Na januárovom autosalóne v Detroite ukázal Chevrolet nový Cruze. Teda presnejšie jeho 5-dverovú verziu Hatchback. Nový Cruze sedan, ako globálny model značky, je už totiž na trhu dlhšiu dobu. Čínska verzia debutovala v apríli 2014 v Pekingu a tá americká vlani v júni. Novinka je určená až pre štyridsať trhov sveta, bohužiaľ nie pre Európu. Z tej sa americká mainstreamová značka GM „odsťahovala“ už vlani, aby uvoľnila priestore Oplu. Asi sa to vyplatilo, pretože predajné čísla výrobcu z Russelshaumu v roku 2015 naozaj rástli. Lenže pre zákazníkov zo starého kontinentu je to jednoznačné zúženie ponuky.
Odchod „Chevy“ mrzí o to viac, že na svete je nový Cruze Hatchback, ktorý by bol pre Európu ako stvorený. Tak ako nová Astra, stojí totiž na novej odľahčenej platforme D2XX, no ponúka viac miesta aj väčší batožinový priestor. Situácia je o to paradoxnejšia, že Cruze Hatchback Chevrolet v USA nikdy neponúkal. Teraz zmenil názor. Trh s 5-dverovými modelmi narástol za Atlantikom takmer o 10 percent a tak si chce odhryznúť z koláča aj on. Navyše vyhlásil, že absencia hatchbacku bola už v minulosti chybou. Americkí zákazníci tak dostanú po prvýkrát k dispozícii dynamicky pôsobiaci a veľmi praktický model.
Vďaka nasadeniu väčšieho podielu hliníka a vysokopevnostnej ocele zhodil Cruze na váhe 91 kg. Pritom je o 21 % tuhší a bezpečnejší. V porovnaní s Astrou sa pýši väčším rázvorom. Jeho 2 700 mm je o 38 mm viac. Celkovú dĺžku zatiaľ výrobca neprezradil, ale pravdepodobne pôjde nad formát Astry, pretože v kufri je neuveriteľných 524 litrov pre batožiny, čo je až o 154 litrov viac, než dokáže ponúknuť európska Astra. A po sklopení vzrastie využiteľný objem na 1 189 litrov. Dizajn je veľmi športový. Zvlášť upúta línia strechy zakončená veľkým spojlerom. Napokon, v USA majú hatchbacky podobne športový imidž ako kupé.
Interiér vychádza tiež z novej Astry a vlastne všetky technologické vychytávky až na matricové LED svetlá IntelliLux. Zato tu nájdeme veľké dotykové rozhranie IntelliLink so 7– alebo 8-palcovou dotykovou obrazovkou, teda pardon, v tomto prípade MyLink, komunikujúce so smartfónmi a pripojením na internet cez wifi 4G LTE a množstvo bezpečnostných systémov. Od monitorovania jazdných prúdov a slepých uhlov, cez varovanie pred kolíziou a autonómne brzdy až po cúvaciu kameru. To všetko v sérii, pretože na rozdiel od sedanu, dostupného vo výbavách L, LS, LT a Premier sú pre Cruze Hatchback určené len dva najvyššie.
Pod kapotou bude pracovať zhodná technika. Veľa toho na výber Američania ale nemajú. Cruze poháňa výlučne preplňovaný 4-valec 1,4 Ecotec Turbo s výkonom 113 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Ten možno skombinovať so 6-stupňovým manuálom alebo klasickou automatickou prevodovkou s rovnakým počtom stupňov a hydrodynamickým meničom. Presné dynamické parametre zatiaľ Chevrolet neprezradil. Môžeme ale vychádzať z dynamiky sedanu, ktorý to na stovku zvládne s automatom za 8,2 sekundy. Hatchback si pri tom iste polepší. Podľa americkej normy možno očakávať aj veľmi podobný apetít. Na diaľnici približne 5,9 litra benzínu.
Kým Cruz sedan začiatkom tohto roka vstúpil na americký trh, na športovo ladený hatchback príde rad až na jeseň. Aj preto sú informácie o hatchbacku zatiaľ len veľmi strohé. Chýbajú aj ceny. Sedan LT však stojí od 21 995 dolárov.