Ženevský autosalón sa stane miestom premiéry prvého SUV od Maserati. Športový dizajn ho predurčuje na súboj s BMW X6 či Mercedesom-Benz GLE Coupé. Imidžovo bude však stáť predsa len o čosi vyššie. A pravdepodobne aj cenou. Jeho príchod nie je ale prekvapením. Do stále rastúceho segmentu sa tlačia všetky prémiové značky vrátane Bentleya či Rolls-Royce. A Maserati nechce stáť bokom. Svoj zámer napokon deklarovalo už v roku 2011, keď vo Frankfurte nad Mohanom predstavilo koncept Kubang. Teraz dozrel projekt do sériovej podoby.
Zatiaľ je automobilka na informácie veľmi skúpa. To napriek tomu, že z výrobných liniek závodu Mirafiori v Turíne už schádzajú prvé sériové kusy a že predaj odštartuje ešte na jar. Uspokojiť sa tak musíme s prvou skromnou sériou fotografií. Z tej je zrejmé, že Levante naozaj vychádza z Kubangu, i keď dizajnovo dosť „priostrilo“. Najmä predná maska s centrálnym trojzubcom a ôsmimi vertikálnymi lamelami pôsobí veľmi agresívne. A potom je tu celý rad typických prvkov Maserati, ako tri prieduchy na predných blatníkoch, bezrámové okná či štvorica výfukov.
Silueta kabíny ma splývavý profil, evokujúci tradičné modely Maserati, čo platí aj o lichobežníkovom zadnom stĺpiku. Interiér ostáva tajomstvom, vychádzať má však z modelu Ghibli, ktorý sa stane pre Levante zároveň technologickou platformou. Preto možno očakávať, a potvrdzujú to aj uniknuté informácie, že Levante dostane šesť výkonových alternatív. Základom má byť diesel 3,0 V6 od VM Motori s výkonom 184 alebo 250 kW. Už so slabším z nich má akcelerovať na stovku za 6,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h.
Benzínovú ponuku zastúpi preplňovaný 6-valec 3,0 V6 s výkonom 257 alebo 316 kW. Akcelerácia má v tomto prípade trvať 6,3, respektíve len 5,2 sekundy. Na vrchol sa postavia preplňované 8-valce, z ktorých silnejší má mať až 412 kW, čo bude znamenať šprint na stovku pod päť sekúnd. Hnací moment motorov bude spracovávať špeciálne upravený 8-stupňový automat ZF z Ghibli. S manuálom sa vôbec nepočíta. O komfort sa zas postará sériovo dodávané pneumatické odpruženie a adaptívny podvozok.
Ten má Levante zaručiť na asfalte nielen rovnakú suverenitu, akou disponujú sedany Maserati, ale v spojení s permanentným pohonom 4X4 aj mimoriadne schopnosti v teréne a na klzkých povrchoch. Viac sa však o významnej talianskej novinke dozvieme po ženevskej premiére.