Autosalón Ženeva 2016: Svetové premiéry od K po V

V druhom prehľade jarných automobilových premiér vám prinášame várku ďalších 25 nových áut. Začíname Koenigseggom a končíme Volvom.

06.03.2016 10:00
debata (1)
Ženevský autosalón priniesol približne 120... Foto: GMS
Ženeva - 2016 Ženevský autosalón priniesol približne 120 automobilových premiér, oná sa až do 13 marca.

Koenigsegg Regera

Koenigsegg Regera Foto: GMS
Koenigsegg Regera Koenigsegg Regera

Tak táto švédska brutalita bola v Ženeve jediným konkurentom Bugatti Chiron. Regera sa tu konečne ukázala v sériovej podobe. Za posledný rok podstúpila celkom 3 000 čiastkových zmien. A vyzerá úžasne. Poháňať ju bude preplňovaný 5-litrový 8-valec (809 kW) a tri elektromotory (515 kW) s celkovým výkonom 1 500 koní (1 103 kW) a krútiacim momentom 2 000 Nm. Motor je tak neuveriteľne silný, že nepotrebuje prevodovku. Regera sa rozbieha cez systém Koenigsegg Direct Drive (KDD) najprv pomocou elektromotorov a až následne, približne od 50 km/h, sa dostáva k slovu spaľovací agregát. Stovku zvláda za 2,8 sekundy, takže za Veyronom mierne zaostáva. Z nuly na 400 km/h jej to však trvá len 20 sekúnd. Pritom ide o najkomfortnejší Koenigsegg všetkých čias. Otvárateľné časti karosérie vrátane dverí a kapoty sú ovládané elektromotormi. Automobilka tak hovorí o robotizovanej karosérii. Švédi však vyrobia len 80-kusovú sériu.

Lamborghini Centenario LP770–4

Lamborghini Centenario LP770-4 Foto: GMS
Lamborghini Centenario LP770-4 Lamborghini Centenario LP770-4

Sté výročie narodenia zakladateľa značky Lamborghini nemožno nechať bokom. Taliansky výrobca superšportov si ho pod krídlami koncernu VW pripomína špeciálnym modelom Centenario LP770–4. Základom je pochopiteľne Aventador, lenže Centenario podstúpilo radikálny aerodynamický tuning. Vidieť to na obrovských sacích otvoroch v maske aj nasávacích lamelách po stranách blatníkov. A potom tu máme megalomanský zadný difúzor „prisávajúci“ divoké Lambo k asfaltu či trojicu centrálnych koncoviek výfuku. Tie odvádzajú spaliny zo 6,5-litrového 12-valca z Aventadoru naladeného na 700 koní (566 kW), ktoré posiela cez 7-stupňovú dvojspojku k obom nápravám, vrátane zadných natáčacích kolies. Za takýchto okolností šprintuje Centenario na stovku za 2,8 sekundy a tristovku má na tachometri po 23,5 sekundách. Maximálka je cez 350 km/h. Lamborghini vyrobí len 40-kusovú sériu, z toho 20 roadsterov. Všetky sú však už teraz vypredané. A to si zaň Taliani účtujú minimálne 1,75 milióna eur.

Lexus LC 500h

Lexus LC 500h Foto: GMS
Lexus LC 500h Lexus LC 500h

Po detroitskej premiére nádherného kupé LC 500 prichádza Lexus do Ženevy s hybridnou verziou LC500h. Aj tá je postavená na novej platforme GA-L. Pochopiteľne, najväčšie zmeny sú pod kapotou, kde hybrid zamenil 5-litrový 8-valec (348 kW) a 10-stupňovú automatiku za 3,5-litrový 6-valec (220 kW). Na druhej strane pridáva dva elektromotory, takže celkový výkon sústavy je 264 kW a 356 Nm krútiaceho momentu. Okrem planétovej prevodovky, typickej pre hybridy od Toyoty, však pridáva aj 4-stupňový automat! Komplikovaný systém dvoch prevodoviek má fungovať podobne ako „prehadzovač“ na bicykli. Zároveň simuluje správanie klasických prevodoviek a umožňuje elektrickú jazdu až do rýchlosti 140 km/h. Energia je uložená po prvýkrát v ľahkých li-ion akumulátoroch. Tie kompenzujú hmotnosť dvoch prevodoviek. Akcelerácia by sa mala pohybovať pod päť sekúnd.

