Kia Optima Sportswagon: Kórejské kombi je krásne. Kufrom neočarí

Kia príde do Ženevy so svojím prvým veľkým kombi Optima Sportswagon. Z radu bude nepochybne vytŕčať dynamickým dizajnom. Pod zadným vekom má však skromných 553 litrov. Len o 25 viac ako ceed SW.

19.02.2016 12:00
debata (7)
Nové kombi prináša do segmentu čerstvý vietor.... Foto: Kia
Kia Optima Sportswagon - 2016 Nové kombi prináša do segmentu čerstvý vietor. Pri pohľade na Sportswagon si možno spomeniete na Alfa Romeo 159 Sportwagon.

Príchod nového kombi strednej triedy od Kie nie je prekvapením. Automobilka ho avizovala už pred rokom konceptom Sportspace, ktorý bol zároveň lákadlom skorého predstavenia druhej generácie Optimy. A ako inak, štúdia mala karosériu kombi. Lenže nie obyčajnú. Hneď po premiére získal dynamicky tvarovaný koncept prívlastok „kórejská alfa“. A naozaj, dizajnom si to Sportspace mohol pokojne „rozdať“ s dnes už neexistujúcou Alfou 159 Sportwagon. Dnes prichádza na rad sériový model a zo svojej showcarovej predlohy veľa emócií veru nestratil.

Paralela s Alfou 159 Sportwagon pokračuje aj názvom. Prívlastok Sportswagon sa totiž líši od ochrannej známky talianskeho výrobcu len jediným písmenom. Kii to ale nemáme za zlé. Na scénu totiž priviedla jedno z najatraktív­nejších kombi vôbec. Charakterizuje ho ako svoj prvý Tourer, čím chce zvýrazniť luxusné zameranie Sportswagonu. Ten dal jednoznačne prednosť štýlu pred úžitkovými vlastnosťami. Hoci je jeho základom veľkorysý formát novej Optimy, čo znamená dĺžku 4 855 mm a rázvor náprav 2 805 mm, pod zadným elektricky výklopným vekom sa zázraky veru nedejú.

Zaujímavým prvkom je chrómová lišta, lemujúca... Foto: Kia
Kia Optima Sportswagon - 2016 Zaujímavým prvkom je chrómová lišta, lemujúca horný profil okien. Zachádza pritom až do zadného stĺpika.

Sportswagon ponúka v základnom usporiadaní 535 litrov pre batožinu, čo síce nie je málo, ale v konkurenčnom boji jedna zo skromnejších hodnôt. Asi najlepšie to dokumentuje fakt, že v porovnaní s menším ceedom SW, predstavuje nárast len zanedbateľných 25 litrov. Volkswagen Passat Variant zvládne 650 a Škoda Superb Combi 660 litrov. Celkový objem Kia dokonca neudáva. Je teda možné, že vzhľadom na skosený zadný stĺpik a klesajúcu líniu strechy bude Sportswagon za ceedom dokonca zaostávať. Len pre úplnosť, ceed má po sklopení zadných operadiel kufor s objemom 1 642 litrov.

Dizajn interiéru sa nelíši od sedanu. Prináša... Foto: Kia
Kia Optima Sportswagon - 2016 Dizajn interiéru sa nelíši od sedanu. Prináša multimediálne rozhranie aj všetky bezpečnostné a asistenčné systémy.

Zato si Optima Sportswagon požičala vyslovene „prémiové“ delenie zadných sedadiel v pomere 40 : 20 : 40 podobne ako napríklad v BMW. To umožňuje po sklopení stredného operadla prevoz dlhých predmetov. Sportswagon tiež pridáva praktickú bezpečnostnú sieťku zabudovanú do kazety za zadnými sedadlami a koľajničky s posuvnými okami. Dvojité dno je prekryté delenou podlahou, pod ktorou nájdete ďalšie odkladacie priestory. Veko vybavené systémom Smart Power Tailgate sa otvorí samočinne, len čo sa priblížite s kľúčom vo vrecku do bezprostrednej blízkosti kufra, podobne ako pri veľkom Sorente.

