S názvom Ioniq, ktorý je akronymom slov Ion (elektricky nabití atóm), unique (jedinečnosť) a písmena Q, ktoré je v logu, sa pritom nestretávame po prvýkrát. Hyundai ho už použil pred troma rokmi na pôsobivej štúdii dvojdverového kupé s plug.in hybridnou sústavou a krídlovými dverami. Sériový Ioniq bude však podľa prvej zverejnenej siluety praktickejším 5-dverovým liftbackom so silne aerodynamickým akcentom. Spájať by ich však mal hybridný pohon.
Koncept bol vybavený litrovým benzínovým 3-valcom (45 kW) vo funkcii range-extenderu, teda s predlžovačom dojazdu, ktorý v spojení s generátorom zásoboval elektrickou energiou li-ion akumulátory alebo priamo 80 kilowattový trakčný elektromotor, podobne ako je to pri známom Ople Ampera a Chverolete Volt, alebo aj pri Mitsubishi Outlander PHEV. Podľa prvej oficiálnej správy ale Ioniq takúto koncepciu pohonu nakoniec nedostane.
Zákazníci budú mať však na výber čistý elektromobil s vysokokapacitnými li-ion akumulátormi, klasický benzínový hybrid s pomocným elektromotorom alebo plug-in hybrid s výkonnejším elektromotorom a väčšou zásobou akumulátorov, ktorá umožní krátku, čisto elektrickú prevádzku. Všetky tri verzie budú postavené na tej istej platforme a s tou istou karosériou. Hyundai nezabudol pripomenúť, že je prvým výrobcom, ktorý ponúkne takúto zostavu ekopohonov.
Po svetovej premiére v januári v Kórei bude Hyundai Ioniq v marci 2016 vystavený na ženevskom autosalóne a ešte v tom istom mesiaci aj na motorshow v New Yorku.