Chevrolet Bolt EV: 'Americký Leaf ' zvládne na nabitie až 320 km!

Ešte tento rok spustí Chevrolet predaj elektromobilu Bolt. Dojazdom na jedno nabitie chce prevalcovať Nissan Leaf či BMW i3. Prejde až 320 km, čo je takmer dvojnásobok konkurencie. Stáť má 30 000 dolárov.

08.01.2016 06:00
debata
Sympatický hatchback sa dizajnom prednej časti... Foto: Chevrolet
Chevrolet Bolt EV - 2016 Sympatický hatchback sa dizajnom prednej časti snaží vytvoriť paralelu s väčším Voltom. Poháňať ho však bude výlučne elektrina.

Po novej generácii elektromobilu s predĺženým dojazdom, Chevrolete Volt, prichádza na rad ďalší ekologický nováčik americkej značky. Volá sa Bolt EV a jazdí výlučne na batérie. Nie je však veľkým prekvapením. Príchod avizoval Chevrolet už vlani na autosalóne v Detroite formou rovnomennej štúdie. Tentoraz si za miesto debutu sériovej verzie Boltu vybral veľtrh spotrebnej elektroniky CES v Las Vegas, ktorý je pre automobilových výrobcov stále príťažlivejší. Aj preto sa zverejnené informácie týkajú skôr elektronickej výzbroje ako samotného pohonu.

Centrom palubnej dosky je 10,2-palcová... Foto: Chevrolet
Chevrolet Bolt EV - 2016 Centrom palubnej dosky je 10,2-palcová obrazovka rozhrania MyLink. Nechýba ani bezdrôtové nabíjanie telefónov.

Chevrolet smeruje týmto kompaktným hatchbackom do vôd, kde dnes kraľuje Nissan Leaf, BMW i3 či Kia Soul EV. Podkúriť by im chcel ešte do konca tohto roka. A jeho hlavná zbraň? Tou má byť dojazd 200 míľ, teda približne 320 km, čo je viac, než zvládne konkurencia. Bohužiaľ, techniku nepoznáme. Predpokladať môžeme len to, že Bolt by mohol použiť elektromotor z väčšieho Voltu, čo by znamenalo, že na kolesá pôjde maximálne 111 kW výkonu. Tie budú napájané z akumulátorov umiestnených v podlahe. Ich kapacitu ale nepoznáme.

Zaujímavý zadný stĺpik vytvára efekt plávajúcej... Foto: Chevrolet
Chevrolet Bolt EV - 2016 Zaujímavý zadný stĺpik vytvára efekt plávajúcej strechy. Vysoká stavba karosérie naznačuje umiestnenie batérií v podlahe.

Napriek vyjadreniam automobilky o veľkom pokroku v oblasti elektrifikácie sa však nezdá, že by mal Chevrolet v rukáve zásadný prelom vo vývoji batérií. Napokon, naznačuje to aj nový Volt, ktorý používa klasické li-ion články. Ak bude mať teda Bolt väčší dojazd ako konkurenti, znamená to len toľko, že bude vybavený väčším množstvom akumulátorov. Leaf má po poslednej modernizácii kapacitu 30 kWh a na jedno nabitie prejde normovaných 250 km. Pri Bolte znie teda odhad na úrovni 40 kWh. Napriek tomu nemá jeho cena presiahnuť 30 000 dolárov.

O technike Boltu nie je zatiaľ nič známe. Viac... Foto: Chevrolet
Chevrolet Bolt EV - 2016 O technike Boltu nie je zatiaľ nič známe. Viac možno automobilka prezradí v Detroite.
Chevrolet snáď prezradí viac budúci týždeň na autosalóne v Detroite. V porovnaní so štúdiou podstúpil sériový Bolt pomerne veľkú transformáciu. Má jednoduchšie a lacnejšie svetlá a prednú masku podobnú Voltu. Nový je aj tvar zadných stĺpikov, ktoré vytvárajú dojem plávajúcej strechy. Interiéru dominuje veľké rozhranie MyLink s 10,2-palcovou obrazovkou. Systém má spájať posádku s okolitým svetom pomocou vysokorýchlostného pripojenia na internet LTE.

To znamená aj využívanie aplikácií, napríklad elektronavigáciu, ktorá vás privedie k najbližšej nabíjačke. Pomocou ďalšej aplikácie zas budete môcť ovládať niektoré funkcie na diaľku, napríklad klimatizáciu, alebo zistiť na displeji vášho telefónu stav nabitia. V sérii má byť bezdrôtové nabíjanie smartfónov a tiež Bluetooth s nízkou spotrebou elektrickej energie. V budúcnosti chce Chevrolet spustiť aplikáciu Gamification, ktorá umožní majiteľom Boltov súťažiť v úspornej prevádzke. Výrobu Boltu odštartuje Chevrolet ešte do konca tohto roka. Do Európy sa ale nechystá.

Chevrolet Bolt EV - 2016
Chevrolet Bolt EV - 2016
+11Chevrolet Bolt EV - 2016

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Chevrolet #CES 2016
Články podľa značiek