Modernizované Infiniti Q50 má premiéru naplánovanú na januárový autosalón v Detroite. Označené je ako modelový rok 2016, čo znamená, že do predaja zamieri prakticky hneď po najväčšej americkej motoršou. Exteriérové zmeny možno nazvať len retušami. Ako sa dotknú bežných verzií, vlastne ani nevieme, keďže Infiniti zverejnilo zatiaľ len fotografie novej vrcholovej verzie Red Sport 400. A o tú vlastne ide. Aj preto začína tlačová správa informáciami o jej nadupanom 6-valci s dvoma turbodúchadlami. Ako napovedá názov, dáva rovných 400 koní, čo nie je naozaj ďaleko od mníchovského 6-valca 3,0 TwinPower Turbo napríklad pre BMW M3.
Nový vidlicový 6-valec radu VR bude k dispozícii v dvoch výkonových verziách. Tá slabšia ponúkne 224 kW podporených 400 Nm krútiaceho momentu, silnejšia pre Red Sport až 298 kW a 475 Nm. Pri oboch vrcholí krútiaci moment v extrémne širokom pásme od 1 600 do 5 200 otáčok za minútu. Postaralo sa o to nové vysokotlakové vstrekovanie paliva (200 barov) a nové variabilné časovanie ventilov využívajúce krokový elektromotor. Turbodúchadlá dostali nový senzor otáčok a upravenú geometriu lopatiek. To znamená, že teraz točia až 220 000 otáčok za minútu, čo je o 10 % ako je zvykom.
Dynamické parametre Red Sportu Infiniti nezverejnilo, no ako vidíme, od bežných verzií sa bude líšiť červeným lakom karosérie, lesklou čiernou maskou, novými dennými LED diódami a špecifickými matnými 19-palcovými diskami kolies, ktoré obúvajú vpredu pneumatiky s profilom 245/40R 19 a vzadu 265/35R 19. Nechýba ani dvojica robustných „laufov“, ktoré vykúkajú zo zadného nárazníka. Čierna strecha, spojlery či difúzor, ktoré predstavil nádherný koncept Q50 Eua Rouge pred rokom, sa nekonajú. Infiniti príchod plnohodnotného konkurenta pre ostré BMW zatiaľ odkladá na neurčito.
Na druhej strane hierarchie stoja dva 4-valce. Preplňovaný benzínový dvojliter od Mercedesu má 155 kW a 350 Nm krútiaceho momentu. Po prvýkrát bude v Infiniti spriahnutý so štart-stop systémom. Z rovnakej „stajne“ je aj diesel s objemom 2,2 litra a výkonom 124 kW, známy pod označením 220 BlueTEC. Všetky agregáty sú štandardne kombinované so 7-stupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou radenia na volante a zadným náhonom. Štvorkolka je dostupná za príplatok. Pre milovníkov ekológie zostáva v ponuke hybrid spájajúci atmosférický 6-valec 3,5 V6 s elektromotorom a li-ion akumulátormi. Spolu dáva sústava 268 kW.
Ďalšou zásadnou novinkou je druhá generácia adaptívneho riadenia Direct Adaptive Steering. Vďaka tej prvej sa síce Infiniti zapísalo do histórie ako prvá automobilka, ktorá zaviedla do série „riadenie po drôte“, teda riadenie bez mechanického spojenia medzi volantom a kolesami, ale systém mal problémy a zákazníci si navyše sťažovali na umelú spätnú väzbu. Chyba softvéru viedla pri nízkych teplotách dokonca k strate kontroly nad vozidlom a zvolávacej akcii automobilky. Systém DAS potom ponúklo Infiniti len za príplatok a do bežných verzií namontovalo starú dobrú hydrauliku. S tým by však mal byť koniec.
Druhá generácia má novú elektroniku, schopnú vykonávať až 1 000 operácií za sekundu a jej inovovaný algoritmus berie do úvahy napríklad aj údaje senzoru G-Force o pozdĺžnom a priečnom zrýchlení. Navyše Infiniti vypočulo výhrady zákazníkov a logiku riadenia upravilo pre lepší pocit spätnej väzby. Vodič môže nastaviť rôzne úrovne ohlasu od Standard cez Dynamic a Dynamic +. Celkovo absolvoval systém ďalších 625 000 testovacích kilometrov. Ale i tak bude DAS stále za príplatok, štandardne dostane Q5 elektrický posilňovač. Komfort zvyšuje aj adaptívny podvozok Dynamic Digital Suspension.
Ten okrem módov Standard, Sport a Sport + ponúkne aj režim Personal, v ktorom vodič vyberie charakteristiku pruženia, ale aj riadenia podľa vlastných preferencií. Prepracované bolo tiež nezávislé zavesenie kolies s novým naladením pružín, tlmičov a stabilizátorov. Infiniti Q50 si polepšilo aj v bezpečnosti. Nový balíček Driver Assistant Package obsahuje autonómne brzdy, monitorovanie okolia vozidla či výstrahu pri cúvaní. Balíček Technology Package zas využíva prednárazový systém bezpečnostných pásov, sledovanie jazdných prúdov alebo systém pre aktívne udržiavanie v prúde.
S európskou premiérou modernizovaného modelu Q50 môžeme počítať na jarnom autosalóne v Ženeve. Tu by sa mala predstaviť aj jeho dieselová verzia, o ktorej sa v súvislosti s americkým debutom zatiaľ Infiniti nezmienilo. I tak zostáva Infiniti v Európe skôr outsiderom, najmä vo vyšších triedach. Jeho hlavnou zbraňou na európskom kontinente je totiž nový prémiový hatchback Q30, vyrábaný vo Veľkej Británii, ktorý sa už čoskoro ukáže aj vo verzii crossoveru XQ30. Oba modely sú pritom súrodencami Mercedesu-Benz triedy A a GLA.