Na luxusný Jeep Grand Cherokee sa v USA hrnú sťažnosti. Eviduje ich Úrad pre bezpečnosť cestnej premávky NHTSA. Celkovo je ich registrovaných 314. Dôvodom je konštrukcia voliča automatickej prevodovky, ktorý Jeep charakterizuje ako elektrický volič. Nefunguje teda ako klasický volič automatickej prevodovky, ktorý sa presúva z jednej polohy do druhej, ale vždy sa vráti, podobne ako joystick, do východiskového bodu. Podobne to je aj v modeloch BMW, lenže tam páka ako joystick aj vyzerá. Pri Jeepe Grand Cherokee nie. A to majiteľov tohto vozidla mýli.
Týmto istým voličom sú však vybavené aj sesterské koncernové modely Chrysler 300 a Dodge Charger. V súvislosti s málo intuitívnym ovládaním už prišlo na úrad spomínaných 314 sťažnosti, z ktorých väčšina sa týka práve Grand Cherokee a čo je horšie, 121 prípadov sa skončilo nehodou a až 30 dokonca zranením vrátene fraktúry panvovej kosti. Z toho možno usúdiť, čo sa vlastne deje. Keďže volič neostane v jasne definovanej polohe a navyše je v Grand Cherokee štart-stop systém, vodiči z auta vystupujú, aj keď je zaradená poloha D, pre jazdu vpred, alebo R, pre jazdu vzad. Čo sa potom deje asi vysvetľovať príliš netreba.
Samovoľný rozbeh auta spôsobí nekontrolovaný náraz do iných účastníkov premávky vrátane chodcov. Pri aute s hmotnosťou nad dve tony, to nie je sranda. Samozrejme, to, v akom režime je prevodovka, ukazuje indikátor na palubnej doske a navyše svietiaci symbol pri voliči, ale v kombinácii so zhasnutým motorom a vypnutým úsporným štart-stop systémom to asi predsa len nestačí. Aspoň nie Američanom. Tých dokonca nevyplaší ani zvuková výstraha v prípade, že otvoria dvere anaštartovanie motora. Lenže dnes na vás v aute "pípa“ kadečo. Nehody sú jednoducho realitou a treba ich brať vážne. A automobilka ich aj vážne berie.
Tento volič automatickej prevodovky bol už stiahnutý a nahradený novým otočným ovládačom, podobným ako v modeloch Jaguaru, Land Roveru a Range Roveru. Zvolávacia akcia zatiaľ ohlásená nebola. Vylúčená však nie je. Súdiť sa s ďalšími obeťami by bolo pre automobilku pravdepodobne ešte drahšie než drahá výmena voliča. A to, že sa o prípady zaujíma NHTSA, teda postrach amerických automobiliek, neveští nič dobré. Odhliadnuc od schopností či neschopnosti amerických majiteľov Grand Cherokee, to naozaj vyzerá na chybu. Presnejšie zbytočnú inováciu, ktorá neprináša ani úsporu miesta, ani ľahšie ovládanie.