 4Matic. Na vrchol sa postaví ostrá verzia z Affalterbacu GLS 63 s 5,5-litrovým 8-valcom naladeným na 430 kW a 7-stupňovým automatom 7G-Tronic.

Systém nastavenia jazdných režimov Dynamic Select má teraz až šesť módov. Okrem Comfort, Slippery a Sport aj mód Individual alebo Off-road. Verzie doplnené o terénny paket Off-road Engineering s redukčnou prevodovkou a uzávierkou pridáva mód Off-road+, ktorý využíva aj možnosti vzduchového odpruženia Airmatic. To dokáže meniť svetlú výšku podvozku až do extrémnych 306 mm a zlepšiť brodivosť do hĺbky úctyhodných 600 mm. GLS 63 AM mení off-roadový režim za režim Sport+.
Mercedes-Benz sľubuje aj viac komfortu a stability. Ak vám to nestačí, k dispozícii je voliteľný systém aktívnych stabilizátorov Active Curve Systém, znižujúci náklony v zákrutách. Nové veľké stuttgartské SUV bude možné objednávať od decembra. Svetovú premiéru absolvuje na autosalóne v Los Angeles. K prvým zákazníkom sa dostane v marci.