Mazda CX-4: Sériové Koeru už v Pekingu. Zatiaľ len pre Čínu

Nové SUV Mazdy, ktoré bude stáť napriek označeniu CX-4 medzi Mazdou CX-5 a veľkou CX-9, ukáže japonská automobilka v Číne. Dôvod je zrejmý a zarmúti európskych priaznivcov značky. Približne 4,6 metra dlhý športovo ladený crossover sa na starý kontinent zatiaľ nechystá.

15.03.2016 21:20
Mazda CX-4 Foto:
Prvá snímka zachytávajúca časť zadných partií naznačuje, že sériová novinka nebude vzdialená vlaňajšiemu konceptu Koeru, ktorý sa predstavil na jeseň vo Frankfurte nad Mohanom.
debata (1)

Vlani na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom sa Mazda pochválila atraktívnym konceptom SUV či skôr crossoverom Koeru, ktorý by mohol športovou siluetou zaútočiť napríklad na BMW X4. Európska premiéra nenechala nikoho na pochybách, že zo sériovej novinky budú profitovať aj Európania. To napriek tomu, že debut s označením CX-4 sa očakával ešte tento mesiac v New Yorku. Teraz však Mazda vyrukovala s prvou čiastočnou snímkou a k tomu informáciou, že CX-4 predstaví až v apríli na motorshow v Pekingu. A na škodu európskych zákazníkov aj s tým, že novinka to má namierené najprv do Číny.

Koncept Koeru, ktorý bol predobrazom CX-4 mal... Foto: Mazda
Mazda Koeru Concept - 2015 Koncept Koeru, ktorý bol predobrazom CX-4 mal na dĺžku 4,6 metra. Nízka silueta kabíny sa pritom vznášala nad asfaltom vo výške len 1,5 metra.

Je to škoda, pretože koncept Koeru, ktorý bol jasný avízom sériového modelu, si za svoj dizjan vyslúžil slušné renomé. Jednoducho, v portfóliu SUV a crossoverov, ktoré už teraz reprezentujú v Európe modely CX-3 a CX-5, by bol vítaným spestrením. A ako naznačuje prvá snímka výseku zadnej časti, od štúdie, tak ako to napokon pri Mazde býva zvykom, nebude ďaleko. Žiadne ďalšie informácie tu však nemáme. Pripomenúť môžeme len fakty o Koeru, ktoré bolo dlhé 4,6, široké 1,9 a vysoké 1,5 metra. Až na výšku by si mohol sériový model zachovať pôvodné proporcie, vrátane rázvoru náprav 2,7 metra.

Podľa šéfa Mazdy, Masamichi Kogaia, bude v porovnaní s ostatnými členmi rodiny CX práve štvorka najšportovejším reprezentantom, pričom to má platiť aj o jej jazdných výkonoch. Pod kapotou bude však pravdepodobne „štandardná“ technika Skyactiv zo skladov Mazdy. Zmenu by mohol priniesť jedine preplňovaný 4-valec s objemom 2,5 litra, o ktorom sa špekuluje už dlhšiu dobu. Športovému naturelu tohto kríženca SUV a kupé by iste svedčal. Pre európsku kariéru by zas CX-4 potrebovala diesely Skyactiv-D. To však len v prípade, ak Mazda zmení rozhodnutie a po úvode v Číne dovezie svoje dynamické SUV aj na ďalšie trhy.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Mazda #Mazda Koeru #Mazda CX-4 #autosalón Peking 2016
Články podľa značiek