Range Rover Evoque Cabrio: Otvorené SUV konečne realitou

Tri roky po predstavení konceptu prichádza Land Rover so sériovou verziou otvoreného Evoque. Má plátennú strechu, ktorá sa zloží za 18 sekúnd. Predstaví sa v Los Angeles a do predaja zamieri na jar 2016.

12.11.2015 06:00
debata
Pôvabný kabriolet má strechu z plátna. Zloží sa... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque Convertible - 2016 Pôvabný kabriolet má strechu z plátna. Zloží sa za 18 sekúnd. Jej otvorenie trvá o tri sekundy dlhšie.

O kabriolete zo štýlového SUV Range Roveru Evoque sa šuškalo prakticky od príchodu tohto bestselleru na trh. Napokon automobilka navnadila svojich priaznivcov už roku 2012 realistickým konceptom s prívlastkom Convertible. A ten vyzeral, akoby mieril rovno na výrobné linky. Potom sa však po ňom zľahla zem. Až začiatkom tohto roka sa objavili informácie, že v Sollihule dostal predsa len zelenú a objektívy špionážnych fotografov zachytili maskované prototypy v reálnej prevádzke.

Premiéru mnohí očakávali na septembrovom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Nestalo sa. Land Rover si ju ušetril na motoršou v Los Angeles, kde sa ukáže v definitívnej sériovej verzii. Pravdepodobne aj preto, že slnečná Kalifornia bude pre novinku kľúčovým trhom. Jej úspech však nemusí byť zaručený. Spomeňme príbeh Nissanu Murano CrossCabrio, z ktorého sa stal doslova prepadák. V Land Roveri si však nič také nepripúšťajú. A nemusia byť ďaleko od pravdy. V porovnaní s japonským exotom vyzerá totiž Evoque Convertible naozaj „šik“.

So zavretou strechou pripomína Evoque siluetu... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque Convertible - 2016 So zavretou strechou pripomína Evoque siluetu klasických uzavretých verzií. V porovnaní s nimi je však až o 270 kg ťažší.
Pod malým zadným vekom je len 251 litrov pre... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque Convertible - 2016 Pod malým zadným vekom je len 251 litrov pre batožinu.

V podstate sa nelíši od tri roky starého konceptu, a čo je sympatické, so zatvorenou strechou dokáže takmer dokonale „imitovať“ línie svojich klasických súrodencov. To si však vyžiadalo pomerne komplikovanú konštrukciu plátennej strechy ovládanej elektrohydraulickým mechanizmom. Kým otváranie trvá 18 sekúnd, zatváranie si vyžaduje o tri sekundy viac. Po zložení strecha dokonale splynie s profilom kúfra. Manipulácia je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Daňou je menší batožinový priestor. Štvorčlenná posádka si bude musieť vystačiť s 251 litrami prístupnými cez malé zadné veko.

A potom je tu poriadny prírastok na váhe. Len samotná strecha váži 68 kg a k nim musíme pripočítať výstuhy podvozku, rámu čelného okna a dva bezpečnostné vystreľovacie hliníkové oblúky za opierkami hláv zadných sedadiel. Výsledkom je až 270 plusových kilogramov a pohotovostná hmotnosť nemalých 1 936 kíl. Ľahší je aj väčší Land Rover Sport. Evoque pritom bude môcť rátať len s pôvodnými motormi, takže žiadna raketa to asi nebude. Tým najvhodnejším je nepochybne najsilnejší preplňovaný benzínový dvojliter SI4.

V interiéri budú dostupné všetky luxusné prvky... Foto: Land Rover
Range Rover Evoque Convertible - 2016 V interiéri budú dostupné všetky luxusné prvky štandardných verzií vrátane 10,2-palcového displeja rozhrania In Control či audia Meridian s výkonom 660 W.

Jeho 179 kW a 340 Nm dokáže ako tak utajiť obrovskú nadváhu. Na stovku s ním Evoque Convertible zrýchli s 9-stupňovým automatom za slušných 7,8 sekundy a dosiahne maximálku 180 km/h. V Európe sa však počíta aj s dieselom 2,0 TD4 Ingenium (132 kW), ktorý bude nepochybne úspornejší (5,1 l/100 km), ale aj pomalší. Do predaja sa novinka chystá na jar 2016. Zákazníci si budú môcť vyberať z 13 farieb lakov karosérie vrátane nových odtieňov Waitomo Grey Metallic a Baltoro Ice.

Vybavením sa nebude kabriolet nijako odlišovať od bežných 3– a 5-dverových verzií. K dispozícii je nové rozhranie InControl s 10,2-palcovým displejom, ktorý dostal Evoque po nedávnej modernizácii, ale aj prémiový audiosystém Meridian s výkonom 660 wattov a štvorkolka so systémom Terrain Response. Posádka si má vraj užiť nielen vietor vo vlasoch, ale aj akustický komfort na úrovni uzavretých verzií. Evoque Convertible sa bude vyrábať výlučne vo Veľkej Británii v Halewoode.

Za túto parádu si však automobilka vypýta minimálne 47 500 libier, teda neskutočných 66 520 eur. No ani základný Evoque nie je lacnou hračkou, a napriek tomu sa na nezáujem zákazníkov sťažovať nemôže. Land Rover navyše tvrdí, že trh crossoverov a SUV narastie v priebehu piatich rokov o ďalších 20 %. A Evoque Convertible nebude mať vo svojej triede súperov.

Range Rover Evoque Convertible - 2016
Range Rover Evoque Convertible - 2016
+16Range Rover Evoque Convertible - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Range Rover Evoque #Range Rover Evoque Convertible #autosalón Los Angeles 2015 #Land Rover. Range Rover
Články podľa značiek