Príchod nového Mondea do Európy bol tŕnistý. Trval takmer tri roky. Oneskorenie súviselo okrem iného s premiestnením produkcie európskej verzie z Veľkej Británie do Španielska. Kým v USA ho teda zákazníci pod názvom Fusion dostali do rúk už v roku 2012, tí európski len začiatkom toho minulého. Takže nie div, že na rade je facelift. Lenže opäť v USA. Modernizovať Mondeo len rok od spustenia predaja v Európe, by bolo voči zákazníkom, ktorí sa preň už rozhodli, dosť neseriózne. Z faceliftu a najmä novej verzie Sport, ktorá by mohla niekedy v budúcnosti doraziť s označením ST aj na starý kontinent, sa budú teda tešiť zatiaľ len za Atlantikom.
A Ford sa v Detroite pochválil hneď novou výkonovo orientovanou verziou Sport s 19-palcovými diskami kolies a štvoricou koncoviek výfukov. Práve tie naznačujú najväčšiu novinku, ktorá sa spája s Fusionom označeným ako modelový rok 2017. Ford sa totiž v dnešných časoch honby na emisie, rozhodol ponúknuť nefalšovaný preplňovaný benzínový 6-valec, ktorý dnes už v Európe nenájdete v Passate, Insignii a už vôbec nie vo francúzskych či japonských mainstreamových modeloch. Fusion Sport sa tak snaží zaradiť medzi nemeckú „prémiu“. A veru, nemá sa za čo hanbiť. Jeho agregát 2,7 V6 EcoBoost má 242 kW a krútiaci moment 475 Nm! To je viac, ako ponúka napríklad nové BMW 340i, ale aj americké 6-valcové verzie Hondy Accord či Toyoty Camry.
Dynamické parametre zatiaľ chýbajú, no už dnes je zrejmé, že modelový rad Fusion/Mondeo ponúka obrovskú škálu motorov. Od trojvalca 1,0 EcoBoost až po ekologické verzie Fusion Hybrid a plug-in hybrid Fusion Energi. Aj s nimi sa spája pár noviniek. Obe dostali nový softvér, ktorý znižuje spotrebu a v prípade dobíjateľného Fusionu zvyšuje dojazd v režime EV na približne 30 km. Vráťme sa ale ku klasickému Fusionu, ktorý prostredníctvom verzie Sport ukazuje aj očakávané dizajnové retuše. Evidentná je najmä užšia predná maska a nové reflektory. Prepracované sú aj tie zadné, pričom ich spája elegantná chrómová lišta. Nárazníky civilných modifikácií budú pravdepodobne o čosi menej vyzývavé.
Pre tých, ktorí dávajú prednosť luxusu pred dynamikou, má zas Ford v rukáve novú verziu Platinum vybavenú motorom 2,0 EcoBoost a pohonom oboch náprav AWD. Nad ostatnými vytŕča aj mriežkou chladiča v matnom prevedení Magnetic, 19-palcovými diskami a luxusne vybaveným interiérom vrátane koženého čalúnenia kaplnky prístrojov a dverí Cocoa či ručne šitým volantom z kože Venetian. Okrem toho dostane americký Fusion do vienka aj novú generáciou rozhrania Sync 3, ktoré umožňuje nové funkcie, ako napríklad diaľkové ovládanie klimatizácie či odomykanie cez smartfón.
Vylepšený je tiež dotykový displej a hlasové ovládanie. Okrem toho sa vo Fusione objavujú nové asistenčné systémy. Napríklad udržiavanie v jazdnom prúde, monitorovanie slepého uhla zrkadiel, parkovací asistent pre pozdĺžne aj priečne manévre či výstraha pri cúvaní. V USA sa dostane modernizované „Mondeo“ na trh približne v polovici roka. O jeho budúcnosti v Európe nie je zatiaľ nič známe. V najlepšom prípade by mohlo prísť v roku 2017.