Kým v Európe zatiaľ zákazníci nedokázali prijať luxusnú divíziu Citroënu za prémiovú značku, v Číne sa DS cíti ako ryba vo vode. Napokon, práve tu odštartovalo DS svoju autonómnu kariéru. Na starom kontinente to trvalo o čosi dlhšie. Logo Citroënu zmizlo z modelov DS vlastne len vlani. Takže sa netreba čudovať, že miestom premiéry noviniek a konceptov je v prípade DS práve Čína. Spomeňme napríklad crossover DS 6WR alebo sedan DS 5LS.
Nie inak je to s novým DS 4S. Ten síce vychádza z nedávno modernizovaného európskeho modelu DS 4 a bol tiež vyvinutý vo Francúzsku, no rozdiely sú predsa len markantné. Vychádzajú práve z požiadaviek čínskych zákazníkov. Napokon, s predajom v Európe sa vôbec nepočíta. Čínska transformácia tak priniesla DS 4S dlhší rázvor a viac miesta na zadných sedadlách. Vraj najviac v segmente kompaktov.

Zmenená konštrukcia zadnej nápravy má priniesť posádke tiež väčšiu priestorovú rezervu nad hlavou. Inak ide ale dizajn presne v súlade nových modelov DS, čo znamená napríklad chrómovú prednú masku zasahujúcu až do reflektorov. Na druhej strane pôsobí o čosi konzervatívnejšie, akoby bol DS S4 skôr súrodencom súčasného Citroënu C4. Na rozdiel od neho nemá ale tretie bočné okno.
Pri pohľade na jedinú zverejnenú fotografiu celku si možno spomeniete aj na nový Peugeot 308. A nie je vôbec vylúčené, že platforma s dlhým rázvorom pochádza z verzie kombi SW. To sme ale už na pôde špekulácií, pretože presnú hodnotu rázvoru automobilka neprezradila. Zato vieme čo-to o technike. A tá sa tiež líši. Známy preplňovaný 3-valec 1,2 PureTech (96 kW) dopĺňa preplňovaný 4-valec 1,8 THP s výkonom 100 alebo 150 kW, s ktorým sa v Európe nestretneme.

Oba silnejšie motory sú spojené výlučne so 6-stupňovým robotizovaným automatom, slabšia jednadvojka má manuál. Interiér je zariadený v prémiovom duchu. Napokon, dizajn je to, čo ide DS najlepšie. Takže tu nájdeme množstvo červenej kože na sedadlách, palubnej doske aj výplniach dverí. Výroba prístrojového panelu vraj trvá až osem hodín. Vidíme tu tiež veľký dotykový displej multimediálneho rozhrania, no redukcia tlačidiel nie je až taká radikálna ako napríklad pri spomínanom Peugeote 308.
Predaj odštartuje DS na čínskom trhu v polovici budúceho roka. S blížiacim sa termínom uvedenia na trh dostaneme celkom určite presnejšie informácie. I keď nám Európanom to môže byť v podstate jedno. Do Európy totiž DS 4S vôbec nechystá.