Ani Porsche sa nevyhlo downsizingu a turbomotorom, do ktorých ho dotlačili tvrdé emisné limity. Vlani to poznačilo najmä kultový modelový rad 911. Ten zamenil tradičné atmosférické 6-valce s objemom 3,4 a 3,8 litra za menšie „oturbené“ trojlitre. Výkonu aj krútiacemu momentu to síce pomohlo, ale vyznávači atmosférickej klasiky z toho neboli nadšení. Z ponuky navyše vypadlo aj Porsche 911 GTS, takže jedinými verziami s atmosférickými motormi ostali prakticky okruhové Carrery GT3 a GT3 RS.
Podľa austrálskeho Motoringu však Porsche chystá na ženevský autosalón prekvapenie. Práve pre vyznávačov klasiky. Malo by ísť o Porsche 911 R, vychádzajúce z GT3. Ako inak, s atmosférickým štvorlitrovým 6-valcom. Odkazovať má na prvé ostré verzie Porsche 911 z konca šesťdesiatych rokov. Na jeho adresu sa pre Motoring vyjadril August Achleitner, viceprezident modelového radu 911. Síce odmietol pôvodné informácie, že má vzniknúť 600 až 800 vozidiel, no zároveň potvrdil, že pôjde o limitovanú edíciu.
Novinka by mala spojiť dizajn Carrery a čiastočne techniku GT3. Špekuluje sa o výkone 386 kW a krútiacom momente 460 Nm. Na rozdiel od GT3 s dvojspojkovou prevodovkou PDK, má však toto puristické kupé, ktoré prejde výraznou odtučňovacou kúrou, dostať 6-stupňový manuál. Čo je rozhodne dobrá správa. Dvadsaťpalcové disky kolies s centrálnou maticou majú ukrývať karbón-keramické brzdové kotúče. Od bežných verzií 911 sa bude 911 R líšiť aj športovým paketom.
Očakávať tak môžeme nové nárazníky, prahy a rozšírené blatníky. Interiér bude v prospech nižšej hmotnosti pozbavený akéhokoľvek luxusu. Klimatizácia? Audiosústava? Zabudnite! Ak, tak len za príplatok. Chýbať budú totiž dokonca aj vnútorné kľučky dverí, ktoré nahradia látkové pútka. Novinka by tak mohla čiastočne zastúpiť pozíciu pôvodného Porsche 911 GTS, ktorého facelift, celkom isto už s turbomotorom, príde najskôr na budúci rok.