Merceds-Benz si pri stavbe svojho prvého pikapu pomôže novým Nissanom Navara. Tretím členom sa stane už ohlásený Renault Alaskan. Je to logické. Mercedes-Benz kooperuje s alianciou Renault-Nissan na viacerých frontoch, tak prečo nevyužiť príležitosť aj v tejto triede. Z trojice sesterských pikapov má byť tým najluxusnejším a najbezpečnejším. Priniesť má podľa Stuttgartu štandardy, na ktoré sú jeho zákazníci zvyknutí. Mercedes-Benz dokonca hovorí o komforte podobnom triede GLE a asitenčných systémoch, ktoré bežne používa vo svojich osobných modeloch.
A líšiť sa má aj dizajnom. Podľa automobilky a jedinej zverejnenej skice, budú všetky panely karosérie nové. To však neznamená, že nový pikap, ktorý by mal niesť označenie trieda X, sa bude brániť práci. Na trh dorazí hneď v troch verziách. Tá základná, na plechových diskoch a s najslabším motorom, bude určená práve na drsné použitie, aj keď výlučne s 5-sedadlovou kabínou Double Cab. Takže jej korba bude kratšia ako pri rýdzo úžitkových variantoch dvojsedadlovej Navary a Navary King Cab. Stredná úroveň bude komfortnejšia a tá najvyššia by mala už pripomínať svet SUV.
Pod kapotou použije trieda X výlučne dieselové motory. Slabší 4-valec s objemom 2,3 litra a výkonom 140 kW bude pochádzať od Renaultu. Pôjde o identickú pohonnú jednotu Navary, kde však predstavuje výkonový vrchol. Pri triede X nie. Z davu bude vytŕčať vďaka 6-valcovému trojlitru od Mercedesu-Benz s výkonom 190 kW, známemu napríklad z triedy GLE 350d. V tomto prípade bude spojený s permanentným pohonom oboch náprav a vraj aj nezávislým zavesením zadných kolies. Očakávať by sme tak mohli aj 9-stupňový automat.
Slabšie verzie si budú musieť vystačiť s pripájateľným pohonom prednej nápravy a manuálom, prípadne 7-stupňovou automatikou. Nové trojičky budú schádzať z výrobných liniek závodu Nissanu v španielskej Cordobe. Prvá Navara je už na svete, v budúcom roku príde Renault Alaskan a čerešnička na torte v podobe Mercedesu-Benz triedy X sa objaví ako posledná v roku 2018. Stuttgartská automobilka s ňou má plány nielen v Európe, ale najmä v Latinskej Amerike, Afrike, na novom Zélande či v Austrálii. Pôvodný zámer na ostrú verziu od AMG, ktorá nebola len fikciou, boli však nakoniec vedením automobilky zamietnuté.