Lada Vesta a crossover Xray sú nové nádeje ruského AvtoVazu. O odbyt na tradičných trhoch v Rusku, Ázii či Južnej Amerike sa báť nemusia. Expanzii na vyspelé trhy Európskej únie im však stoja v ceste motory, ktoré zatiaľ neplnia emisnú normu Euro 6. AvtoVaz však teraz definitívne potvrdil, že pripravuje verzie schopné homologizácie aj na západ od Ruska.
Úpravám sa nevyhne motor ani výfukový trakt. Riadiaca jednotka dostane nový softvér a počítať máme aj so snímačmi prúdenia vzduchu s digitálnym výstupom a novým katalyzátorom. Pritom by ale podľa AvtoVazu nemalo dôjsť k zníženiu výkonu motora. Zatiaľ sa Vesta vyrába len s jediným motorom – štvorvalcom 1,6i s výkonom 78 kW spĺňajúcim nižšiu emisnú normu Euro 5. Na normu Euro 6 prešli iba exportné verzie Nivy.
Kým sedan Lada Vesta je od konca novembra v predaji na ruskom trhu, crossover Xray príde na rad v polovici februára budúceho roka. Tiež so 4-valcom 1,6i (78 kW). Neskôr sa však paleta motorov, podobne ako pri Veste, rozšíri o silnejšiu verziu s výkonom zvýšeným na 84 kW. Exkluzívne pre Xray je pripravený aj väčší motor 1,8i pre verziu s pohonom oboch náprav. Ponuku Vesty obohatí kombi, hatchback aj zvýšené kombi Vesta Cross.
Kedy sa verzie nových Lád s motormi Euro 6 dostanú do strednej a západnej Európy však automobilka zatiaľ nešpecifikovala. Skôr ako v roku 2017 to však asi nebude. Najprv bude musieť AvtoVaz uspokojiť dopyt na domácom trhu a v tradičných teritóriách Lady.