Maserati Levante

Maserati Levante Foto: GMS
Maserati Levante Maserati Levante

Na príchod prvého SUV značky pripravuje Maserati verejnosť už od roku 2011, keď predstavilo koncept Kubang navrhnutý Italdesignom. Teraz dozrelo do sériovej podoby a vyzerá ohromne. Veľké agresívne pôsobiace SUV s trojzubcom a bezrámovou konštrukciou okien zaútočí na BMW X6 či Mercedes-Benz GLE Coupé. Imidžovo bude stáť ale vyššie. Levante má koeficient odporu vzduchu Cx 0,31, čo je jedna z najlepších hodnôt v triede. Kvalitu jazdných vlastností zabezpečí rozdelenie hmotnosti medzi nápravy v pomere 50 : 50 aj adaptívny podvozok so vzduchovým odpružením. Základom má byť diesel 3,0 V6 od VM Motory (202, 250 kW). Benzínovú ponuku zastúpi preplňovaný 6-valec 3,0 V6 (257, 321 kW). Na vrchol sa postavia preplňované 8-valce, z ktorých silnejší má mať až 412 kW, čo bude znamenať šprint na stovku pod päť sekúnd. Hnací moment motorov spracováva špeciálne upravený 8-stupňový automat ZF z Ghibli.

Mercedes-Benz C Cabrio

Mercedes-Benz C Cabrio Foto: GMS
Mercedes-Benz C Cabrio Mercedes-Benz C Cabrio

Po veľkom kabriolete triedy S, ktorý mal premiéru vlani na jeseň prichádza na rad aj otvorená trieda C. Je to vlastne prvý kabriolet na báze céčka, ak nepočítame model CLK, ktorý mal tak trochu autonómnu pozíciu. C Cabrio má identickú dĺžku s novým kupé (4 686 mm). Používa elektricky ovládanú plátennú strechu, s ktorou možno manipulovať až do 50 km/h. Zloží sa za 20 sekúnd. Mercedesu Benz sa pritom podarilo dosiahnuť rekordný koeficient odporu vzduchu Cx 0,24. Interiér ponúka priestor štyrom pasažierom. Tí vzadu majú dokonca nad hlavou o 12 mm viac miesta ako v kupé. Motory si kabrio požičalo z kupé. Máme tu teda benzínové 4-valce s objemom od 1,6 do 2,0 litra (115 až 180 kW) a diesely 2,1d ( 125 až 150 kW), kombinované s manuálnymi alebo 9-stupňovými automatickými prevodovkami 9G-Tronic.

Mercedes-AMG C 43 Coupé 4Matic

Mercedes-AMG C 43 Coupe 4Matic Foto: GMS
Mercedes-AMG C 43 Coupe 4Matic Mercedes-AMG C 43 Coupe 4Matic

Po skutočne brutálnej verzii C Coupé 63 AMG s 8-valcom tu máme o čosi umiernenejšie C 43 AMG. No ani to sa nemá za čo hanbiť. Decentný bodykit obsahuje športovú masku s diamantovým efektom, väčšie otvory v nárazníku, difúzor, čierne spätné zrkadlá či 18-palcové disky. V interiéri nájdeme sploštený volant, semišové sedadlá, hliníkové dekorácie a červené bezpečnostné pásy. To najdôležitejšie je pod kapotou. Dvakrát preplňovaný 6-valec 3,0 V6 dáva 266 kW a 520 Nm krútiaceho momentu. Spojený môže byť výlučne s 9-stupňovým automatom a pohonom 4Matic. Podvozok využíva komponenty 8-valcového C 63 AMG, čo znamená aj adaptívne pruženie s režimami Comfort, Sport a Sport Plus. Ten je súčasťou systému nastavenia jazdných režimov AMG Dynamic Select. Druhé najvýkonnejšie céčko akceleruje na stovku za 4,7 sekundy. Maximálku skrotí obmedzovač pri 250 km/h.

