Mercedes-Benz E ukázal interiér. Podobá sa triede S

09.12.2015 17:00

Nová stuttgartská trieda E debutuje už o pár týždňov na januárovom autosalóne v Detroite. Automobilka na ňu upozorňuje uvoľnením prvých oficiálnych snímok interiéru. Prekvapenie sa však nekoná. Hoci ide o medzigeneračný pokrok, v podstate tu mám koncept známy z vlajkovej lode triedy S.

Dizajn palubnej dosky veľmi pripomína vlajkovú...
Dizajn palubnej dosky veľmi pripomína vlajkovú loď triedy S, vrátane veľkých displejov aj kruhových prieduchov ventilácie. Autor: Mercedes-Benz

Súčasná trieda E nemala síce nikdy núdzu o zákazníkov, jej ostré línie najmä štvorica kosoštvorcových svetiel pred faceliftom však dosť polarizovala. A podobné to bolo v interiéri s bezchybnou ergonómiou, no plného ostrých hrán. Modernizácia z roku 2013 čo-to zaoblila, no v porovnaní s novou triedou S či ešte mladším céčkom už trieda E nedokázala utajiť svoj vek. Je zrejmé, že nová generácia s kódovým označením W213, ktorá sa ukáže v Detroite, pôjde v ich stopách. Potvrdzujú to aj prvé fotografie interiéru, ktorý kombinuje prvky modelov C aj S.

Za dizajn je zodpovedné štylistické stredisko v materskom Sindelfingene, ktoré vyhralo vnútropodnikovú súťaž s talianskym štúdiom pri jazere Como. Veľké prekvapenia sa naozaj nedejú. Trieda E dostane jednoducho stredovú konzolu z céčka a palubnú dosku z vlajkovej lode S. Samozrejme, nehovoríme o identických moduloch, ale štylisticky sú si veľmi podobné. Pre zákazníkov to bude znamenať obrovský pokrok. Z dizajnu a materiálov vyžaruje luxus, elegancia aj istý športový esprit.

Drahšie verzie budú vybavené dvoma obrazovkami...
Drahšie verzie budú vybavené dvoma obrazovkami s uhlopriečkou 31,2 cm a rozlíšením 1 920 na 720 pixelov. S dotykovými monitormi v Stuttgarte zatiaľ nepočítajú. Autor: Mercedes-Benz

Základná verzia dostane dva klasické analógové prístroje a medzi nimi umiestnený 17,8-centimetrový displej. V center sa zas bude nachádzať obrazovka s uhlopriečkou 21,3 palca. To nie je všetko. Vyššie verzie sa môžu pochváliť displejmi triedy S s uhlopriečkou až 31,2 cm. Ľavým vo funkcii virtuálneho kokpitu a pravým vo funkcii multimediálneho rozhrania. Rozlíšenie displejov je 1 920 na 720 pixelov. Dobrú čitateľnosť má zaručiť aj šilt chrániaci displeje pred odrazmi denného svetla. Pravý displej je možné úplne vypnúť, čo Mercedes-Benz nazýva vizuálnym tichom.

Stredový tunel a konzola sú zas inšpirované...
Stredový tunel a konzola sú zas inšpirované menším céčkom. Autor: Mercedes-Benz

S dotykovým ovládaním nepočítajte. Mercedes-Benz zostáva verný klasickému konceptu pohybu v systéme, teda najmä centrálnym ovládačom na stredovom tuneli s touchpadom a ovládačmi na volante kombinovanými s dotykovými plochami. Na pravom ramene volantu budete mať pod kontrolou funkcie pravého a na ľavom ľavého displeja. Okrem toho zostáva k dispozícii samostatný panel klimatizácie. Grafiku displejov je možné nastaviť v troch režimoch – Classic, Sport a Progressive. Kým Sport stavia na čierny podklad so žltými údajmi, v Progressive je grafika viac futuristická.

Ambientné podsvietenie interiéru umožňuje voliť...
Ambientné podsvietenie interiéru umožňuje voliť až 64 farebných odtieňov. Autor: Mercedes-Benz

Sympatické je že grafické módy displejov sú nezávislé od zvoleného jazdného režimu. Atmosféru v interiéri môžete meniť vďaka ambientnému podsvieteniu. K dispozícii je pritom až 64 farebných odtieňov. O perfektnú akustiku sa starajú tri audiosystémy. Tie drahšie si vzala pod patronát spoločnosť Burmester, podobne ako pri triede S. Lacnejší zo systémov má trinásť reproduktorov, ten drahší až 23 a výkon neskutočných 1 450 W. Príplatkové sedadlá budú vybavené vyhrievaním, ventilovaním a masážnymi funkciami.

Je tiež známe, že novinka, postavená na platforme MRA, na ktorej už stojí trieda C, prinesie éčku úsporu hmotnosti približne 100 kg. To napriek tomu, že bude o 75 mm dlhšie a tiež širšie. Základný sedan sa natiahne na 4 950 mm. Očakávať tiež môžeme technologické premiéry, napríklad aj také, ktoré nemá ani trieda S. Predstavené už boli matricové svetlá Multibeam LED, z ktorých každé bude obsahovať 84 individuálne riadených diód. Trieda E tiež príde s nafukovacími zadnými bezpečnostnými pásmi, diaľkovým parkovaním pomocou smartfónu či so systémom vyhýbania sa prekážke.

Svetovou premiérou bude nasadenie technológie komunikácie Car-to-X, teda výmeny informácií medzi vozidlami. Viac sa dozvieme až s blížiacou sa premiérou. Je možné, že podrobné informácie zverejní Mercedes-Benz ešte do Vianoc. Po debute sedanu bude nasledovať kombi, kupé, kabriolet a úplná novinka v podobe zvýšeného kombi s ochranou podvozka na spôsob Audi Allroad.

Mercedes-Benz E -
		2016
Mercedes-Benz E -
		2016
+5Mercedes-Benz E -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Páči sa Vám tento článok? Prosíme, podporte kvalitnú žurnalistiku.

Cieľom denníka Pravda a jeho internetovej verzie je prinášať Vám každý deň aktuálne spravodajstvo, rozhovory, komentáre, reportáže, videá, ďalšie užitočné a praktické informácie ako aj čítanie a obsah pre zábavu a voľný čas.

Na to, aby sme pre Vás mohli stále a ešte lepšie pracovať, potrebujeme i Vašu podporu. Ďakujeme Vám za akýkoľvek finančný príspevok.

Podporiť Poslať SMS Predplatiť denník
#Mercedes #Mercedes-Benz #Mercedes-Benz E #autosalón Detroit 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek