Najvýkonnejšia verzia nového BMW radu 7 mení tak trochu imidž. V jej názve nájdete písmeno M, aj keď o čistokrvné BMW M7 nejde. Napokon dodáva sa len v predĺženej verzii Li. To by športovému DNA emkových bavorákov príliš nesvedčalo. Paradoxne, pod kapotou buráca to najsilnejšie, čo sa kedy v mníchovskej vlajkovej lodi objavilo. Pôvodný 6-litrový 12-valec s objemom 6,0 litra vystriedalo čosi ešte väčšie a silnejšie. Takže symbol M je určite namieste. Tróni tu agregát prevzatý priamo z Rolls-Royce Ghost. A ešte k tomu vyšľachtený.
Pod prednou kapotou tak nájdeme 12-valcov s objemom 6,6 litra a dvojicou turbodúchadiel TwinPower Turbo. Výsledkom zväčšenia objemu je nárast výkonu z pôvodných 400 na 441 kW, ktoré sú k dispozícii pri 5 500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment sa zas posilnil v porovnaní so starým BMW 760Li zo 750 na 800 Nm. Navyše ich máte na plyne už pri 1 500 otáčkach, takže brutálny záťah nastáva prakticky okamžite. A hoci M760Li xDrive nie je žiadna ľahká váha, stovku zvládne v štýle superšportov. Presne za 3,9 sekundy, čo je zlepšenie o sedem desatín.
Stará sa o to nielen upravený 8-stupňový automat Steptronic Sport, ale aj pohon oboch náprav xDrive. Rovnako fascinujúca je maximálna rýchlosť. Ale nie tá, kde pri 250 km/h zasiahne obmedzovač. Príplatkový balík M Drivers Package povolí hyperluxusnej limuzíne uzdu až do 305 km/h. Prevodovka má pritom špecifické naladenie, ktoré sa stará o športovejšie a rýchlejšie radenie. To isté platí o podraďovaní. Využíva pritom prediktívne funkcie, ktoré ťažia z údajov navigácie. Na ceste držia novinku 20-palcové disky M Cerium Grey, ale aj systém Integral Active Steering s riadením zadných kolies.
Napriek športovým jazdným výkonom sa najsilnejšia sedmička nevzdáva asistenčných systémov ani komfortu. Naopak, vo všetkom kopíruje alebo prekonáva svoj základ. Systém Driving Assistant Plus obsahuje samočinné riadenie a prechod medzi pruhmi, asistent zotrvania v jazdnom pruhu s prevenciou bočnej kolízie, prevenciu kolízie zozadu či výstrahu pri hroziacej zrážke zozadu. Asistent dopravnej zápchy zase umožňuje jazdu v poloautomatickom režime, pričom je možné uplatniť ho na akejkoľvek ceste.
Elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťovou funkciou a obloženie interiéru z dreva Fineline s lesklým kovovým efektom ladia s kobercami s dlhým vláknom a čiernym čalúnením stropu Alcantara Anthracite. Luxusnú atmosféru dopĺňajú sedadlá, obloženie dverí, ako aj bočné a stredové opierky na ruky potiahnuté exkluzívnou kožou Nappa. Nechýbajú ani doplnky M Performence ako športový volant, exkluzívna grafika prístrojového panela s rýchlomerom až do 330 km/h, hliníkové pedále či čierny obklad okolia systému iDrive.
Navonok prezrádza M760Li xDrive svoj potenciál aerodynamickým paketom s väčšími prieduchmi vzduchu v nárazníkoch, diskami s dvojitými lúčmi v štýle M760 a modrými strmeňmi bŕzd či vyhotovením masky, kľučiek, spätných zrkadiel a koncoviek výfukov vo farbe Cerium Grey. Ak vám je však športový imidž M760Li xDrive proti srsti, bez akéhokoľvek príplatku si môžete objednať vyhotovenie Excellenece, ktoré posúva imidž tohto korábu smerom k diskrétnej elegancii.
V tejto podobe prichádza o exteriérový M Paket a, naopak, získava 20-palcové kolesá BMW Individual, čierne strmene bŕzd a viac chrómových dekorácií vrátane lemov masky či bočných líšt a výfukov. V interiéri nájdeme volant vyzdobený drevenými vložkami. Nápis V12 na prístrojovej doske, kde tachometer končí až na 260 km/h, sa pri naštartovaní rozsvieti. Rozdiel je aj vo zvuku. Kým pri M Performance zaručujú aktívne klapky vo výfuku mohutný akustický prejav, verzia Excellence zdôrazňuje naladením výfuku luxusný charakter. Nová vrcholová verzia BMW radu 7 sa predstaví na autosalóne v Ženeve.
Technické údaje
Motor | 6,6 V12 TwinPower Turbo |
---|---|
Objem motora (ccm) | cca 6 600 |
Valce/ventily | V12/48 |
Max. výkon (kW/ot.) | 441/5 500 |
Krút. moment (Nm/.) | 800/1 500 |
Prevodovka | 8A |
0 – 100 km/h | 3,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 250 (305 s M Drivers Package) |
Spotreba na 100 km (l) | 12,6 |