Infiniti Q50 2016: Eau Rouge nepríde, 400 koní áno

18.12.2015 06:00

Nový modelový rok znamená pre japonský sedan viac výkonu. Ostrá verzia Eau Rouge sa však nekoná. Odpustkom je aspoň 400 koní nadupaného 6-valca 3,0 VR a prepracované riadenie Direct Adaptive Steerin, ktoré urobilo prémiovej divízii Nissanu zatiaľ viac hanby ako úžitku.

Luxusná odnož Nissanu zverejnila zatiaľ len...
Luxusná odnož Nissanu zverejnila zatiaľ len fotografie vrcholovej verzie Red Sport 400. Tá má byť aspoň čiastočnou náhradou za pôvodne prisľúbený ostrý model Eau Rouge. Vyzerá ale skvelo. Autor: Infiniti

Modernizované Infiniti Q50 má premiéru naplánovanú na januárový autosalón v Detroite. Označené je ako modelový rok 2016, čo znamená, že do predaja zamieri prakticky hneď po najväčšej americkej motoršou. Exteriérové zmeny možno nazvať len retušami. Ako sa dotknú bežných verzií, vlastne ani nevieme, keďže Infiniti zverejnilo zatiaľ len fotografie novej vrcholovej verzie Red Sport 400. A o tú vlastne ide. Aj preto začína tlačová správa informáciami o jej nadupanom 6-valci s dvoma turbodúchadlami. Ako napovedá názov, dáva rovných 400 koní, čo nie je naozaj ďaleko od mníchovského 6-valca 3,0 TwinPower Turbo napríklad pre BMW M3.

Nový vidlicový 6-valec radu VR bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Tá slabšia ponúkne 224 kW podporených 400 Nm krútiaceho momentu, silnejšia pre Red Sport až 298 kW a 475 Nm. Pri oboch vrcholí krútiaci moment v extrémne širokom pásme od 1 600 do 5 200 otáčok za minútu. Postaralo sa o to nové vysokotlakové vstrekovanie paliva (200 barov) a nové variabilné časovanie ventilov využívajúce krokový elektromotor. Turbodúchadlá dostali nový senzor otáčok a upravenú geometriu lopatiek. To znamená, že teraz točia až 220 000 otáčok za minútu, čo je o 10 % ako je zvykom.

Nový, dvakrát preplňovaný trojliter dostal do...
Nový, dvakrát preplňovaný trojliter dostal do vienka elektrické časovanie ventilových rozvodov, ale aj turbodúchadlá, ktoré točia až 220 000 otáčok za minútu. Výsledkom je 298 kW. Tie spracúva výlučne 7-stupňový automat. Autor: Infiniti

Dynamické parametre Red Sportu Infiniti nezverejnilo, no ako vidíme, od bežných verzií sa bude líšiť červeným lakom karosérie, lesklou čiernou maskou, novými dennými LED diódami a špecifickými matnými 19-palcovými diskami kolies, ktoré obúvajú vpredu pneumatiky s profilom 245/40R 19 a vzadu 265/35R 19. Nechýba ani dvojica robustných „laufov“, ktoré vykúkajú zo zadného nárazníka. Čierna strecha, spojlery či difúzor, ktoré predstavil nádherný koncept Q50 Eua Rouge pred rokom, sa nekonajú. Infiniti príchod plnohodnotného konkurenta pre ostré BMW zatiaľ odkladá na neurčito.

Na druhej strane hierarchie stoja dva 4-valce. Preplňovaný benzínový dvojliter od Mercedesu má 155 kW a 350 Nm krútiaceho momentu. Po prvýkrát bude v Infiniti spriahnutý so štart-stop systémom. Z rovnakej „stajne“ je aj diesel s objemom 2,2 litra a výkonom 124 kW, známy pod označením 220 BlueTEC. Všetky agregáty sú štandardne kombinované so 7-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou radenia na volante a zadným náhonom. Štvorkolka je dostupná za príplatok. Pre milovníkov ekológie zostáva v ponuke hybrid spájajúci atmosférický 6-valec 3,5 V6 s elektromotorom a li-ion akumulátormi. Spolu dáva sústava 268 kW.

