Lada Vesta: Ruský sedan v predaji. Štartuje aj pri -30 stupňoch Celzia

AvtoVaz konečne spustil predaj dlho očakávaného sedanu Lada Vesta. Tá predstavuje štart úplne novej epochy najväčšieho ruského producenta automobilov. V ponuke je zatiaľ len s jediným motorom. Do Európy sa chystá neskôr.

30.11.2015 05:00
debata (119)
Nová Vesta bola vyvinutá kompletne v Rusku a z... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta - 2016 Nová Vesta bola vyvinutá kompletne v Rusku a z Ruska pochádza aj 71 % jej komponentov.

Výrobu Vesty spustil AvtoVaz už v októbri, no až teraz putuje k prvým zákazníkom na domácom ruskom trhu. O jej distribúciu sa stará 60 zastúpení po celej krajine. V súvislosti s tým sú konečne známe aj technické parametre. Vesta s dĺžkou 4 410, šírkou 1 764 a s výškou 1 497 mm bude zatiaľ dostupná len s jediným motorom. O pohon sa postará ruský zážihový 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 78 kW. To jej umožní s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchliť na 100 km/h za 11,8 sekundy a dosiahnuť maximálku 178 km/h.

Vesta bude mať rázvor náprav 2 635 a celkovú... Foto: AutoVaz
Lada Vesta - 2016 Vesta bude mať rázvor náprav 2 635 a celkovú dĺžku 4 410 mm.

Zákazníci si však budú môcť vybrať aj 5-stupňovú robotizovanú prevodovku, na ktorej vývoji spolupracoval AvtoVaz s renomovanou nemeckou spoločnosťou ZF Friedrichshafen. Podľa Lady obsahuje jej elektronický mozog dvadsať algoritmov, ktoré menia charakter radenia podľa okamžitých podmienok. Ak sa predsa len netrafí do vkusu vodiča, k dispozícii je aj manuálny mód. Vesta je postavená na platforme B/C, ktorá je dielom ruských technikov. AvtoVaz sa chváli, že celkovo je na Veste až 71 % ruských komponentov, to ju zásadne odlišuje napríklad od crossoveru Xray, ktorý vychádza z Dacie Sandero.

Pod zadným vekom ponúkne nový ruský sedan 480... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta - 2016 Pod zadným vekom ponúkne nový ruský sedan 480 litrov pre batožiny.

Zaujímavosťou Vesty je aj jej odolnosť voči mrazom, čo je pre ruských zákazníkov mimoriadne dôležitý aspekt. Lada tvrdí, že Vesta dokáže bez problémov štartovať aj v prípade, že teplota klesne pod mínus 30 stupňov Celzia. Sedadlá sú navrhnuté tak, aby boli pohodlné aj v hrubom zimnom oblečení a tlačidlá zas tak, aby ste ich mohli ovládať v rukaviciach. Problém by nemal byť ani s odomykaním. Zámky by mali odolávať tuhým mrazom. Posádka má ťažiť aj z výkonného kúrenia, ktoré má rýchly nábeh.

Interiér bude dodávaný v štyroch úrovniach... Foto: AvtoVaz
Lada Vesta - 2016 Interiér bude dodávaný v štyroch úrovniach vybavenia. Najvyššia bude obsahovať automatickú klimatizáciu.

V základnej výbave je airbag vodiča, protipreklzový systém, dvojosová regulácia volantu, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládačom a palubný počítač. Nie je to nič extra, ale Rusov bude iste zaujímať viac cena. Tá štartuje so spomínaným motorom a manuálnou prevodovkou na 514 000 rubľoch, teda asi 7 300 eurách. Za 30 000 rubľov (426 €) navyše dostanete balíček Štart obsahujúci druhý airbag a klimatizáciu. Za automat si zákazníci priplatia 25 000 rubľov (355 €). Neskôr však príde aj lacnejšia verzia s 8-ventilovou verziou motora a výkonom zníženým na 63 kW, ktorá by mala stáť 485 00 rubľov, čo je približne 6 300 eur.

Za dizajnom s motívom písmena X na prednej maske aj bočných prelisoch stojí dizajnér Stewe Matin, ktorý pracoval v minulosti pre švédske Volvo. Pod zadným vekom ukrýva Vesta 480-litrový kufor. Komu to stačiť nebude, môže voliť verziu kombi, ktorá by mala prísť maximálne s ročným odstupom. Paletu však doplní aj moderný hatchback a zvýšené terénne kombi Vesta Cross. Novinka by mala presvedčiť svojou odolnosťou a spoľahlivosťou. Rusi si dali tentoraz záležať. Tristo testovacích prototypov absolvovalo dva milióny skúšobných kilometrov. Lada sa pritom nevyhýbala ani šotoline a rozbitým cestám, ktoré sú bežnou ruskou realitou.

Lada Vesta - 2016
Lada Vesta - 2016
+26Lada Vesta - 2016
Lada Vesta - 2016
Lada Vesta - 2016
+16Lada Vesta - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 119 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Lada #Lada Vesta #AvtoVaz
Články podľa značiek