Opel GT Concept

Opel GT Concept Foto: GMS
Opel GT Concept Opel GT Concept

Opel prinesie do roku 2020 na trh 29 nových modelov, či však medzi nimi bude aj puristické ekokupé GT, predstavené ako koncept v Ženeve, isté nie je. Skôr to vyzerá na dizajnové cvičenie inšpirované štúdiou Opel Experimental GT z roku 1968 a ukážku smerovania štýlu značky v najbližších rokoch. Ženevský showcar so vzadu uloženým 3-valcom 1,0 Ecotec Turbo (107 kW) a zadným náhonom by si totiž vyžiadal špecifickú platformu. A to je poriadne drahé. Koncept šokuje aj ľahkou konštrukciou s hmotnosťou pod 1 000 kg, vďaka ktorej dosahuje napriek skromnému výkonu maximálku 215 km/h a na stovku zrýchľuje pod osem sekúnd. Karoséria je postavená z minimálneho počtu dielcov a jej okná sú potiahnuté fóliou s kovovým odleskom. To vytvára dojem, že sklo je súčasťou dverí. Rovnako extravagantné sú predné červené pneumatiky odkazujúce na motocykel Opel Motoclub 500 z roku 1928.

Opel Ampera-E

Opel Ampera-e - 2016 Foto: Opel
Opel Ampera-e - 2016 Opel Ampera-e - 2016

Nová Ampera už nebude príbuzným Chevroletu Volt ani elektromobilom s predĺženým dojazdom. Ich cesty sa jednoducho rozišli. Pôjde o čistý elektromobil, ktorý už v USA poznajú ako Chevrolet Bolt. Aj preto prívlastok E. Sympatický hatchback s vysokou stavbou má vďaka batériám zabudovaným v podlahe ponúknuť veľký vnútorný priestor a kufor na úrovni nižšej strednej triedy. Poháňať ho bude elektromotor s výkonom 150 kW a krútiacim momentom 360 Nm, ktorý umožní zrýchlenie na stovku pod sedem sekúnd a maximálku 146 km/h. Zdrojom energie sú li-ion akumulátory (460 kg) s kapacitou až 60 kWh, čo je dvakrát väčší objem, akým disponuje vynovený Nissan Leaf. Tomu má zodpovedať aj excelentný dojazd 320 km. To všetko má Amepera-e ponúknuť za bezkonkurenčnú ce­nu.

Opel Mokka X

Opel Mokka X Foto: GMS
Opel Mokka X Opel Mokka X

Nový prívlastok k názvu 4,3 dlhého crossoveru, ktorý je na trhu od roku 2012, má jasne deklarovať, že toto nie je len facelift. Mokka totiž preberá množstvo technológií z novej Astry. Napríklad úplne nový agregát 1,4 Ecotec Turbo (112 kW) dostupný s automatom aj pohonom 4×4, čo Mokku X najviac odlišuje od bežných crossoverov. Úplne nová palubná doska zas dostala rozhranie IntelliLink s 8-palcovou obrazovkou a kompatibilitou so smartfónmi. Vďaka novej kamere Opel Eye sa zlepšili funkcie asistenčných systémov, napríklad výstrahy pred kolíziou a autonómnych bŕzd. Exteriér má novú masku, adaptívne svetlá AFL, ale aj nové nárazníky, vďaka čomu pôsobí Mokka X širšie. Pribudli tiež nové laky Amber Orange a Absolute Red.

Peugeot 2008

Peugeot 2008 Foto: GMS
Peugeot 2008 Peugeot 2008

Po štyroch rokoch podstúpil malý francúzsky crossover prvý facelift. Evidentná je širšia maska s reflexnými prvkami a centrálne umiestneným logom. Viac emócií môžu priniesť nové laky karosérie, červený Rouge Ultimate, predstavený pri 308 GTi RS, a smaragdový Crystal. Ak vám to nestačí, k dispozícii je po prvýkrát verzia GT Line so 17-palcovými diskami Eridan s diamantovým výbrusom. Tam, kde normálna verzia používa chróm, sú miesto neho lesklé čierne povrchy. Paleta motorov sa príliš nemení. Novinkou je len najvýkonnejšia verzia 3-valca 1,2 PureTech (96 kW), kombinovaná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Trakciu predných hnaných kolies zlepšuje naďalej systém Grip Control s režimami Standard, Snow, Off-road, Sant a ESP Off, ale tiež pneumatiky Mud & Snow. So štvorkolkou ani do budúcna nerátajte.

