Maserati Levante: Luxusné SUV je realitou. Do predaja už na jar

Maserati ukázalo dlho očakávaný model Levante. Ide o míľnik značky. Je to totiž prvé SUV v jej storočnej histórii. Dostane bezrámové okná a pneumatické odpruženie.

24.02.2016 06:00
debata
Levante si zakladá na agresívnom pohľade.... Foto: Maserati
Maserati Levante - 2017 Levante si zakladá na agresívnom pohľade. Predná maska s obrovským trojzubcom má len osem horizontálnych lamiel.

Ženevský autosalón sa stane miestom premiéry prvého SUV od Maserati. Športový dizajn ho predurčuje na súboj s BMW X6 či Mercedesom-Benz GLE Coupé. Imidžovo bude však stáť predsa len o čosi vyššie. A pravdepodobne aj cenou. Jeho príchod nie je ale prekvapením. Do stále rastúceho segmentu sa tlačia všetky prémiové značky vrátane Bentleya či Rolls-Royce. A Maserati nechce stáť bokom. Svoj zámer napokon deklarovalo už v roku 2011, keď vo Frankfurte nad Mohanom predstavilo koncept Kubang. Teraz dozrel projekt do sériovej podoby.

Zatiaľ je automobilka na informácie veľmi skúpa. To napriek tomu, že z výrobných liniek závodu Mirafiori v Turíne už schádzajú prvé sériové kusy a že predaj odštartuje ešte na jar. Uspokojiť sa tak musíme s prvou skromnou sériou fotografií. Z tej je zrejmé, že Levante naozaj vychádza z Kubangu, i keď dizajnovo dosť „priostrilo“. Najmä predná maska s centrálnym trojzubcom a ôsmimi vertikálnymi lamelami pôsobí veľmi agresívne. A potom je tu celý rad typických prvkov Maserati, ako tri prieduchy na predných blatníkoch, bezrámové okná či štvorica výfukov.

Siluetou kabíny a bezrámovou konštrukciou okien... Foto: Maserati
Maserati Levante - 2017 Siluetou kabíny a bezrámovou konštrukciou okien sa Levante blíži svojim klasickým súrodencom.

Silueta kabíny ma splývavý profil, evokujúci tradičné modely Maserati, čo platí aj o lichobežníkovom zadnom stĺpiku. Interiér ostáva tajomstvom, vychádzať má však z modelu Ghibli, ktorý sa stane pre Levante zároveň technologickou platformou. Preto možno očakávať, a potvrdzujú to aj uniknuté informácie, že Levante dostane šesť výkonových alternatív. Základom má byť diesel 3,0 V6 od VM Motori s výkonom 184 alebo 250 kW. Už so slabším z nich má akcelerovať na stovku za 6,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Pod kapotou bude na výber zo šiestich motorov s... Foto: Maserati
Maserati Levante - 2017 Pod kapotou bude na výber zo šiestich motorov s výkonom od 184 až po 412 kilowattov. Vždy v spojení s 8-stupňovým automatom.

Benzínovú ponuku zastúpi preplňovaný 6-valec 3,0 V6 s výkonom 257 alebo 316 kW. Akcelerácia má v tomto prípade trvať 6,3, respektíve len 5,2 sekundy. Na vrchol sa postavia preplňované 8-valce, z ktorých silnejší má mať až 412 kW, čo bude znamenať šprint na stovku pod päť sekúnd. Hnací moment motorov bude spracovávať špeciálne upravený 8-stupňový automat ZF z Ghibli. S manuálom sa vôbec nepočíta. O komfort sa zas postará sériovo dodávané pneumatické odpruženie a adaptívny podvozok.

Ten má Levante zaručiť na asfalte nielen rovnakú suverenitu, akou disponujú sedany Maserati, ale v spojení s permanentným pohonom 4X4 aj mimoriadne schopnosti v teréne a na klzkých povrchoch. Viac sa však o významnej talianskej novinke dozvieme po ženevskej premiére.

Maserati Levante - 2017
Maserati Levante - 2017
+1Maserati Levante - 2017

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Maserati #autosalón Ženeva 2016 #Maserati Levante
Články podľa značiek