Elantra hrala v ponuke Hyundaia doteraz len vedľajšiu rolu. Automobilka sa totiž v triede kompaktov sústredila v Európe na hatchback a kombi i30. Sedan Elantra nedostal väčší priestor, hoci vo svete sa preň rozhodlo od roku 1990 až desať miliónov zákazníkov. Na starý kontinent sa dovážal výhradne s benzínovým motorom a v jednej jedinej úrovni vybavenia. Aj rádiom bez RDS dávala Elantra jasne najavo svoju americkú orientáciu. Z novej generácie by sa ale mohol stať globálny model. Má na to dizajn, vybavenie aj techniku. Diesel však napriek pôvodným optimistickým správam zatiaľ potvrdený nie je.
Slušná aerodynamika a nižšia hmotnosť
Elantra je úhľadným, športovo „strihnutým“ sedanom, takmer v štýle kupé. O tom, že ide o Hyundai, nie je najmenších pochybností. Dizajn obsahuje všetky typické prvky štýlu Fluidic Sculpture vrátane výraznej 6-uholníkovej masky s horizontálnymi lamelami. Nové je ale stvárnenie predných svetiel, najmä svetelný podpis denných LED diód, ktoré dopĺňajú HID reflektory alebo príplatkové xenóny. Tie zadné zas nemajú ďaleko od väčšieho a drahšieho sedanu i40. Menili sa aj rozmery. Do dĺžky narástla Elantra o 20 (4 557 mm) a do šírky o 25 mm (1 800 mm). Strecha klesla o päť milimetrov nižšie (1 440 mm). Rázvor náprav 2 700 mm ostal bez zmien.
Splývavý profil aj detaily, ako riadené prúdenie vzduchu v oblasti predných kolies sa podpísali na skvelej aerodynamike s koeficientom čelného odporu vzduchu len Cx 0,27. A Elantra si polepšila aj v tuhosti karosérie. V jej skelete je až 53 % vysokopevnostnej ocele, v porovnaní s 21 percentami minulej generácie. Hyundai uplatnil aj lepené spoje, výsledkom čoho je karoséria tuhšia v krútení o 29,5 a v ohybe o 25,3 percenta. Zároveň je Elantra o čosi ľahšia. Posádke má ponúknuť viac ticha a menej vibrácií. Zväčšila sa hrúbka predného skla a bočných okien, pribudli tlmiace materiály v palubnej doske a podblatníkoch, aj nové gumené puzdrá predného pomocného rámu.
Viac komfortu a bezpečnosti
Interiér ponúkne priestor pre 5-člennú posádku. Hyundai tvrdí, že celkový objem kabíny je väčší než napríklad pri Mazde 3 alebo pri Forde Focus. Zlepšila sa aj kvalita poťahových materiálov. Na všetkých kontaktných miestach pribudli mäkčené plasty. Palubná doska má úplne nový dizajn, odlišný aj v rámci najnovších modelov Tucson či i30. Stredovú konzolu v tvare písmena V tu už totiž nenájdete. Zato si pri pohľade na palubnú dosku a najmä prieduchy ventilácie, spomeniete na Seat Leon. Prístrojový panel obsahuje multifunkčný farebný TFT displej. Centrálny displej multimediálneho rozhrania môže mať teraz 7– alebo 8-palcovú dotykovú obrazovku.
Samozrejmosťou je konektivita so smartfónmi cez Android Auto. Funkcia Hyundai Blue Link umožňuje dokonca diaľkové štartovanie, ovládanie klimatizácie či diaľkové otváranie a uzamykanie vozidla prostredníctvom telefónu. Vo výbave pribudli luxusné prvky ako audiosústava Clari-Fi od Harmanu s ôsmimi reproduktormi a so subwooferom, elektrochromatické spätné zrkadlo či vyhrievané zadné sedadlá. Veľkosť kufra je priemerných 458 litrov, no úžitkové vlastnosti zvyšujú sériové sklopné zadné delené operadlá v pomere 46 : 60 % a otváranie veka nožným senzorom. Elantra si trúfa aj na najvyššie možné hodnotenie v amerických crashtestoch IIHS a NHTSA.
Po prvýkrát je tak vyzbrojená autonómnymi brzdami, detekciou chodcov a áut s výstrahou, monitorovaním jazdného prúdu a slepého uhla zrkadiel, adaptívnymi svetlami s natáčaním a samočinným prepínaním diaľkového režimu či radarovým tempomatom s automatickým udržiavaním bezpečnej vzdialenosti.
Pod kapotou dva nové motory
Na americkom trhu dostanú zákazníci na výber z dvoch úplne nových 4-valcov. Základom je atmosférický dvojliter 2,0 MPI (108 kW/179 Nm) s Atkinsonovým cyklom, ktorý používa dlhodobo Toyota a najnovšie napríklad aj Audi (A4). Ten je možné spojiť so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s novým 6-stupňovým automatom so zníženým trením. Ešte zaujímavejší je preplňovaný maloobjemový agregát 1,4 T-GDI (94 kW), ktorý je síce slabší ako dvojliter, ale prekonáva ho krútiacim momentom 211 Nm. Spolu s ním debutuje v Elantre dvojspojková prevodovka EcoShift. Dvojliter si podľa americkej normy vypýta s automatom 7,1 litra a turbomotor s dvojspojkou len 6,7 litra benzínu na 100 km.
Zmenám sa nevyhol ani podvozok, hoci koncepcia predných závesov McPherson a zadnej vlečnej nápravy s torznou priečkou sa nezmenila. Zadné zavesenie bolo ale modifikované zmenou polohy pružín a uhla tlmičov pruženia. V detailoch bola modifikovaná aj predná náprava. Hrebeňové riadenie je štandardne vybavené elektrickým posilňovačom s variabilným účinkom. Novinkou je systém Drive Mode Select, umožňujúci stlačením tlačidla na stredovej konzole prepínať charakteristiku posilňovača riadenia a motora v troch režimoch: Eco, Normal a Sport, podobne ako to už poznáme z modelov i30 alebo sesterskej Kie Ceed.
Na rozdiel od európskych modelov bude Elantra aj naďalej vyrábaná v USA v Montgomery a v domácom kórejskom závode v Ulsane. V akej špecifikácii sa dostane do Európy, nie je ale zatiaľ zrejmé. Podľa doterajších informácií má o Elantru záujem najmä Česko, Slovensko a Španielsko. Väčšiemu nasadeniu bráni absencia naftového motora. Vzhľadom na technologickú príbuznosť s modelmi Hyundai i30 a Kia Ceed by to ale nemusel byť problém. Okrem motora 1,6 CRDi by sme sa ale mohli v Európe stretnúť aj s ďalšími agregátmi – benzínovým trojvalcom 1,0 T-GDi a štvorvalcom 1,4 T-GDi. Preplňovaná jednašestka 1,6 TGDi je zatiaľ výsadou kórejského trhu.