Výrobu lacného sedanu Flunece spustil Renault v Turecku v roku 2009. Po troch rokoch absolvoval „plastiku“ prednej masky s cieľom priblížiť sa vizuálne novším modelom Renaultu, najmä Cliu z dielne nového šéfdizajnéra Laurensa van den Ackera. Pribudlo tiež dotykové rozhranie R-Link. Na trhoch strednej a južnej Európy sa Fluence darilo celkom slušne, niekde dokonca lepšie ako materskému Mégane. Dnes však ide o výbehový model a s príchodom nového Mégane, predstaveného na jeseň vo Frankfurte, sa celkom logicky očakáva aj nástup druhej generácie.
Lenže o budúcnosti nového Fluence Renault mlčí. Prípadní záujemcovia sa tak môžu s novinkou zoznámiť zatiaľ len prostredníctvom počítačových ilustrácií známeho grafika Theophilusa China, ktorý si dal tú prácu a vytvoril virtuálnu podobu nového Fluence. A keďže sa často triafa do mysle oficiálnych dizajnérov automobiliek, nie je vôbec vylúčené, že jeho fikcia bude blízka realite. Ako inak, základom ilustrácie je nový Mégane. Keďže však turecký sedan sa má opäť triafať k menej solventnej klientele, ubral Chin z Fluence zopár drahých riešení.
Tak napríklad predné svetlá prišli o efektné denné LED diódy v tvare bumerangu, zasahujúce hlboko do nárazníka. O to viac prekvapí, že na úplne novej zadnej časti ostali reflektory siahajúce až k logu Renault, podobne ako na luxusnom Talismane. Vlastne celý “kufor“ je tak trochu inšpirovaný novou vlajkovou loďou. Vrátane odtrhovej hrany, nárazníka aj efektných vyústení výfukov. Disky kolies však pochádzajú z Mégane. Pod prednou kapotou môžeme očakávať najnovšie motory Euro 6, teda aj preplňovaný 4-valec 1,2 TCe, ktorý by mal nahradiť motor 1,6 16v, a tiež osvedčený diesel 1,5 dCi.
Viac sa však o Fluence dozvieme budúci rok. Neoficiálne zdroje mu totiž predpovedajú svetovú premiéru na „domácom“ jarnom autosalóne v Instanbule. Ak nie, tak potom najneskôr na jeseň v Paríži.