Lotus sa dostáva z vlaňajšej krízy veľkou modelovou ofenzívou. Po zmene majiteľov a rošáde na najvyšších miestach priniesol v posledných mesiacoch facelift Evory 400, nový 3-Eleven či modernizovanú otvorenú verziu Elise. A teraz pridal ďalší bonbónik pre vyznávačov britskej konštruktérskej školy – superľahké kupé Exige Sport 350. Cieľom nebolo zvýšiť výkon, ale zhodiť na váhe. Teda podobný recept, ako už využili menšie modely Elise Sport a Elise Sport 220.
Lenže ako odľahčiť malé kupé, ktoré váži už v základnej verzii Exige S aj s robustným 3,5-litrovým preplňovaným 6-valcom len 1 176 kg. Zásahy expertov z Hethelu museli ísť priamo do „živého“. Revíziou prešla prakticky každá súčiastka. Napríklad aj odľahčené úchyty motora, prevodovka s väčším podielom hliníkových komponentov, celý výfukový trakt, stredová konzola s odhalenou radiacou pákou či žalúzie namiesto skleneného krytu motora. Pomohol aj ľahší li-ion akumulátor a redukcia tlmiacich materiálov.
Exige Sport 350 skončil nakoniec na váhe s výsledkom 1 125 kg, čo je o 51 menej, než pri klasickom Exige S. To sa pochopiteľne podpísalo na lepšej dynamike. Exige k tomu pritom nepotrebovalo ani jednu konskú silu navyše. Jeho centrálne umiestnený vidlicový 6-valec dáva stále 350 koní (258 kW) a 400 Nm krútiaceho momentu. Teraz s ním ale šprintuje so 6-stupňovým manuálom na stovku za 3,9 sekundy a so sekvenčným automatom ušetrí ďalšiu desatinu. Maximálka je 274, respektíve 261 km/h.
Na domácom testovacom okruhu v Hethele zvládol Exige Sport 350 jedno kolo za 1 minútu a 29,8 sekundy, čo znamená, že bol v súboji s Exige S o 2,5 sekundy rýchlejší. Zároveň je prvým Lotusom, ktorý sa dostal pod čas jednej minúty a tridsiatich sekúnd. Jeho sila teda nie je v maximálnej rýchlosti, ale v bravúrnom správaní sa na okruhu. Pomáha nové zadné krídlo a mohutný difúzor, ktoré generujú pri rýchlosti 160 km/h prítlak 42 kg. A to nie je všetko, za príplatok si môžete zvoliť kované disky a odľahčené brzdy, ktoré ušetria ďalších desať kilogramov pohotovostnej hmotnosti.
Exige Sport spoznáte aj vďaka špecifickému matnému čiernemu dizajnu predného spojlera, kapoty, zadného krídla či strešného panelu a diskov. V interiéri však s veľkým komfortom nerátajte. Na oltár dynamiky padla zvuková izolácia a prakticky všetky luxusné doplnky. Voliť môžete jedine medzi koženým čalúnením alebo kontrastným látkovým poťahom Tartan, evokujúcim Lotus Esprit S1 z roku 1976. Pritom je Exige Sport drahší ako jeho pohodlnejší súrodenec Exige S. Britský malovýrobca si zaň pýta od 74 000 eur. K prvým zákazníkom sa Exige Sport 350 dostane vo februári a od marca aj ako otvorený Roadster.