Renault Mégane Sport Tourer: Najdlhší kufor a riadená náprava

15.03.2016 06:00

Po hatchbacku a verzii GT, ktoré sa predstavili už vlani, prichádza Renault aj s novým kombi Mégane Sport Tourer. Rekordným objemom kufra síce nedisponuje, ale francúzska automobilka hovorí o najdlhšej ložnej ploche. Odvezie predmety dlhé takmer 2,8 metra.

Nové kombi Mégane sa v Ženeve predstavilo...
Nové kombi Mégane sa v Ženeve predstavilo najprv vo verzii GT s plástovým výpletom masky, so športovými nárazníkmi či 17-palcovými diskami kolies. Autor: Renault

S premiérou nového kombi Mégane to Renault urobil podobne ako s debutom hatchbacku vlani vo Frankfurte nad Mohanom. Sport Tourer totiž predstavil v Ženeve najprv v športovej verzii GT. Novinka vychádza z hatchbacku, a to až po stredné stĺpiky. Zadné dvere sú však nové, najmä rám okna. Profil kombi oživuje stúpajúca spodná hrana okien a tiež výrazná chrómová lišta, ktorá lemuje aj tretie bočné okno. Zatmavený zadný stĺpik vytvára efekt plávajúcej strechy.

Podobne ako predné svetlá s „céčkovou“ grafikou denných diód, ktoré Sport Tourer preberá z hatchbacku, je to aj vzadu. Svetlá zasahujú až takmer k logu na výklopnom veku. A svietia aj cez deň. Verzia GT sa bude môcť pochváliť športovými nárazníkmi, plástovým výpletom masky, 17-palcovými diskami kolies, alebo osemnástkami s diamantovým efektom za príplatok, čiernymi strešnými lištami či difúzorom s integrovanými koncovkami výfukov.

Nové kombi Mégane narástlo medzigeneračne o 67...
Nové kombi Mégane narástlo medzigeneračne o 67 mm. Rázvor náprav sa natiahol v porovnaní s hatchbackom na 2 712 mm, čo je o 43 mm viac. Autor: Renault

Objem kufra je 580 litrov, čo je identická hodnota s predchádzajúcou generáciou. To síce nie je rekord, ale zato kombi Mégane ponúka najdlhšiu ložnú plochu s dĺžkou 2,77 metra. To aj vďaka sklopeniu operadla spolujazdca. Delené zadné operadlá v pomere 40 : 60 možno sklopiť podobne ako v Espace dotykom tlačidla v kufri alebo povelom na displeji rozhrania. Variabilita je založená na sklopných delených operadlách a dvojitej podlahe. Pod ňou je 50 litrov objemu pre batožinu. Zároveň umožňuje vytvoriť takmer rovnú podlahu. Nájdeme tu tiež bočné schránky pri podbehoch blatníkov a praktické výklopné háčiky.

Interiér je identický s hatchbackom. Centrom...
Interiér je identický s hatchbackom. Centrom palubovky je veľký 8,7-palcový monitor rozhrania R-Link 2. Autor: Renault

Interiér sa dá od kufra oddeliť zvislou sieťkou a kufor rozdeliť na dve samostatné časti predelením podlahou. Tešiť sa môžu aj zadní cestujúci, ktorí dostanú k dispozícii na nohy 216 mm, čo je opäť špičková hodnota. Stojí za ňou predĺžený rázvor 2 712 mm, čo je o 43 mm viac v porovnaní s hatchbackom a o 11 mm viac, ak Sport Tourer porovnáme s predchádzajúcou generáciou. Zadné operadlá sú sklonené v uhle 27 stupňov, teda o dva viac ako v hatchbacku, čo má priniesť väčší komfort.

Kufor má základnú kapacitu 580 litrov a dvojitú...
Kufor má základnú kapacitu 580 litrov a dvojitú podlahu. Autor: Renault

Do dĺžky narástlo nové kombi o 67 mm (4 626 mm), paradoxne na výške ich 20 ubudlo (1 449 mm). Renault tvrdí, že ide o najnižšie kombi v ponuke, ale zároveň aj o model s najširším rozchodom v triede. Interiér je okrem väčších rozmerov identický s hatchbackom. Palubná doska obsahuje opäť 8,7-palcový vertikálny „tablet“ R-Link 2, ktorý spája Mégane s okolitým svetom a umožňuje ovládať množstvo funkcií od audia, navigácie, klimatizácie a bezpečnostných asistentov až po nastavenie jazdných módov Eco, Comfort, Sport či Perso.

Po sklopení operadla spolujazdca dokáže Sport...
Po sklopení operadla spolujazdca dokáže Sport Tourer odviezť predmety dlhé až 2,77 metra. Autor: Renault

GT, umocňujúce športový akcent, pridáva anatomické sedadlá s integrovanými opierkami hlavy, modrým prešívaním a logom GT. Vyberať možno z troch druhov čalúnenia – látkového, koženého (Alcantara) alebo s pásovým vzorom. Ďalej tu nájdeme modré dekoračné akcenty v prístrojovom paneli, modré lišty na dverách, športový kožený volant či hliníkovú radiacu páku a pedále. Modré doplnky ladia s exteriérovým lakom Iron Blue, ktorý je pre Sport Tourer GT, tak ako aj pri hatchbacku, dodávaný sériovo.

Najväčšou vychytávkou sa však stane riadená zadná náprava 4Control, ktorej použitie umožnila modulárna platforma CMF, na ktorej je Mégane postavený spolu s Espace, Talismanom a novým Scénicom. Tú však bude mať len najvýkonnejšia verzia GT so 4-valcom 1,6 TCe (151 kW). Okrem tohto motora bude v ponuke celá paleta agregátov z hatchbacku, teda preplňované 4-valce 1,2 TCe (74 kW, 97 kW) a dieselové motory 1,5 dCi (66 kW, 81 kW) a 1,6 dCi (96 kW, 118 kW). Novinka by sa mala dostať na trh v priebehu mája.

Renault
		Mégane RS -
		2017

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Renault Mégane Sport Tourer #Renault Mégane #Renault #autosalón Ženeva 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
27. 3. 2017zlacnenie1.132 €zlacnenie1.268 €
20. 3. 2017zlacnenie1.137 €zlacnenie1.273 €
13. 3. 2017zlacnenie1.153 €zlacnenie1.289 €
6. 3. 2017zlacnenie1.169 €zlacnenie1.307 €
27. 2. 2017zlacnenie1.172 €zlacnenie1.319 €
20. 2. 20171.173 €1.331 €
13. 2. 2017zdraženie1.173 €zdraženie1.331 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk