Čas beží. Malý Volkswagen up! je aj so svojimi súrodencami, Škodou Citigo a Seatom Mii, na trhu už päť rokov. Za ten čas si v segmente mikroáut vybudoval silnú pozíciu. V Nemecku či Holandsku je dokonca dlhodobou jednotkou. Teraz prichádza s omladeným vzhľadom, lepšou konektivitou so smartfónmi, automatickou klimatizáciou, a najmä najvýkonnejším motorom, aký sa kedy objavil pod jeho kapotou. To všetko okorení špeciálna edícia Beats s 300-wattovým audiom.
Exteriérové zmeny sú ale minimálne. Revidované boli len nárazníky a zadné svetlá s novou grafikou. Tie predné sú po novom štandardne vybavené dennými LED diódami. Hmlové svetlá zas prichádzajú s funkciou prisvecovania zákrut. Viac emócií tak do dizajnu prináša rozšírená paleta farieb. Celkovo je dostupných až 13 lakov, z ktorých sedem je nových. Napríklad Teal Blue, Coral Red, Honney Yelow alebo Savana Gold. K tomu musíme pripočítať tri kontrastné farby strechy, deväť grafických polepov a nové farebné disky kolies.
Podobná individualizácia je možná aj v interiéri, kde Volkswagen ponúka až desať rozličných obkladov palubnej dosky. Novinkou je ale aj multifunkčný volant, nový dizajn stredovej konzoly s ostrejšími líniami a prvýkrát použitá automatická klimatizácia. Vo výbave pribudol balíček Light and Sight, ktorý obsahuje funkciu svetiel „Comming home“ a dažďový senzor. Nové sú aj dva audiosystémy. Drahší s 5-palcovou obrazovkou slúži aj potrebám cúvacej kamery, ktorá má v up!-e premiéru.
Nové zariadenia konečne komunikujú so smartfónmi. Ak sa rozhodnete pre špeciálnu edíciu Beats, ktorá bola pripravená v spolupráci s americkým špecialistom BeatsAudio, dostanete aparatúru so siedmimi reproduktormi vrátane subwoofera v kufri a 8-kanálovým zosilňovačom s celkovým výkonom 300 wattov. Štandardom je potom integrácia so smartfónom, ktorá umožňuje využívať aplikácie či navigáciu.
Edícia Beats sa ale líši aj 15-palcovými diskami, polepmi karosérie, kontrastnými spätnými zrkadlami, špecifickým obkladom palubnej dosky či farebne zladenými bezpečnostnými pásmi. To najdôležitejšie sa ale odohralo pod prednou kapotou. Okrem už známych atmosférických 3-valcov 1,0 FSI s výkonom 44 alebo 55 kW debutuje v up!-e preplňovaný 3-valec 1,0 TSI. Ten dáva výkon 66 kW a 160 Nm krútiaceho momentu, ktorý je dostupný už od 1 500 otáčok.
Volkswagen v tejto súvislosti upozorňuje, že dynamické parametre, teda zrýchlenie na stovku za desať sekúnd a maximálna rýchlosť 185 km/h, nápadne pripomínajú Golf GTI, samozrejme prvej generácie. Pritom sa má up! 1,0 TSI s 5-stupňovým manuálom uspokojiť priemerne so 4,4 litra benzínu. To znamená, že na jednu nádrž by mal teoreticky zvládnuť 800 km. V ponuke naďalej zostanú aj verzie na stlačený zemný plyn eco up! (50 kW) a elektrická verzia e-up!
Výrobu inovovaného VW up! spustí bratislavský závod v priebehu leta. Svetová premiéra však prebehne už v Ženeve. Po jeho boku bude stáť aj ohlásený malý crossover T-Cross.