BMW Concept Compact: Budúca jednotka ako čínsky sedan

Na autosalóne v Guangzhou nahliadlo BMW do blízkej budúcnosti. To, čo označuje ako koncept kompaktného sedanu, je blízky predobraz nového modelového radu 1. Ako inak, s predným náhonom. A prečo sedan? Lepší artikel Číne ponúknuť nemôžete.

27.11.2015 06:00
debata
Compact Concept predstavuje víziu malého sedanu... Foto: BMW
BMW Compact Sedan Concept - 2015 Compact Concept predstavuje víziu malého sedanu nižšej strednej triedy s predným náhonom.

Svet žije nielen autosalónom v Los Angeles. Paralelne s ním prebieha aj významná automobilová prehliadka v čínskom Guangzhou. A už dávno nejde len o lokálnu záležitosť domácich automobilových producentov. Pred čínskym publikom sa tu predháňajú aj veľké európske logá. Dokonca konceptmi, čo len a len zvýrazňuje strategický význam tamojšieho trhu. Vie to aj BMW, ktoré si pre Čínu pripravilo už viacero konceptov. Spomeňme aspoň vlaňajší BMW Vision Future Luxury Concept, ktoré bolo projekciou vrcholového modelového radu 9.

Štúdia si mohla dovoliť efektné 20-palcové... Foto: BMW
BMW Compact Sedan Concept - 2015 Štúdia si mohla dovoliť efektné 20-palcové disky kolies a zapustené kľučky dverí. Vzadu upútajú pozornosť svetlá a veľká odtrhová hrana, evokujúca luxusné športové modely radu 6.

Tentoraz ide však na vec z opačného konca. Jeho BMW Compact Concept mieri k menej solventnej klientele, teda do nižšej strednej triedy, kde ho dnes zastupujú modely radu 1 a 2. A keďže Číňania milujú sedany, má stupňovitú zadnú časť, ktorá aktuálnej jednotke chýba. Napokon, koncept aj môžeme považovať za avízo dizajnu novej generácie. A ak by sa v nej sedan v Európe neobjavil, tak v „ríši stredu“ určite áno. BMW tvrdí, že tento koncept je ideálny pre mladých Číňanov, ktorí dnes majú peniaze, cit pre štýl a kompaktné rozmery považujú v preplnených čínskych metropolách za nevyhnutnosť.

Interiér určený štyrom cestujúcim kombinuje... Foto: BMW
BMW Compact Sedan Concept - 2015 Interiér určený štyrom cestujúcim kombinuje kožu Napa s oranžovými akcentmi ledkového podsvietenia. V centre palubnej dosky je 8,8-palcová obrazovka rozhrania iDrive. Nechýba ani head-up displej a virtuálny prístrojový panel.
Rozmery štúdie síce BMW neprezradilo, ale je evidentné, že od súčasnej jednotky a najmä kupé radu 2 s „kufrom“ ďaleko nemá. Dizajn prináša aj na malom formáte rovnako intenzívny extrakt súčasnej mníchovskej štylistiky vrátane veľkých ľadviniek s kontaktom LED svetiel či neodmysliteľný Hofmeister kink, podtrhujúci tvar zadného stĺpika. Zadné svetlá a výrazná odtrhová hrana akoby vypadli z oka luxusnému kupé radu 6. Celé to dotvárajú „emkové“ 20-palcové disky, bohaté bočné prelisy či futuristické výsuvné kľučky. Štúdia je zahalená v tekutom laku Liquid Meta Bronz.

Interiér má podľa BMW ponúknuť dostatok priestoru 4-člennej posádke. Palubná doska je jemne natočená k vodičovi. V jej centre nájdeme voľne stojaci 8,8-palcový displej rozhrania iDrive. Pred vodičom je umiestnený virtuálny prístrojový panel. Jeho grafika ladí s farebnosťou interiéru, čalúneného kožou Napa v teplom odtieni Grey Brown. S ňou kontrastuje bohaté oranžové LED podsvietenie Velocity Tulip. Nechýba ani najnovšia generácia head-up displeja. Tu sa však oficiálne informácie končia. Je ale isté, že koncept stojí na platforme modelov s predným náhonom, takže v sérii môžeme rátať s 3-valcami s objemom 1,5 litra alebo so silnejšími, 4-valcovými dvojlitrami.

Na sériový model si však iste ešte počkáme, a to minimálne tri roky. Veď súčasná generácia radu 1 je stále prakticky nováčikom. Predstavila sa len tento rok.

BMW Compact Sedan Concept - 2015
BMW Compact Sedan Concept - 2015
+8BMW Compact Sedan Concept - 2015

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #BMW #Concept #koncept #BMW Compact Sedan Concept #autosalón Guangzhou 2015
Články podľa značiek