Nie je tajomstvom, že Škoda predstaví na jeseň v Paríži svoje prvé SUV strednej triedy. Vieme, že ponesie názov Kodiaq a že jeho základom bude nový Volkswagen Tiguan. V porovnaní s ním bude mať ale 7-miestny interiér, a teda aj väčší rázvor a celkovú dĺžku. Pre modulárnu platformu MQB, ktorú už využíva Škoda Octavia, Audi A4, VW Golf či spomínaný Tiguan, to nie je najmenší problém. Kým sa tak však stane, Škoda dodrží tradíciu a v polročnom predstihu predstaví koncept. A opäť na jarnej motorshow v Ženeve.
Pripravovaná štúdia bude označená ako VisionS, pričom písmeno S má odkazovať práve na triedu SUV. Podobne ako to bolo pri predchádzajúcich konceptoch VisionD, ktorý naznačil príchod Octavie v segmente D a VisionC, ktorý sa zas stal pomerne voľnou interpretáciou nového Superbu v triede C. O dizajne konceptu si môžeme urobiť predstavu vďaka prvým oficiálnym skiciam, ktoré česká automobilka uvoľnila. Nakoľko však bude VisionS spriaznený so sériovým Kodiaqom, známe nie je. Štúdie Škody sa totiž doteraz od produkčných modelov dosť líšili.
Lenže výroba je za dverami a tak nemá význam ukazovať niečo, čo je celkom mimo reality. To čo sedí, sú určite rozmery. Koncept má na dĺžku 4,70, na šírku 1,91 a na výšku 1,60 metra. V porovnaní s Tiguanom bude teda o približne 21 centimetrov dlhší. VisionS zároveň ukáže celkom nové štylistické prvky. Napríklad prednú masku so zubom, ktorá tvorí samostatný blok vložený do čela karosérie, tak trochu riešenie pripomínajúce Peugeot 508, alebo ostro rezané dvojdielne diódové svetlá. Nechýba bočný prelis Tornado line a off-roadovo tvarované výrezy blatníkov, podobné Yeti.
Zozadu zaujmú opäť bohaté prelisy, nové svetlá, ktorým prekvapivo chýba tradičná „céčková“ grafika, ale aj mohutný difúzor s integrovanými koncovkami výfukov. Zdá sa, že bočné dvere sa budú otvárať klasicky a že Škoda nebude experimentovať s absentujúcim stredovým stĺpikom. So svetom bežnej produkcie spoja VisionS aj klasické spätné zrkadlá. Módne kamery sa teda nekonajú. To všetko má stáť na obrovských, minimálne 20-palcových diskoch kolies. Do kabíny nás síce Škoda zatiaľ nepustila ani prostredníctvom skíc, prezradila však, že bude obsahovať šesť samostatných sedadiel v troch radoch.
V Kodiaqu ich bude pochopiteľne sedem v klasickom usporiadaní 2+3+2, pričom tretí rad má byť za príplatok. Každopádne sa očakáva, že Vision S bude prezentovať technológie, ktoré sa majú dostať do sériového modelu. Je napríklad známe, že nové SUV z Boleslavi bude prvou Škodou s plug-in hybridným pohonom. Odhadujeme teda, že VisionS si požičia identickú technológiu Tiguanu GTE, ktorý spája preplňovaný benzínový 4-valec 1,4 TSI a dva elektromotory, z toho jeden na zadnej náprave. Spoločný výkon sústavy prepojenej 6-stupňovou prevodovkou DSG má byť 165 kW a elektrický dojazd 32 km.
Vision S by mal tiež ukázať českú predstavu o head-up displeji, keďže s týmto prvkom ráta sériový Kodiaq. A s najväčšou pravdepodobnosťou sa tu objaví aj virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom, ktorý zatiaľ koncern pre Škodu neuvoľnil, dokonca ani pre nový Superb. Odpovede na mnohé otázky však dostaneme až v Ženeve. Prekvapením je, že kým Škoda ukáže len koncept, sesterský model Seatu, ktorého výroba bude prebiehať na tých istých produkčných linkách závodu v Kvasinách, debutuje vo Švajčiarsku hneď vo svojej sériovej podobe, teda s polročným predstihom.
Okrem súrodenca z Pyrenejského polostrova bude mať ale Kodiaq ešte ďalšieho príbuzného. S predajom predĺženého 7-miestneho Volkswagenu Tiguan sa ale v Európe nepočíta. Bude vyhradený pre USA a pravdepodobne aj pre Čínu. To by malo zabrániť vzájomnému kanibalizmu. Z Kodiaqu má neskôr vzniknú aj nové kupé-SUV Škody. Európsky zákazníci ale ostanú mimo hry. Predávať sa má, aspoň spočiatku, v Číne.