Časy sa menia. Dacia síce postavila svoju kariéru na lacných autách s vysokou úžitkovou hodnotou, ale svoju budúcnosť vidí pestrejšie. Jednoducho, chce zamieriť vyššie. Šéf značky Nicolas Maure pre rumunský magazín Economica uviedol, že automobilka plánuje zamestnať 120 nových inžinierov, ktorí pomôžu preraziť Dacii v oblasti hybridných technológií a autonómneho riadenia. To by ste asi nepovedali na značku, ktorá ešte donedávna nemala v ponuke ani len tempomat.
Má to však logiku. Dacia doteraz operovala v relatívne voľnom priestore. Lenže konkurencia nespí. Do lowcostového teritória mieri stále viac výrobcov. Realitou je reinkarnovaná značka Datsun, šušká sa o oživení Simcy a aj ruská Lada má chuť zamiešať karty v Európe viac ako kedykoľvek predtým. Navyše sú tu cenovo orientované modely od koncernu PSA a pripravovaný Fiat Bravo. Dacia preto posilňuje svoje technologické portfólio. Najnovšie napríklad dvojspojkovou automatickou prevodovkou. Lenže pri nej nezostane.
„Budeme pokračovať v práci na osvedčených technológiách, ale zároveň sa pohneme od mechaniky smerom k navigačným a asistenčným systémom prepojeným s internetom. To by nás mohlo doviesť až k vytvoreniu nášho prvého autonómneho vozidla,“ vysvetľuje pre magazín Economica Maure. Posile 120 inžinierov, ktorí budú sústredení v novom vývojovom stredisku Renault Technologie Roumanie, bude pomáhať aj armáda 270 študentov, od ktorých si Dacia sľubuje nový pohľad na budúcnosť a viac invencie.
Dnes sa možno zdá Dacia s autonómnym riadením alebo hybridným pohonom ako fikcia, treba mať však na pamäti, že o takých päť-desať rokov nám už tieto technológie nebudú pripadať futuristické. A dole pôjdu aj ich ceny. Otázne však je, či imidž Dacie dokáže osloviť náročnejšiu klientelu. Zatiaľ sa to v Európe nepodarilo vo vyšších segmentoch ani kórejským automobilkám, a tie už majú veľký kus cesty a práce za sebou. Stredná a vyššia trieda ostáva stále v rukách zväčša nemeckých značiek.