Ferrari GT4 Lusso: Maranelský shooting brake má nové meno

Milovníkom vzpínajúceho sa žrebca určite odľahne. Napriek nástupu turbomotorov do modelov California, 488 GTB a 488 Spider, ostal luxusný shooting brake FF verný veľkoobjemovému 12-valcu. Lenže zmenil meno a k tomu pridal aj riadenie oboch náprav.

11.02.2016 06:00
debata
Facelift priniesol novému "FF“... Foto: Ferrari
Ferrari GTC4 Lusso - 2017 Facelift priniesol novému "FF“ civilnejší vzhľad. Predná časť pôsobí úhľadnejšie. Popri tom sa zlepšila aj aerodynamika.

Ferrari už dlhší čas púta pozornosť na svoju najväčšiu ženevskú premiéru. Luxusný shooting brake FF podstúpil totiž rozsiahlu modernizáciu. A nielen to, ako býva vo Ferrari zvykom, zmenil aj meno. Na brehoch Ženevského jazera tak bude debutovať naoko nový model GTC4 Lusso. V jeho názve je zakódovaný odkaz na slávne Ferrari 330 GTC, obľúbený model Enza Ferrariho, a 250 Berlinetta Lusso. A čo číslica 4? Tak tá upozorňuje hneď na dva aspekty – pohon 4×4 a zároveň riadenie oboch náprav. To sme tu ešte od Ferrari naozaj nemali.

Našťastie plejáda inovácií nezasiahla srdce „FF“. Pod prednou kapotou GTC4 Lusso bije naďalej poctivé 12-valcové atmosférické srdce. A poriadne veľké. V časoch downsizingu je údaj 6,3 litra naozaj raritou. Podobne ako kompresný pomer zvýšený na 13,5 : 1, čo je rekord v jeho triede. Výsledkom je zvýšenie výkonu z pôvodných 485 na 508 kW pri 8 000 otáčkach za minútu a nárast krútiaceho momentu zo 683 na 697 Nm. Pritom je jeho 80 % k dispozícii už od 1 800 otáčok. Ferrari sľubuje úžasný zvuk, ktorý vyjadruje silu aj kultivovanosť, typickú pre tento relatívne univerzálny model z Maranella.

Dozadu sa konečne vrátila štvorica reflektorov,... Foto: Ferrari
Ferrari GTC4 Lusso - 2017 Dozadu sa konečne vrátila štvorica reflektorov, ladiaca so štyrmi koncovkami výfukov. Z tých sa má rinúť omamný zvuk.

Na stovku to GTC4 Lusso zvládne so 7-stupňovou dvojspojkou teraz za 3,4 sekundy čo je o tri desatiny rýchlejšie. Akcelerácia je o to presvedčivejšia, že výkon putuje na asfalt cez všetky štyri kolesá prostredníctvom patentovaného systému 4RM-S Evo, ktorý spája štvorkolku s riadením zadných kolies. Trakciu navyše zlepšuje aktívny zadný diferenciál E-Diff, ktorý sa zároveň vektorovaním hnacieho momentu podieľa na stabilizácii pri prejazde zákrut. Pomáha aj nová mapa stabilizačného systému Slip Side Control a magnetoreologické tlmiče SCM-E meniace charakteristiku pruženia.

Interiér dostal nový menší volant, displej pred... Foto: Ferrari
Ferrari GTC4 Lusso - 2017 Interiér dostal nový menší volant, displej pred spolujazdcom, ale aj najväčšiu dotykovú centrálnu obrazovku.

To všetko dokáže ovplyvňovať jazdný charakter GTC4 Lusso od takmer okruhovej šelmy s maximálkou 355 km/h až po komfortný shooting break, vhodný na dlhé cesty a každodenné využívanie v mestskej premávke. Civilnej povahe GTC4 Lusso zodpovedá aj facelift naordinovaný firemným štylistickým strediskom. Na Pininfarinu zabudnite. Luxusný Maranellčan sa napriek lepším výkonom zbavil po plastike niektorých agresívnych prvkov. Predná maska a svetlá pôsobia úhľadnejšie. Zvodnejší je aj profil so zníženou siluetou kabíny. O potrebný prítlak sa stará nový zadný spojler a trojdielny difúzor.

Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra ponúka teraz... Foto: Ferrari
Ferrari GTC4 Lusso - 2017 Dvanásťvalec s objemom 6,3 litra ponúka teraz vďaka vyššiemu kompresnému pomeru 508 kW a 697 Nm krútiaceho momentu.

Pritom sa GTC4 Lusso môže pochváliť nižším koeficientom odporu vzduchu Cd. Do zadného čela sa konečne vrátila štvorica reflektorov, ladiaca s chrómovými koncovkami výfukov. Zmenám sa nevyhol ani interiér. Naďalej v ňom Ferrari sľubuje rovnocenný komfort pre všetkých štyroch členov posádky sediacich v individuálnych sedadlách. To napriek zníženiu strechy. Navyše zrovnoprávnilo vodiča so spolujazdcom. Pribudol totiž nový displej pred „kopilotom“, s prevádzkovými údajmi, ale aj možnosťou ovládania rôznych funkcií.

Nový je aj centrálny displej s uhlopriečkou 10,25 palca, najväčší, aký sa kedy vo Ferrari objavil, ktorému museli ustúpiť dokonca aj dva kruhové prieduchy ventilácie. Menší airbag zas umožnil zmenšiť priemer volantu s novým usporiadaním ovládacích prvkov. Viac sa však o maranellskej novinke dozvieme o pár týždňov v Ženeve a možno ešte o čosi skôr, pretože nové GTC4 Lusso sa ukáže v predpremiére na tradičnej prehliadke elegancie na brehoch jazera Como, ktorá sa koná v polovici februára. Tam azda Ferrari odhalí aj cenu svojho najluxusnejšieho modelu.

Ferrari GTC4 Lusso - 2017
Ferrari GTC4 Lusso - 2017
+6Ferrari GTC4 Lusso - 2017

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Ferrari #autosalón Ženeva 2016 #Ferrari FF #Ferrari GTC4 Lusso
Články podľa značiek