Pininfarina H2 Speed

Pininfarina H2 Speed Foto: GMS
Pininfarina H2 Speed Pininfarina H2 Speed

Slávne dizajnérske štúdio Pininfarina má čo robiť, aby prežilo. Zákazky jednoducho ubúdajú. V Ženeve však nechýbalo a predstavilo koncept H2 Speed, ktorý už svojím názvom deklaruje, že ide o vodíkový superšport. Zdrojom energie sú teda palivové články. Tie sú výsledkom vývoja spoločnosti GreenGT, ktorá sa zaoberá alternatívnymi pohonmi od roku 2008. H2 Speed označuje Pininfarina za najvýkonnejší vodíkový model na svete. Bohužiaľ, parametre nepoznáme. Dizajn inšpirovaný okruhovými špeciálmi LMP1 a megalomanské zadné krídlo či difúzor však naznačujú, že ekologický superšport je pripravený na skutočne extrémne výkony.

Porsche 718 Boxster

Porsche 718 Boxster Foto: GMS
Porsche 718 Boxster Porsche 718 Boxster

Po prechode ikonického Porsche 911 na turbomotory prišiel rad aj na menší Boxter. A nielen to. Novinka s novým číselným označením 718 vracia totiž do technologického portfólia automobilky zo Zuffenhausenu po dlhých rokoch 4-valce. Pôvodné atmosférické jednotky s objemom 2,7 a 3,4 litra pre Boxster S sú teda minulosťou. Zastúpia ich centrálne umiestnené 4-valce s objemom 2,0 litra pre 718 Boxster a 2,5 litra pre 718 Boxster S. Oba sú „dopované“ turbodúchadlami, silnejší z nich dokonca s variabilnou geometriou. O výkon sa báť netreba. Menší z motorov dáva výkon 220 a väčší až 257 kW. To je zlepšenie o 18, respektíve 26 kW. Podobne je to s krútiacim momentom 380 a 420 Nm. To znamená aj zlepšenie dynamiky. Oturbené Boxstery zrýchľujú na stovku za 4,7 a 4,2 s. Technologické zmeny sprevádza rozsiahly facelift. Karoséria je prakticky úplne nová.

Porsche 911 R

Porsche 911 R Foto: GMS
Porsche 911 R Porsche 911 R

Prechod na turbomotory nie je všetkým priaznivcom Porsche po vôli. Automobilka v Zuffenhausene má však riešenie vo forme puristického modelu 911 R, ktorý slávil premiéru práve v Ženeve. Už písmeno v názve odkazuje na jeho okruhovú DNA. Pod kapotou je, ako inak, poctivý 4-litrový atmosférický boxer priamo z GT3 RS s výkonom 500 koní (368 kW) a navyše spojený s manuálnou prevodovkou a výlučne zadným náhonom. Návrat do čias, keď ešte autá ovládali šoféri a nie elektronika je teda istý. Navyše tu máme množstvo karbónových a horčíkových komponentov či polykarbonátové sklá, takže 911 R zhodilo na váhe 50 kg. Veľa luxusu nečakajte. Chýbajú dokonca aj tlmiace hmoty. O adrenalín núdza ale nebude. Krásne kupé s červenými pásmi a centrálne vyvedenými koncovkami výfukov šprintuje na stovku za 3,8 sekundy a jazdí 323 km/h. Limitovaná séria 991 kusov je už vypredaná.

Renault Mégane Sport Tourer

Renault Megane Sport Tourer Foto: GMS
Renault Megane Sport Tourer Renault Megane Sport Tourer

Nová generácia Mégane, predstavená vlani vo Frankfurte, dostala v Ženeve verziu kombi. Sport Tourer narástol o 67 mm na celkových 4 626 mm. Rázvor sa na tiahol na 2 712 mm, čo je viac o 43 mm. Paradoxne, na výške (1 449 mm) ich 20 ubudlo. Pod zadným vekom nájdete 580 litrov pre batožiny, čo je identická hodnota s predchádzajúcou generáciou. Nejde o rekord, ale zato nové kombi vraj ponúka najdlhšiu úložnú plochu (2,8 metra) a tiež najvyššie užitočné zaťaženie v triede. Variabilita je založená na sklopných delených operadlách a dvojitej podlahe. Profil oživuje stúpajúca spodná hrana okien a zatmavený zadný stĺpik. Vychytávkou sa v jeho triede stane nepochybne riadená zadná náprava 4Control. Tú však bude mať len najvýkonnejšia verzia GT so 4-valcom 1,6 TCe (151 kW). Aj ostatné motory 1,2 TCe, 1,5 dCi a 1,6 dCi preberie kombi z hatchbacku.

Renault Scénic

Seat Ateca Foto: GMS
Seat Ateca Seat Ateca

Podľa vzoru veľkého Espace sa aj nová generácia Scénicu vybrala smerom ku crossoverom. Dokumentuje to väčšia svetlá výška 170 mm a veľké 20-palcové disky kolies, ktoré sú štandardom! V kombinácii s obrovským panoramatickým čelným oknom to vyzerá naozaj fantasticky. Zväčšoval sa ale celý formát. Scénic je dlhý 4 406 mm (+ 40 mm), široký 1 885 (+ 20 mm) a vysoký 1 653 mm (+ 13 mm). Rázvor náprav narástol o 32 mm na konečných 2 734. Základom je nový Mégane a platforma CMF. Ten však prekonáva obrovským kufrom s objemom 572 litrov a pochopiteľne variabilitou. Sklopiť zadné sedadlá môžete podobne ako v Espace jediným tlačidlom. Ponuka motorov 1,2 TCe, 1,5 dCi a 1,6 dCi ladí s Mégane. Zvláštnosťou je verzia dCi 110 Hybrid Assist s reverzibilným alternátorom, ktorý energiu buď rekuperuje, alebo pomáha pri akcelerácii. Na rozdiel od Mégane však Scénic nedostane natáčanie zadných kolies 4Control.

Seat Ateca

Seat Ateca Foto: GMS
Seat Ateca Seat Ateca

Prvé španielske SUV, postavené na platforme MQB, je súrodencom VW Tiguan. V porovnaní s ním je však dĺžkou 4 360 mm o 12 cm kratšie. Podobne je to s rázvorom 2 640 mm, ktorý sa scvrkol o štyri centimetre. Schopnosti v teréne demonštruje navonok plastová ochrana podvozku a lemov blatníkov. Mierne modifikovaná palubná doska z Leonu obsahuje multimediálne rozhranie. Majitelia ocenia vyšší posed a kufor s objemom 510 litrov. Pri štvorkolkách to bude o 25 litrov menej. Ateca môže počítať s diódovými svetlami aj novým asistentom pre jazdu v zápchach. Pod kapotou sa objavia benzínové a naftové motory TSI a TDI. Seat hovorí o výkone v rozpätí od 85 do 140 kW. Potvrdené sú diesely 1,6 TDI (85 kW), 2,0 TDI (110, 140 kW) a benzínový 4-valec 1,4 TSI (110% kW). Tie budú kombinované so 6-stupňovými manuálnymi alebo 6– a 7-stupňovými prevodovkami DSG. Silnejšie verzie dostanú pohon 4Drive s elektrohydrau­lickou spojkou Haldex. V hre je však aj 3-valec 1,0 TSI (81 kW).

Subaru XV Concept

Subaru XV Concept Foto: GMS
Subaru XV Concept Subaru XV Concept

Do Ženevy priviezli Japonci sľúbený koncept XV. V podstate ide o predzvesť novej generácie rovnomenného crossoveru na platforme Imprezy, čo napokon dokladuje aj tvarová príbuznosť s vlani predstaveným konceptom Imprezy sedan. V sériovej podobe sa máme XV dočkať najneskôr v roku 2018. Ako showcar si štúdia dovolila použiť avantgardný belasý lak s oranžovými akcentmi na maske, podbehoch či na 19-palcových kolesách. Koncept má na dĺžku 4 520, na šírku 1 920 a na výšku 1 570 mm. To naznačuje, že nové XV opäť povyrastie. To bude platiť aj o rázvore 2 670 mm. Interiér aj technika zostávajú tajomstvom. Očakávať však môžeme nový preplňovaný benzínový Boxer s objemom 1,6 litra a pochopiteľne aj pohon 4×4 Symmetrical AWD. Vylúčená nie je v budúcnosti ani hybridná verzia s elektrickou štvorkolkou, ktorú už Subaru predstavilo v konceptoch Viziv.

Škoda VisionS

Škoda VisionS Concept Foto: GMS
Škoda VisionS Concept Škoda VisionS Concept

Najväčšia tohtoročná premiéra čaká Škodu na jesennom autosalóne v Paríži, kde ukáže svoje prvé veľké SUV Kodiaq. Zatiaľ tu máme ženevský koncept VisionS. A ten je prakticky prototypom. Primyslieť si musíte v podstate len kľučky dverí a odmyslieť 20-palcové disky kolies či olivovozelený lak Island, ktorý sériový Kodiaq nedostane. Zostane mu však robustná predná maska, delené predné svetlá aj rozmery. VisionS má na dĺžku 4 700, na šírku 1 910 a na výšku 1 680 mm. V porovnaní s VW Tiguan, s ktorým zdieľa platformu MQB, je teda o 21 cm dlhší. Veď v kabínesú tri rady sedadiel v usporiadaní 2 + 2 + 2. Interiér s dvojicou megadisplejov s uhlopriečkou 16-palcov a ďalšími troma vo funkcii stredovej konzoly či tabletov pre cestujúcich vzadu nemá šancu do série. Plug-in hybridná technika je však potvrdená. VisionS poháňa motor 1,4 TSI a dva elektromotory, z toho jeden na zadnej náprave. Celkový výkon sústavy je 165 kW. Zásoba akumulátorov (12,4 kWh) bude stačiť na elektrický dojazd 50 km.

Toyota C-HR

Toyota C-HR Foto: GMS
Toyota C-HR Toyota C-HR

Nový crossover od Toyoty to má namierené priamo proti konkurenčnému bestselleru Nissan Qashqai. Napokon, svoj zámer už Toyota deklarovala rovnomenným konceptom minulý rok. Zaujať chce avantgardným dizajnom a najmä hybridnou technikou. Do predaja sa C-HR dostane až koncom roka, a tak sú informácie zatiaľ veľmi strohé. Nepoznáme vlastne ani rozmery. Po hybridnom Priuse bude práve C-HR druhým modelom postaveným na modulárnej platforme TNGA. V porovnaní s RAV4 nebude oveľa menší, no ponúkne viac štýlu. Pod kapotou už diesel nenájdete, podobne ako pri vynovenej Toyote RAV4. Vyberať bude možné medzi hybridom s Atkinsonovým 4-valcom a elektromotorom na zadnej náprave, alebo benzínovou verziou s preplňovaným 4-valcom 1,2 T z Aurisu. Chýbať nebude ani bezpečnostný balíček Toyota Safety Sense. Výrobu novinky zabezpečí turecký závod Toyoty v Sakarya.

Volkswagen Phideon

Volkswagen Phideon Foto: GMS
Volkswagen Phideon Volkswagen Phideon

Nová veľká limuzína Volkswagenu je asi najväčším prekvapením autosalónu. O jej príprave totiž nik netušil. Koncernu sa podarilo utajiť premiéru až do autosalónu, čo dnes nebýva zvykom. Ide o ideového nástupcu neúspešného Phaetonu, lenže nie celkom. Ten skutočný má prísť totiž najskôr za dva roky ako čistý elektromobil. S tým si ale my Európania lámať hlavu zatiaľ nemusíme. Phideon, postavený na platforme MLB, známej z Audi Q7, s pozdĺžne uloženými motormi a rázvorom až 3 000 mm, je totiž určený len pre čínsky trh. Tam sa postaví nad VW Magotan. Vývoj prebiehal v Nemecku. Pod kapotou tohto kolosu s dĺžkou 5 050 mm a pomerne fádnym dizajnom, nájdeme preplňovaný 6-valec 3,0 TSI (220 kW). Štandardom je pohon oboch náprav. Neskôr sa predstaví aj predokolka s menším dvojlitrom.Interiér bude obsahovať ventilované a masážne sedadlá, vrátane tých zadných. Zatiaľ ho Volkswagen neukázal.

VW up!

VW up! Beats Foto: GMS
VW up! Beats VW up! Beats

Presne na opačnej strane ako vlajková loď Phideon stojí malý up!, vyrábaný v Bratislave. A ten je už na trhu päť rokov. Aj preto sa v Ženeve ukázal v modernizovanej podobe. Facelift mu priniesol revidované nárazníky a svetlá s prisvecovaním do zákrut. V ponuke je teraz celkom 13 farieb laku, tri farby strechy, deväť grafických polepov a nové dvojfarebné disky kolies. Multimediálny systém je kompatibilný so smartfónmi. Po prvýkrát sa objavuje v up!-e automatická klimatizácia. Mladých má osloviť verzia Beats s 8-kanálovým zosilňovačom a výkonom 300 W. Pod kapotou debutuje preplňovaný 3-valec 1,0 TSI (66 kW), ktorý je doteraz najsilnejšou pohonnou jednotkou. Up! s ním zrýchľuje na stovku za 10 sekúnd a dosiahne maximálnu rýchlosť 185 km/h. Priemerne si za svoje služby pýta len 4,4 litra benzínu. V ponuke ostáva elektrický e-up! aj eco up! spaľujúci CNG.

