Súčasné modely z Goodwoodu ponúkajú síce excelentný komfort, ale pýtajú si zaň aj obrovské množstvo paliva. To sa má zmeniť. Emisné limity totiž neobídu ani Rolls-Royce. Pomôcť má okrem pripravovaného hybridného pohonu aj nová hliníková architektúra. Napokon, Rolls-Royve patrí pod BMW Group, ktorý má s hliníkom a tiež ultraľahkými kompozitmi bohaté skúsenosti. Modely Phantom a Ghost zatiaľ odtučňovacia kúra míňala. Posúďte sami, Phantom váži od 2 550 a v predĺženej verzii LWB až 2 670 kg.
Navyše sú oba modely a ich deriváty postavené na odlišných podvozkoch, čo výrobu len a len predražuje. Britský výrobca má preto s novou hliníkovou platformou, ktorá by mohla ušetriť aj niekoľko sto kilogramov, veľké plány. Ako prvý ju použije Phantom, ktorý sa objaví v roku 2018 a následne aj dlho avizované ultraluxusné SUV s pracovným názvom Cullinan. To bude vybavené pohonom oboch náprav, ktorý už automobilka testuje na mulách. Zároveň to znamená, že štvorkolku bude môcť konečne dostať aj Phantom.

A keďže v Goodwoode sa zaoberajú hybridmi, plug-in hybridmi a dokonca oprášeným projektom elektrického „rollsu“, bude nová architektúra prispôsobená alternatívnym pohonom. Dnes je Phantom postavený na vlastnej drahej a ťažkej platforme spolu s Phantomom Coupé a kabrioletom Drophaed Coupé, a menší Ghost, spolu s kupé Wraith a otvoreným Dawnom na upravenej platforme predošlej generácie BMW radu 7. Zjednotenie spolu s pripravovaným Cullinanom tak prinesie výraznú úsporu vo vývoji aj výrobe a možnosť použitia nových technológií.