Lexus LF-FC: Vodíkový koncept zrkadlí budúcnosť LS

Áno toto je budúca vlajková loď Lexusu - limuzína LS. Zatiaľ má však podobu konceptu a vodíkový pohon. Dokonca so štvorkolkou!

12.11.2015 16:00
debata (1)
K monumentálnej limuzíne s dĺžkou 5,3 metra... Foto: Lexus
Lexus LF-FC Concept - 2015 K monumentálnej limuzíne s dĺžkou 5,3 metra patrí aj monumentálna predná maska. V tomto prípade má vretenový dizajn extrémne športový vzhľad. Ten len dopĺňajú úzke LED svetlá.

Lexus splnil svoj sľub. Do Tokia priviezol predobraz novej vlajkovej lode LS. Má podobu konceptu LF-FC. Napokon, bolo na čase. Súčasná generácia vlajkovej lode je na trhu už od roku 2006. A hoci absolvovala dve hĺbkové revízie z rokov 2009 a 2012, ktoré zmenili výrazne dizajn aj techniku, na nových súperov zo Stuttgartu či z Mníchova už nemá. Ako však naznačuje koncept, nemecká konkurencia bude musieť počítať so silným hráčom. Silnejším než kedykoľvek predtým.

Štúdia sedanu je riadnym kusom auta. Na dĺžku má 5 300, na šírku 2 000 a na výšku 1 410 mm. Práve ohromná dĺžka umožnila uplatniť línie L-Finesse v štýle GT, alebo skôr 4-dverového kupé. Športové emócie vyžarujú aj z novej interpretácie prednej masky, ktorá má priestorový „výplet“ a priam gigantické rozmery. Za úzke predné LED svetlá by sa nemuseli hanbiť ani čistokrvné kupé. Tie zadné sú zas založené na technológii DRL.

Technologickou novinkou je holografický obrazec... Foto: Lexus
Lexus LF-FC Concept - 2015 Technologickou novinkou je holografický obrazec premietaný nad stredovým tunelom. Vďaka nemu sa vodič orientuje pri zadávaní povelov prostredníctvom gest.

Celá tato masa stojí na monumentálnych 21-palcových kolesách. Mimochodom, vyrobených z vystužených plastov CFRP, presnejšie plastov vystužených uhlíkovými vláknami. Za úžasným dizajnom exteriéru nezaostáva ani kabína. Tá ponúka maximálny komfort 4-člennej posádke. Samostatne nastaviteľné sú všetky štyri sedadlá. Všade vládne anilínová koža a pravé drevo. Palubnú doska tvorí obrovský displej tiahnuci sa celou jej šírkou kabíny.

Technologickou novinkou je holografický obrazec premietaný nad stredovým tunelom. Vďaka nemu sa vodič orientuje pri zadávaní povelov prostredníctvom gest. Rovnako futuristická je pohonná sústava. Očakávaný preplňovaný 8-valec a elektromotor sa však nepotvrdili. Toyota povzbudená počiatočným úspechom svojho prvého vodíkového sedanu Mirai dala prednosť pred hybridnou technológiou palivovým článkom. A ako prvá predstavuje výhody vodíka v kombinácii s pohonom oboch náprav.

Vretenový motív nájdeme prvýkrát aj vzadu.... Foto: Lexus
Lexus LF-FC Concept - 2015 Vretenový motív nájdeme prvýkrát aj vzadu. Dopĺňajú ho efektné svetlá s technológiou trubíc DRL.

Okrem zadného elektromotora má totiž aj ďalšie dva na prednej náprave. Dokonca priamo v kolesách. Možno aj preto bol zvolený na konštrukciu diskov ľahký kompozitný materiál. Toyota si od tohto riešenia sľubuje nielen dostatočný výkon, ale aj špičkové ovládanie a stabilitu danú vektorovaním hnacieho momentu individuálne pre každé z kolies. Navyše je tu perfektné rozloženie hmotnosti. Kým nádrže na vodík sú v stredovom tuneli, riadiaca elektronika sa nachádza vpredu a palivové články pod zadnými sedadlami.

Bližšie technické údaje nie sú k dispozícii. Na sériový model si budeme musieť počkať ešte dva roky a nepochybne ho Lexus privedie na svet s konvenčným aj hybridným pohonným systémom. Ak sa však bude dariť vodíkovému Miraiu a aspoň v niektorých krajinách vznikne dostatočná sieť vodíkových čerpacích staníc, nie je vôbec vylúčené, že LS dostane nakoniec aj palivové články.

Lexus LF-FC Concept - 2015
Lexus LF-FC Concept - 2015
+8Lexus LF-FC Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Concept #koncept #Lexus #Autosalón Tokio 2015 #Lexus LF-LC
Články podľa značiek