Toyota modernizuje Verso takpovediac za pochodu. Súčasnú generáciu uviedla na trh v roku 2010 a dva roky nato nasledovala rozsiahla modernizácia. Tá priniesla Versu až 470 zmien. Zasiahli dizajn aj techniku. Verso dostalo novú prednú masku, nové dekoračné materiály v interiéri, ale napríklad aj spevnenú karosériu a lepšiu hlukovú izoláciu. Zakrytím podvozka zlepšilo svoju aerodynamiku a znížilo spotrebu paliva. Takže Toyota hovorila o novom Verse.
Lenže netrvalo dlho a prišli ďalšie zmeny. V roku 2014 debutoval pod kapotou Versa diesel 1,6 D-4D od BMW a upravené motory, ktoré prešli na emisnú normu Euro 6. Vo výbave sa zas objavilo modernejšie rozhranie Toyota Touch 2 so 6,1-palcovým dotykovým monitorom a navigáciou. Pribudli nové farby karosérie či inovovaná paleta diskov kolies. A dnes má pre nás Toyota pripravený ďalší inovačný balíček. Na exteriéri sa však nič nemení. Výnimkou je len bronzový odtieň laku a opäť nové 16– a 17-palcové disky kolies.
V interiéri však nájdeme kožený volant s úplne prepracovanými ovládačmi na ramenách a novú radiacu páku s chrómovými prvkami. Pribudli „grafitové“ obklady na stredovej konzole, ale aj v oblasti držiakov nápojov a ručnej brzdy. Vyššie úrovne môžu byť vybavené novým polokoženým čalúnením a to buď šedým, alebo čiernym. Všetky zmeny majú viesť k pocitu vyššej kvality. Zásadný je však nástup bezpečnostných systémov, ktoré už poznáme z modernizovaného Aurisu či Avensisu.
Balíček asistenčných systémov Toyota Safety Sense sa stáva odteraz súčasťou štandardu všetkých modifikácií. Vodič má tak k dispozícii varovanie pred kolíziou, autonómne brzdy Pre-Collision, pracujúce v rozsahu od 10 do 80 km/h, akustické varovanie pred nedobrovoľným opustením jazdného prúdu a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel. Verso naďalej ponúka 5– alebo 7-miestnu kabínu. Vďaka systému Easy Flat so siedmimi samostatnými sedadlami možno vytvoriť až 32 rôznych konfigurácií usporiadania interiéru.
Po sklopení tretieho a druhého radu vzniká vo Verse vodorovná podlaha s rozmermi 1 575 ×1430 mm. Batožinový priestor tak môže mať podľa usporiadania sedadiel od 155 do 1 696 litrov. Rozhranie Toyota Touch 2 používa displej so štvornásobne vyšším rozlíšením. Za zmienku určite stojí aj sériová cúvacia kamera. Systém môže byť obohatený o navigáciu Go, ktorá podporuje aj slovenský jazyk. Vrcholom je verzia rozhrania Touch 2 Go Plus s 3D zobrazením miest v navigácii či so schopnosťou prevádzať prijaté správy z textu do hlasovej podoby.
O motoroch Toyota nič neprezradila. Znamená to však skôr to, že v ponuke ostávajú tie pôvodné. Atmosférické benzínové 4-valce 1,6 Valvematic (97 kW) a 1,8 Valvematic (108 kW) dopĺňa diesel 1,6 D-4D (82 kW) od BMW. Je však možné, že vo Verse Toyota nakoniec nasadí aj novučičký preplňovaný 4-valec 1,2 Turbo (85 kW), známy z modernizovaného Aurisu. Modernizované Verso by sa malo objaviť na trhu už začiatkom roka. Od uvedenia v roku 2002 predala Toyota v Európe zo všetkých generácií Versa približne 700 000 kusov.