AMG zvýši výkon motorov V12. Chce odstup od 8-valcov

Výkony 8-valcových agregátov z Affalterbachu narástli natoľko, že vrcholový 12-valec nedokáže ponúknuť výrazne lepšiu dynamiku. To musí skončiť! Inovovaný 12-valec pôjde s výkonom nahor.

21.12.2015 16:00
AMG - motor 6,0 V12 Foto:
Výkon modernizovaného 12-valca z Affalterbachu by sa mohol vyšplhať až na hranicu 500 kW. Aj preto sa pri ňom ráta s pohonom oboch náprav.
debata (1)

Stuttgart sa rozhodne nemieni rozlúčiť s veľkoobjemovými motormi. Aspoň nie v divízii AMG. V ponuke stále ostávajú 8-valce s objemom 5,5 litra a tiež vrcholový 6-litrový 12-valec v triede S alebo SL AMG. Lenže výkony 8-valcov AMG sa už dávno dotiahli na aristokratickú 12-valcovú pohonnú jednotku. A to napriek tomu, že jej posledná inovácia prebehla v podstate len začiatkom vlaňajšieho roka.

Konštruktéri zväčšili zdvihový objem z 5 513 na 5 980 kubíkov, motor dostal inovované zapaľovanie Twin Spark s dvoma sviečkami v každom spaľovacom priestore, nové kované piesty, ale aj nové turbodúchadlá. Jeho výkon narástol na 463 kW, čo je pochopiteľne poriadna porcia, ale nie dostatočná na to, aby vysvetlila cenový rozdiel napríklad medzi hriešne drahým S65 AMG a S63 AMG, ktorý má pod kapotou len o 33 kW menej.

A podobne je to S Coupé či kabrioletom SL. V akcelerácii na stovku sú pritom 12-valce lepšie len o zanedbateľné dve desatiny sekundy. Šéf divízie AMG Tobias Moers sa preto nedávno vyjadril, že výkon musí ísť vyššie. Takže je možné, že sa dostaneme až kdesi na hranicu 500 kW. S takouto nádielkou by si už rozhodne neporadila zadná náprava, a tak Moers potvrdil, že nové 12-valce budú využívať pohon 4Matic.

A keď sme už pri AMG, spomeňme aj ďalšie novinky. Napríklad nástup 9-stupňovej automatickej prevodovky v očakávanom novom Mercedese-Benz E 63 AMG a tiež elektronický diferenciál pre C 63 Coupé. A čoskoro by sa mala predstaviť aj jeho otvorená verzia Cabrio.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #AMG #Mercedes-AMG
Články podľa značiek