Súrodenec Hyundaiu Ioniq chytá obrysy. Predstaví sa na autosalóne v Chicagu. Priemerne má spotrebovať 3,8 litra benzínu na 100 km. Dostane techniku Hyundaia Ioniq.
Foto: Kia
Kia Niro bude globálnym modelom. Aj preto je dizajn tohto crossoveru pomerne konzervatívny. Postavená bude na platforme vyvinutej špeciálne pre ekologické modely. Použije ju aj sesterský Ioniq.
Nielen Hyundai pripravuje svoj hybrid a plug-in hybrid. Hybridná technika Ioniqu sa stane základom aj pre ďalší sesterský ekologický model Kia Niro. Nie je to až taká šokujúca správa. Informáciu o novom Nire aj s prvými skicami zverejnila kórejská automobilka už v novembri vlaňajšieho roka. Aby si však Niro neliezlo do kapusty s Ioniqom, pôjde o crossover, a navyše sa pri ňom nepočíta s čisto elektrickým ani plug-in hybridným ústrojenstvom. Bude to jednoducho klasický hybrid s malou zásobou akumulátorov.
Teraz Kia zverejnila ďalšiu skicu a informáciu, že sériový model sa predstaví na autosalóne v Chicagu. Pod prednou kapotou by sa mal objaviť atmosférický 4-valec 1,6 GDI pracujúci v Atkinsonovom cykle s výkonom 77 kW a integrovaným elektromotorom, ktorý ponúkne ďalších 32 kW výkonu. Ten bude spracúvať pravdepodobne 6-stupňová dvojspojková prevodovka. Ak bude Niro naozaj technicky spriaznené s Ioniqom, malo by dostať aj lítium-polymérové batérie, ktoré sú bezpečnejšie ako lítium-iónové. Podľa Kie bude mať nový hybrid spotrebu len 3,8 litra benzínu, čo je o 0,7 litra menej ako v prípade Ioniqu.
Porovnanie však nie je celkom korektné, keďže spotreba Ioniqu bola udávaná podľa kórejskej normy, kým Niro vychádza z amerického cyklu. Viac sa o novinke, ktorá sa rodila v dizajnových centrách v Kalifornii a kórejskom Namyangu, dozvieme už vo februári.