Nový Citroën C3 bude z Trnavy. Picasso presunú do Španielska

Novú generáciu mestského hatchbacku Citroën C3 predstaví francúzska automobilka na jeseň v Paríži. Pre nás je dôležité, že bude schádzať z výrobných liniek slovenského závodu PSA v Trnave. Už dnes prebiehajú prípravy na nábeh sériovej produkcie.

26.11.2015 14:00
Citroën C3 - 2014 render Foto:
Nový Citroën C3 by mal schádzať z výrobných liniek trnavského závodu už od konca tohto roka. Spoločnosť mu bude robiť aj Peugeot 208 a nový malý crossover s logom Citroënu. (ilustračná snímka)
debata (4)

Pôvodné informácie nedávali Citroënu C3 veľa šancí do budúcnosti. Jeho prvá generácia z roku 2002 patrila síce k veľmi úspešným mestským autám, no predaje nástupcu z roku 2009 klesali postupne dole. Z francúzskych zdrojov tak prenikali správy, že C3 nahradí lowcostový crossover C4 Cactus. Jeho úspešný odbyt však nakoniec umožnil Citroënu držať cenu vyššie, než sa pôvodne predpokladalo, a tak vznikol opäť priestor pre klasický mestský hatchback.

Dnes je isté, že tretia generácia Citroënu C3 bude mať svetovú premiéru na budúcoročnom septembrovom autosalóne v Paríži. Čo je však podstatné, jeho produkciu zabezpečí z najväčšej časti slovenský výrobný závod koncernu PSA v Trnave. Už dnes tam podľa slov zástupcu slovenského importérstva prebiehajú prípravné práce. Umiestnenie výroby na Slovensko je v celku logické. Šéf koncernu PSA Carlos Tavares sa už dávnejšie vyjadril, že výroba malých áut, citlivá na náklady, je vo Francúzsku dlhodobo neudržateľná. V závode Poissy, pôvodnom rodisku Citroënu C3, tak ostane asi len desatina produkcie tohto modelu.

Pod kapotou sa majú objaviť najnovšie benzínové... Foto: Citroen
Motor 1,2 e-THP Pure Tech Pod kapotou sa majú objaviť najnovšie benzínové 3-valce PureTech a naftové agregáty e-HDi.

Dôvody sú teda rýdzo ekonomické. Nejde len o efektivitu slovenského závodu, ktorý patrí k najmodernejším v rámci PSA, ale aj o mzdy. Slovenskí zamestnanci zarábajú približne štyrikrát menej ako ich francúzski kolegovia. Spolu s Citroënom C3 bude v Trnave aj naďalej zachovaná produkcia Peugeotu 208 a ešte nejaký ten čas aj výroba malého MPV C3 Picasso. Neskôr sa však Picasso „presťahuje“ do Španielska, kde bude vznikať jeho druhá generácia, vyvíjaná v partnerskom zväzku s Opelom. Okrem toho pribudne podľa dávnejšie zverejnených informácií v Trnave aj úplne nový Crossover, menší ako C4 Cactus.

Vďaka nemu by chcel Citroën získať dominantné postavenie na trhu malých áut. Vráťme sa ale k novinke C3. Tá by mala stáť na platforme PF1, ktorú už poznáme z modelu Peugeot 208. Pôvodne plánovaný prechod na drahšiu modulárnu platformu EMP1 dostal z dôvodu vyšších nákladov červenú. Z Peugeotu 208 má pochádzať aj nová generácia motorov – trojvalce 1,0 PureTech a 1,2 Pure Tech. Naftové motory zastúpia 4-valce 1,6 BlueHDi a pravdepodobne aj pripravovaný menší diesel 1,5 HDi. Okrem manuálnych prevodoviek dostane nové C3 robotizovanú automatickú prevodovku.

Dizajn je zatiaľ tajomstvom, ale počítať môžeme s vertikálnym rozdelením predných reflektorov, známym z modelov C1, C3 Aircross, C4 Picasso a C4 Cactus. K slovu majú prísť aj ochranné plastové „vankúše“ AirBump, inšpirované Cactusom, ktoré chránia citlivé časti karosérie pred odermi. Nový Citroën C3 pomôže trnavskému závodu naplniť jeho nevyužitú kapacitu, stavanú po nedávnych investíciách do modernizácie až na takmer 400 000 áut ročne. Pre koncern bude presun výroby do Trnavy znamenať výrazné zníženie nákladov.

© Autorské práva vyhradené

4 debata chyba
Viac na túto tému: #Trnava #Citroen #PSA #Citroen C3
Články podľa značiek