Volvu sa príliš nedarilo utajiť svoju najväčšiu novinku pred zrakom verejnosti. Už približne pred mesiacom prebehli médiami obrázky zmenšených modelov Volva S90 a kombi V90 v mierke 1 : 43 firmy Norev, ktoré boli odcudzené v Číne. Následne ukázalo Volvo teaserovú snímku profilu novej vlajkovej lode, ktorá len potvrdila, že zhoda je dokonalá. A celé to zavŕšil holandský server Autoblog, ktorý vytiahol na svetlo sveta prvé uniknuté fotografie. Volvo neváhalo, a tak tu máme prakticky okamžitú reakciu v podobe uvoľnenia prvej várky oficiálnej fotogalérie. Na bližšie informácie je však Volvo zatiaľ stále skúpe.
Isté je, že tento krásny kúsok s dĺžkou približne päť metrov bude konkurovať nemeckej prémiovej trojke, najmä modelom BMW 5, Audi A6 a novému Mercedesu-Benz triedy E, ktorý sa predstaví zhodou okolností na rovnakej motoršou, teda v januári v Detroite. Dizajn má podľa Volva vniesť nový vietor do konzervatívnych vôd vyššej strednej triedy. A zdá sa, že Švédom sa naozaj vydaril. Vlajkovej lodi S90 nechýba charakter, elegancia ani dynamika. Sčasti je inšpirovaná konceptom Volvo Estate z vlaňajšieho roku. Šéfdizajnér Thomas Ingenlath použil podobne ako pri SUV XC90 predné denné diódy v tvare Thórovho kladiva.
Profil oživuje dynamická spodná línia okien s tretím bočným okienkom. Vzadu sú dominantou ostro rezané LED svetlá v tvare písmena C. Nechýba ani typický veľký nápis Volvo na zadnom veku. Interiér je riešený minimalisticky, aspoň z pohľadu počtu ovládacích prvkov. O ich redukciu sa postaralo rozhranie Sensus Connect s centrálnym dotykovým displejom, známe z XC90. Plejáda bezpečnostných systémov podporí ideu Volva, aby od roku 2020 nebol vo vozidlách tejto značky nikto vážne zranený ani zabitý. Takže môžeme očakávať radarové a kamerové asistenčné systémy.
Novinka postavená na platforme SPA spoločnej s XC90 predznamenáva aj rovnakú techniku. Šesť- či osemvalcové motory teda nečakajte. Downsizing je opäť nekompromisný. Pod prednú kapotu sa dostanú výlučne dvojlitrové 4-valce Drive-E. Volvo z dôvodu svetovej premiéry za Atlantikom prezradilo zatiaľ len benzínové špecifikácie. S-deväťdesiatka bude v ponuke s motorom T6 (230 kW), kombinujúcim kompresor s turbodúchadlom, T5 (189 kW) s jediným turbom a v plug-in hybridnej verzii T8 (294 kW), kombinujúcej motor T6 s elektromotorom a li-ion akumulátormi.
Diesely zatiaľ nepoznáme, no určite pôjde o dvojlitre D4 (142 kW) a D5 (162 kW) známe z XC90. Po verzii sedan bude na rade aj kombi V90, ktoré by sa mohlo predstaviť už na jar v Paríži. Len pre úplnosť spomeňme, že s Volvom S90 sme sa už v histórii švédskej značky stretli. Toto označenie niesol model 960 v závere svojej produkcie, teda v roku 1998. Išlo o poslednú „zadokolku“ Volva. Vyrábala sa aj ako kombi V90. Skutočným bonbónikom v ponuke sa stal vrcholový variant S90 Royal s predĺženým rázvorom, barom a telefónom.