VW T-Cross Breeze Concept

VW T-Cross Breeze Concept Foto: GMS
VW T-Cross Breeze Concept VW T-Cross Breeze Concept

Atypický otvorený crossover nie je len štylistickým cvičením. Je predobrazom sériového modelu, ktorý sa objaví v roku 2018. Stáť bude už na platforme nového Pola. A tomu zodpovedajú aj rozmery. T-Cross Breeze je dlhý 4 113, široký 1 790 a vysoký 1 563 mm. Rázvor náprav má 2 565 mm. V portfóliu značky zostúpi pod Tiguan. Plátenná strecha je len výsadou tohto showcaru lakovaného vo výstrednej zelenej farbe Summer Green Metalic. I tak sa má do kufra zmestiť slušných 300 litrov batožín. Interiér ponúka miesto štyrom cestujúcim. Plastová ochrana podvozku a lemy blatníkov naznačujú, že T-Cross Breeze si trúfne zísť aj mimo asfaltu. Štvorkolku však nečakajte. Preplňovaný trojvalec 1,0 TSI (81 kW) poháňa cez 7-stupňové DSG výlučne predné kolesá. Malý terénny kabriolet vážiaci 1 250 kg s ním zvládne stovku za 10,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 188 km/h. Pýtať si má len päť litrov paliva na 100 km.

Volvo V40

Volvo V40 Foto: GMS
Volvo V40 Volvo V40

Kompaktný model Volva je na trhu od roku 2011. Facelift si teda určite zaslúži. Ten sa inšpiroval novými modelmi XC90 a S90, čo vidieť na svetlách s motívom Thorovho kladiva. Retušovaná je aj predná maska a nárazník. Podobne je to vzadu, kde dostali svetlá modernejšiu grafiku. Očakávať môžeme nový dizajn diskov kolies a päť úplne nových farieb karosérie – Amazon Blue, Denim Blue, Bursting Blue, Mussel Blue a Luminous Sand. Interiér zas dostal nové čalúnenie, vylepšený infotainment a účinnejšiu klimatizáciu CleanZone s excelentnou filtráciou. Informácie o motoroch sú veľmi strohé. V každom prípade sa stretneme s novým dieselom verzie D2, ktorého spotreba má klesnúť na 3,8 litra nafty na 100 km. Modernizácia sa týka aj off-roadovo ladenej verzie V40 Cross Country so zvýšeným podvozkom a plastovou ochranou prahov a blatníkov.

Volvo V90

Volvo V90 Foto: GMS
Volvo V90 Volvo V90

Po nádhernom sedane S90, ktorý debutoval len tento rok v Detroite, prišlo Volvo do Ženevy s verziou kombi V90. Tá nahrádza pôvodné Volvo V70. Švédsky kombík má na dĺžku 4 936 mm, čo je rozmer identický so sedanom. To isté platí o rázvore 2 941 mm. Zadné svetlá si berú za vzor SUV XC90. Pod elektricky ovládaným vekom skrýva V90 rozmerný batožinový priestor. K rekordérom patriť ale nebude. Volvo zverejnilo len celkový objem po sklopení zadných sedadiel, mimochodom, opäť elektricky, ktorý dosahuje 1 526 litrov. To je menej, ako zvládne Octavia. Bezpečnosť demonštruje sériovým nasadením adaptívneho tempomatu, monitorovaním jazdných prúdov či zvierat. Voliť môžete Pilot Assist, funkčný do rýchlosti 130 km/h. Pod kapotou nájdete len 4-valce 2,0 Drive-E s výkonom od 140 do 300 kW (T8 plug-in hybrid). Okrem najslabšieho dieselu D4 (140 kW) budú všetky ostatné verzie spárované s 8-stupňovým automatom Aisin a pohonom AWD.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #autosalón Ženeva 2016
Články podľa značiek