ZF má zadnú nápravu s riadením kolies a elektromotorom

11.02.2016 12:00
ZF - náprava s elektromotorom
Nová náprava predstavuje komplexný celok s polonezávislým zavesením, elektromotorom, prevodovkou a diferenciálom. Autor:

Hybridov pribúda ako húb po daždi. Zväčša si však vyžadujú drahú platformu, prispôsobenú montáži elektrického ústrojenstva. Nemecký dodávateľ ZF však prichádza s elegantným riešením. Kompaktnou zadnou nápravou s elektromotorom aj riadením zadných kolies.

Sprísňovanie emisných limitov núti výrobcov k rozširovaniu ponuky hybridných áut. Takéto riešenie je väčšinou veľmi drahé, pretože okrem batérií a elektromotora musí byť hybridnému pohonu prispôsobená aj celá konštrukcia vozidla. Nemecká spoločnosť ZF teraz prichádza s riešením, ktoré by mohlo znížiť cenu hybridnej technológie a dopriať elektromotor aj bežným autám. V podstate ide o modul zadnej nápravy, ktorá môže byť osadená elektrickým motorom aj riadením zadných kolies. Pritom neobmedzí veľkosť kufra.

Samotný hybridný modul  je veľmi kompaktný.
Samotný hybridný modul je veľmi kompaktný. Autor: ZF

Náprava využíva polonezávislé zavesenie mSTARS (Semi-Trailing Arm Rear Suspension), ktoré eliminuje použitie klasických vzpier a prináša oddelené uloženie tlmičov a pružín. To je výhodné pre ovládateľnosť auta, jeho komfort, ale aj pre väčší kufor, pretože zväčšuje priestor medzi podbehmi, a teda aj šírku batožinového priestoru. Získaná úspora tiež dovolí montáž kompaktného elektromotora integrovaného s jednostupňovou prevodovkou a diferenciálom. A navyše je vyššia úroveň doplnená natáčaním zadných kolies AKC (Active Kinematics Control).

Riadenie zadných kolies v uhle troch stupňov...
Riadenie zadných kolies v uhle troch stupňov zlepšuje manevrovateľnosť a stabilitu v zákrutách. Autor: ZF

Natáčanie kolies v uhle troch stupňov, a to oboma smermi potom zľahčuje manévrovateľnosť a podporuje stabilitu v zákrutách. Výhodou je, že takúto komplexnú nápravu by mohli nakupovať a používať v hybridných vozidlách viaceré automobilky súčasne, čím by klesla cena technológie na minimum. ZF, spoločnosť známa najmä výrobou špičkových automatických prevodoviek, tvrdí, že jej náprava je pripravená do série a že technologicky nič nebráni jej využitiu. Objaviť by sa mohla aj v malých a lacných autách. Na rade sú teda teraz výrobcovia.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#hybrid #ZF #náprava
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
11. 11. 2019zlacnenie1.242 €zdraženie1.324 €
4. 11. 2019zdraženie1.243 €zdraženie1.317 €
28. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
21. 10. 20191.242 €zdraženie1.316 €
14. 10. 20191.242 €zlacnenie1.315 €
7. 10. 2019zdraženie1.242 €zlacnenie1.321 €
30. 9. 2019zlacnenie1.233 €zlacnenie1.328 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR