Automobilky sa nevyhýbajú kooperácií, najmä v segmentoch, kde sa nepredpokladajú veľké objemy predaja. Jednoducho, vyvíjať autorsky navrhnutý model by bolo neefektívne. Typickým príkladom sú úžitkové vozidlá, no nájdu sa aj príklady z tých osobných. Toyota nie je výnimkou. Spolu so Subaru vyrába kupé GT86 a s koncernom PSA zas malé Aygo. Na vývoji týchto modelov participovala, lenže za Atlantikom išla ešte ďalej. Jej nový Yaris Sedan, určený pre kanadský trh, nemá totiž s Toyotou vôbec nič spoločné. Ide len o prezlečenú 4-dverovú Mazdu 2, teda presnejšie o Mazdu 2 s iným logom.

Nie je to prvý príklad. Toyota na báze Mazdy 2 už totiž ponúka v USA model Scion iA. Z hľadiska marketingu v Kanade však pravdepodobne usúdila, že by sa tomuto subkompaktnému sedanu darilo na severe amerického kontinentu viac s logom Toyoty. Mazda 2 Sedan tak podstúpila len mierne dizajnové retuše, viditeľné najmä na prednej maske, kde sa objavuje šesťuholníkový sací otvor a agresívne vertikálne prelisy po stranách. Inak ostáva všetko na svojom mieste. Rovnaký je aj dizajn kolies. Interiér je dokonca úplne identický vrátane volantu a rozhrania so 7-palcovým dotykovým displejom.


V štandarde nájdu majitelia elektricky ovládané okná, centrálne zamykanie, tempomat a delené zadné sedadlá v pomere 40:60. Veľkosť batožinového priestoru Toyota neuviedla, ale vďaka Mazde vieme, že má 408 litrov. Pod kapotou pracuje výlučne atmosférický 4-valec 1,5 Skyactiv-G, vyladený na rozdiel od európskych pomerov na 79 kW. Spojený môže byť so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou s hydrodynamickým meničom a športovým režimom upravujúcim krútiaci moment. Podľa severoamerickej normy spotrebuje Yaris Sedan na 100 km 6,7 litra paliva, s automatom dokonca o 0,3 litra menej.

Do Európy sa pochopiteľne trojpriestorový Yaris nechystá. Malé sedany sú tu prakticky nepredajné, čo vidieť napríklad na mizivom odbyte Kie Rio sedan. Zväčša sú doménou juhoeurópskych trhov, napríklad Španielska alebo Turecka.