Pod zadným vekom je v základe 553 litrov, čo je... Foto: Kia
Kia Optima Sportswagon - 2016 Pod zadným vekom je v základe 553 litrov, čo je o 48 viac ako v sedane. Praktickým prvkom je dvojitá delená podlaha a zadné operadlá rozdelené v pomere 40 : 20 : 40.

Odpustkom za pomerne skromné úžitkové vlastnosti je pôsobivý dizajn. Z konceptu Sportspace si Sportswagon požičal tvar bočných okien, ktoré sa v zadnej časti dvíhajú k stĺpikom. Zaujímavé je, že zvýraznená nie je spodná línia okien, ale tá vrchná. Mohutná chrómová lišta prechádza až do zadných stĺpikov. Efektné sú aj delené zadné svetlá zasahujúce hlboko do blatníkov. Šírka a dĺžka karosérie ostali zhodné so sedanom, len na výške 1,47 metra pribudlo päť milimetrov. Optima Sportswagon bude dostupná v deviatich farbách a kolesami s priemerom 16 až 18 palcov.

Dynamickému poňatiu svedčia delené zadné svetlá... Foto: Kia
Kia Optima Sportswagon - 2016 Dynamickému poňatiu svedčia delené zadné svetlá zasahujúce hlboko do blatníkov.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok, prispôsobený odlišnému zaťaženiu náprav. Nové je naladenie pružín aj tlmičov. Konštruktéri posunuli montážne body prednej a zadnej nápravnice smerom k okrajom vozidla pre pohodlnejšiu jazdu po nerovných povrchoch. Dve ďalšie predné objímky zvyšujú bočnú tuhosť a zmeny v prednom zavesení dopĺňajú robustnejšie ložiská kolies. Za príplatok si môžete dopriať adaptívne tlmiče ECS, ktorými sa môže pochváliť len európska Optima. Umožňuje nastavenie tvrdosti pruženia v módoch Sport a Normal. Dostupný bude za príplatok a ako štandard pri všetkých modeloch GT s motorom 2.0 T-GDI.

Ponuka motorov sa nemení. Optima Sportswagon dáva na výber atmosférický benzínový 4-valec 2,0 CVVL (120 kW), nový preplňovaný agregát 2,0 T-GDI (180 kW) alebo diesel 1,7 CRDi (104 kW). Základom sú 6-stupňové manuálne prevodovky, len verzia 2,0 T-GDi GT má ako štandard 6-stupňový automat. Ten je dostupný za príplatok aj pre atmosférickú jednotku 2,0 CVVL. Diesel môže byť na želanie kombinovaný so 7-stupňopvou dvojspojkovou prevodovkou 7DCT. Na novú Kiu Optima Sportswagon sa však ešte veľmi netešte. Do predaja sa napriek chystanej jarnej ženevskej premiére dostane až v priebehu jesene.

Rozmery/objemy

Výška (mm) 4 885
Šírka (mm) 1 860
Výška (mm) 1 470
Rázvor náprav (mm) 2 805
Objem kufra/nádrže (l) 553/70
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 475–1 560

Technické údaje

Motor 2,0 CVVL 2,0 T-GDI 1,7 CRDi
Objem motora (ccm) 1 998 1 998 1 685
Valce/ventily 4/16 4/16 4/16
Max. výkon (kW/ot.) 120/6 500 180/6 000 104/4 000
Krút. moment (Nm/.) 196/4 800 353/1 350 340/1 750
Prevodovka 6M/6A 6A 6M/7DCT
Kia Optima Sportswagon - 2016
Kia Optima Sportswagon - 2016
+24Kia Optima Sportswagon - 2016

© Autorské práva vyhradené

7 debata chyba
Viac na túto tému: #Kia #Kia Optima #autosalón Ženeva 2016 #Kia Optima Sportswagon
Články podľa značiek