Výrobu Vesty spustil AvtoVaz už v októbri, no až teraz putuje k prvým zákazníkom na domácom ruskom trhu. O jej distribúciu sa stará 60 zastúpení po celej krajine. V súvislosti s tým sú konečne známe aj technické parametre. Vesta s dĺžkou 4 410, šírkou 1 764 a s výškou 1 497 mm bude zatiaľ dostupná len s jediným motorom. O pohon sa postará ruský zážihový 4-valec s objemom 1,6 litra a výkonom 78 kW. To jej umožní s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou zrýchliť na 100 km/h za 11,8 sekundy a dosiahnuť maximálku 178 km/h.
Zákazníci si však budú môcť vybrať aj 5-stupňovú robotizovanú prevodovku, na ktorej vývoji spolupracoval AvtoVaz s renomovanou nemeckou spoločnosťou ZF Friedrichshafen. Podľa Lady obsahuje jej elektronický mozog dvadsať algoritmov, ktoré menia charakter radenia podľa okamžitých podmienok. Ak sa predsa len netrafí do vkusu vodiča, k dispozícii je aj manuálny mód. Vesta je postavená na platforme B/C, ktorá je dielom ruských technikov. AvtoVaz sa chváli, že celkovo je na Veste až 71 % ruských komponentov, to ju zásadne odlišuje napríklad od crossoveru Xray, ktorý vychádza z Dacie Sandero.
Zaujímavosťou Vesty je aj jej odolnosť voči mrazom, čo je pre ruských zákazníkov mimoriadne dôležitý aspekt. Lada tvrdí, že Vesta dokáže bez problémov štartovať aj v prípade, že teplota klesne pod mínus 30 stupňov Celzia. Sedadlá sú navrhnuté tak, aby boli pohodlné aj v hrubom zimnom oblečení a tlačidlá zas tak, aby ste ich mohli ovládať v rukaviciach. Problém by nemal byť ani s odomykaním. Zámky by mali odolávať tuhým mrazom. Posádka má ťažiť aj z výkonného kúrenia, ktoré má rýchly nábeh.
V základnej výbave je airbag vodiča, protipreklzový systém, dvojosová regulácia volantu, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládačom a palubný počítač. Nie je to nič extra, ale Rusov bude iste zaujímať viac cena. Tá štartuje so spomínaným motorom a manuálnou prevodovkou na 514 000 rubľoch, teda asi 7 300 eurách. Za 30 000 rubľov (426 €) navyše dostanete balíček Štart obsahujúci druhý airbag a klimatizáciu. Za automat si zákazníci priplatia 25 000 rubľov (355 €). Neskôr však príde aj lacnejšia verzia s 8-ventilovou verziou motora a výkonom zníženým na 63 kW, ktorá by mala stáť 485 00 rubľov, čo je približne 6 300 eur.
Za dizajnom s motívom písmena X na prednej maske aj bočných prelisoch stojí dizajnér Stewe Matin, ktorý pracoval v minulosti pre švédske Volvo. Pod zadným vekom ukrýva Vesta 480-litrový kufor. Komu to stačiť nebude, môže voliť verziu kombi, ktorá by mala prísť maximálne s ročným odstupom. Paletu však doplní aj moderný hatchback a zvýšené terénne kombi Vesta Cross. Novinka by mala presvedčiť svojou odolnosťou a spoľahlivosťou. Rusi si dali tentoraz záležať. Tristo testovacích prototypov absolvovalo dva milióny skúšobných kilometrov. Lada sa pritom nevyhýbala ani šotoline a rozbitým cestám, ktoré sú bežnou ruskou realitou.