Hyundai síce netajil svoj plán priviesť na svet novú luxusnú divíziu, no nik netušil, že na projekte „kórejského Lexusu“ pracuje s takou intenzitou. Len pred pár dňami oznámil, že bude mať názov Genesis. To si všetci mysleli, že na prvý model prémiovej značky si počkáme aspoň rok. Lenže udalosti dostali rýchly spád. Novinka s názvom G90 sa totiž predstaví už v decembri. A dnes tu máme po prvých oficiálnych skiciach aj bližšie informácie o technike.
Luxusná limuzína s dĺžkou 5 205 mm z pera Luca Donckerwolka nahradí starší model Hyundaia Equus. Na konštrukcii sa naozaj nešetrilo. Až 52 percent štruktúry karosérie bude vyrobenej z vysokopevnostnej ocele a vďaka laserovému zváraniu narastie jej tuhosť o 181 %. Rázvorom náprav 3 160 mm jasne deklaruje, že G90 mieri priamo proti Lexusu LS, BMW radu 7 či Mercedesu-Benz triedy S. A nechce im nechať ani kúsok voľného priestoru. G90 preto dostane aj dlhší variant LWB s rázvorom 3 450 a celkovou dĺžkou 5 495 mm.
Interiér má byť prešpikovaný luxusom. Za všetko hovorí dodávateľ kože, talianska spoločnosť Pasubio, ktorej služby využíva napríklad Porsche. Sedadlá bude možné nastavovať až v osemnástich parametroch, pričom tie zadné ponúknu tri relaxačné programy pre odpočinok, čítanie alebo sledovanie videa. Samozrejmosťou majú byť asistenčné systémy vrátane autopilota pre diaľničný režim Highway Driving Assist. Dokonalú filtráciu nerovností dostane na starosti pneumatické pruženie HVCS (Hyundai Variable Control Suspension).
O ticho v kabíne sa postará trojitá izolácia dverí, ale aj tiché benzínové motory. Základom sa stane atmosférický 6-valec 3,8 GDI (246 kW) nad ktorým bude stáť preplňovaná verzia 3,3 T-GDI (272 kW) a typicky americký 5-litrový 8-valec 5,0 V8 GDI s výkonom až 313 kW. Motory budú spojené výlučne s 8-stupňovými automatickými prevodovkami a dokonca stálym pohonom oboch náprav H-Trac. Premiéra prebehne v Kórei už v decembri a následne sa G90 dostane na domáci a americký trh. V Kórei bude niesť označenie Genesis EQ900.
To ale nebude posledné slovo Genesisu. G90 je len prológom novej značky. Po ňom bude do roku 2020 nasledovať ďalších päť modelov. Okrem troch SUV či crossoverov aj menšie sedany G70 a G60. Pôsobenie v Európe je otázne. Zatiaľ sa tu nepodarilo preraziť ani v súčasnosti najluxusnejšiemu európskemu modelu Hyundai Genesis a sesterská Kia K900 sa dokonca na starý kontinent vôbec nechystá. Bez dieselových motorov tu jednoducho veľké kórejské modely nemajú v záplave nemeckej konkurencie veľa šancí.