
Suzuki Baleno by mohlo už čoskoro zamiešať karty aj na našom trhu. Jeho hlavnou zbraňou je totiž kufor s objemom 355 litrov, čo je viac, než dokáže ponúknu tunajší bestseller – Škoda Fabia. Navyše sa bude môcť pochváliť novým preplňovaným 3-valcom 1,0 BoosteJet a dokonca mikrohybridnou technológiou SHVS. Nízku spotrebu však možno očakávať aj vďaka hmotnosti len 900 kg. A tá by mohla hrať do kariet aj športovo ladenej verzii.

O jej príchode v Európe síce nepadlo zatiaľ ani slovo, zato v Indii, kde je Suzuki trhovou jednotkou, už automobilka prezentuje na Auto Expo Baleno RS. Síce len ako koncept, no podľa vyjadrení výrobcu nemá ďaleko od reality, keďže na tamojší trh zamieri už v druhej polovici roka. Nevyzerá zle. Dizajn oživuje športový paket tvorený strieborným výpletom masky, aerodynamickým nárazníkom, rozšírenými prahmi, hliníkovými diskami, falošným difúzorom či strešným spojlerom.
Veľa adrenalínu však neočakávajte. Pod kapotou pracuje sériová technika. V tomto prípade nový preplňovaný 3-valec 1,0 BoosterJet s výkonom 80 kW a krútiacim momentom 170 Nm. Nie je to veľa, lenže ani v tejto verzii nemá pohotovostná hmotnosť presiahnuť jednu tonu, takže v spojení so športovo zariadeným interiérom, kde možno počítať s anatomickými sedadlami, koženým volantom a hliníkovými dekoráciami, by to mohlo stačiť na pocit športovej jazdy. Dynamické parametre Suzuki zatiaľ nezverejnilo.