Špecifikom Q50 Red Sport sú 19-palcové matné...
Špecifikom Q50 Red Sport sú 19-palcové matné disky, množstvo lesklých čiernych doplnkov aj dvojica výfukov odkazujúcich na výkonový potenciál pod prednou kapotou. Autor: Infiniti

Ďalšou zásadnou novinkou je druhá generácia adaptívneho riadenia Direct Adaptive Steering. Vďaka tej prvej sa síce Infiniti zapísalo do histórie ako prvá automobilka, ktorá zaviedla do série „riadenie po drôte“, teda riadenie bez mechanického spojenia medzi volantom a kolesami, ale systém mal problémy a zákazníci si navyše sťažovali na umelú spätnú väzbu. Chyba softvéru viedla pri nízkych teplotách dokonca k strate kontroly nad vozidlom a zvolávacej akcii automobilky. Systém DAS potom ponúklo Infiniti len za príplatok a do bežných verzií namontovalo starú dobrú hydrauliku. S tým by však mal byť koniec.

Druhá generácia má novú elektroniku, schopnú vykonávať až 1 000 operácií za sekundu a jej inovovaný algoritmus berie do úvahy napríklad aj údaje senzoru G-Force o pozdĺžnom a priečnom zrýchlení. Navyše Infiniti vypočulo výhrady zákazníkov a logiku riadenia upravilo pre lepší pocit spätnej väzby. Vodič môže nastaviť rôzne úrovne ohlasu od Standard cez Dynamic a Dynamic +. Celkovo absolvoval systém ďalších 625 000 testovacích kilometrov. Ale i tak bude DAS stále za príplatok, štandardne dostane Q5 elektrický posilňovač. Komfort zvyšuje aj adaptívny podvozok Dynamic Digital Suspension.

Interiér je plný kože a dreva. Red Sport sa...
Interiér je plný kože a dreva. Red Sport sa môže navyše pochváliť hliníkovými pedálmi. Bohužiaľ, volant príliš nezodpovedá dynamike tohto auta. Autor: Infiniti

Ten okrem módov Standard, Sport a Sport + ponúkne aj režim Personal, v ktorom vodič vyberie charakteristiku pruženia, ale aj riadenia podľa vlastných preferencií. Prepracované bolo tiež nezávislé zavesenie kolies s novým naladením pružín, tlmičov a stabilizátorov. Infiniti Q50 si polepšilo aj v bezpečnosti. Nový balíček Driver Assistant Package obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie okolia vozidla či výstrahu pri cúvaní. Balíček Technology Package zas využíva prednárazový systém bezpečnostných pásov, sledovanie jazdných prúdov alebo systém pre aktívne udržiavanie v prúde.

S európskou premiérou modernizovaného modelu Q50 môžeme počítať na jarnom autosalóne v Ženeve. Tu by sa mala predstaviť aj jeho dieselová verzia, o ktorej sa v súvislosti s americkým debutom zatiaľ Infiniti nezmienilo. I tak zostáva Infiniti v Európe skôr outsiderom, najmä vo vyšších triedach. Jeho hlavnou zbraňou na európskom kontinente je totiž nový prémiový hatchback Q30, vyrábaný vo Veľkej Británii, ktorý sa už čoskoro ukáže aj vo verzii crossoveru XQ30. Oba modely sú pritom súrodencami Mercedesu-Benz triedy A a GLA.

Infiniti Q50 Red
		Sport -
		2016
Infiniti Q50 Red Sport -
		2016
+3Infiniti Q50 Red Sport -
		2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Nissan #Infiniti #Infiniti Q50 #autosalón Detroit 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
9. 12. 20191.232 €1.324 €
2. 12. 2019zlacnenie1.232 €zlacnenie1.324 €
25. 11. 2019zlacnenie1.233 €1.326 €
18. 11. 2019zlacnenie1.235 €zdraženie1.326 €
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR