Audi Q2: Malý crossover má dospelé gény a ostrý dizajn

Ingolstadt sa v Ženeve pochválil dlho avizovaným malým SUV Q2. Napriek kompaktným rozmerom je vybavené technikou a elektronikou typickou pre jeho väčších terénnych súrodencov. Napríklad aj virtuálnym 12,3-palcovým kokpitom, štvorkolkou a 7-stupňovou dvojspojkou DSG. Nechýbajú ani výkonné dvojlitre TDI a TFSI.

17.03.2016 12:00
debata
Audi Q2 je síce najmenší SUV v portfóliu... Foto: Audi
Audi Q2 - 2016 Audi Q2 je síce najmenší SUV v portfóliu značky, ale prináša nové dizajnové prvky. Vidieť to už na modernizovanom tvare masky Single frame a ostrých líniách svetiel či nárazníkov.

Po novej generácii veľkého Audi Q7, ktoré absolvovalo premiéru len minulý rok, rozširuje Ingolstadt ponuku SUV aj v spodnej časti modelovej hierarchie. Malé Audi Q2 bude stáť totiž aj pod modelmi Q5 a Q3. Jeho označenie doriešila automobilka len nedávno, hneď ako sa dohodla s Alfa Romeo na kúpe práv symbolu Q2. Potom už nič nebránilo ženevskej premiére. A tá priniesla nielen nový model, ale aj nový dizajnový štýl, možno odvážnejší, než pri vlajkovej lodi Q7. V Ingolstadte ho volajú „the edge“, teda hrana. Ostré línie by mali imponovať najmä mladšej klientele a k značke priviesť úplne nových zákazníkov.

O dizajn Q2 sa postaral šéfdizajnér Audi, Marc Lichte, ktorý nastúpil do funkcie v roku 2013 a zatiaľ „len“ retušoval faceliftované modely, dokončil „rozbehnuté“ Q7 a pripravil štúdie Prologue. Nové malé SUV je však už jeho prvým kompletným dielom pre sériovú produkciu. Q2 je postavené na modulárnej platforme MQB s rázvorom náprav 2 610 mm. To jasne naznačuje jeho spriaznenosť s Audi A3. Paradoxom je, že v tomto parametre prekonáva aj väčšie SUV Q3. Celkovou dĺžkou 4 190 mm je však o takmer 20 cm kratšie, o štyri užšie a až o osem nižšie. To znamená menšie previsy a športovejší vzhľad.

Na dĺžku má Q2 o takmer 20 cm menej než väčšie... Foto: Audi
Audi Q2 - 2016 Na dĺžku má Q2 o takmer 20 cm menej než väčšie SUV Q3, rázvor náprav je však identický. Svetlá výška môže byť s off-roadovým paketom až 200 mm.

Maska Single frame má mimoriadne ostrý dizajn a to isté platí o LED reflektoroch či otvoroch v nárazníku. Podobne je to v zadnej časti, kde je integrovaný difúzor a koncovky výfuku. Zadné LED svetlá môžu byť vybavené efektnými dynamickými smerovými svetlami. Najoriginálnejším prvkom dizajnu sú však zadné kontrastné stĺpiky, evokujúce lamely typické pre superšport Audi R8. Do sveta SUV sa Q2 hlási väčšou svetlou výškou, ale aj nízkou kabínou, ktorá tvorí asi jednu tretinu výšky pontónu. Využitie vysokopevnostnej ocele a hliníka sa podpísali na nízkej pohotovostnej hmotnosti. Základná verzia s 3-valcom má na váhe približne 1 250 kg.

Interiér prináša virtuálny kokpit s... Foto: Audi
Audi Q2 - 2016 Interiér prináša virtuálny kokpit s 12,3-palcovým displejom v prístrojovom paneli, ale aj rozhranie MMI a k tomu voliteľný head-up displej.

Vďaka veľkému rázvoru ponúkne kabína dostatok priestoru. Vodič síce sedí vyššie a má lepší výhľad, ale ergonómiu porovnáva Audi skôr k jeho sedanom. Do kufra s dvojitou podlahou sa zmestí v základe slušných 405 litrov. Po sklopení operadiel delených v pomere 40: 20 : 40 vzrastie úžitkový objem na 1 050 litrov. Veko batožinového priestoru možno ovládať elektricky. Aj to naznačuje, že Q2 mieri napriek kompaktným rozmerom jasne do prémiového rybníka. Dokonca prináša prvky, ktoré si dnes nemôžete dopriať aj vo väčších modeloch Q3 a Q5.

Zadné stĺpiky s kontrastným obkladom v... Foto: Audi
Audi-Q2 - 2016 Zadné stĺpiky s kontrastným obkladom v striebornej alebo čiernej farbe sú odkazom na lamely superšportu Audi R8.

Spomeňme napríklad virtuálny kokpit s 12,3-palcovým monitorom, head-up displej, rozhranie MMI, komunikujúce so smartfónmi a slúžiace aj ako výkonný hot-spot alebo aparatúru Bang & Olufsen so 14 reproduktormi a výkonom 705 W. Rovnako plnohodnotné je nasadenie asistenčných systémov, od adaptívneho tempomatu cez monitorovanie chodcov, asistent pre jazdu v kolónach až do 65 km/h a udržiavanie v jazdnom prúde, až po čítačku dopravných značiek a parkovací pilot pre priečne aj pozdĺžne manévre. Všetky systémy pracujú na základe radaru, ultrazvukových senzorov a čelnej kamery.

Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov.... Foto: Audi
Audi-Q2 - 2016 Pod kapotou je na výber zo šiestich motorov. Troch benzínových a troch dieselových s výkonovým rozpätím od 85 do 140 kW. Základom je benzínový 3-valec 1,0 TFSI s manuálnou prevodovkou a predným náhonom.

Na výber bude zo šiestich pohonných jednotiek – troch benzínových a troch dieselových. Základom je litrový 3-valec 1,0 TFSI (85 kW), známy z Audi A1 či Golfu. Nad ním stoja 4-valce 1,4 TFSI (110 kW) s vypínaním dvoch valcov a motor 2,0 TFSI (140 kW). Diesely zastúpia 4-valce 1,6 TDI (85 kW), 2,0 TDI (110 kW) a 2,0 TDI (140 kW). Všetky motory sú kombinované so 6-stupňovými manuálnymi prevodovkami a alternatívne novou 7-stupňovou dvojspojkou S tronic. Výnimku tvoria len najvýkonnejšie dvojlitre, kde je S tronic štandardom, rovnako ako pohon oboch náprav Quattro. Ten je možné za príplatok kombinovať aj s motormi 1,4 TFSI a 2,0 TDI s výkonom 110 kW.

Dopriať si môžete tiež volič jazdných režimov Audi Drive Select s módmi Auto, Comfort, Dynamic a ekonomickým Efficiency. Ten prispôsobuje činnosť riadenia, ohlas plynu či charakteristiku prevodovky zvolenému režimu. Jazdné vlastnosti ťažia z nízkeho ťažiska, krátkych previsov, ale aj nezávislého zavesenia kolies a progresívneho riadenia, dodávaného v sérii. Príplatkový off-roadový balík s adaptívnymi tlmičmi zvýši svetlú výšku až na 200 mm. Prevádzkové parametre však zatiaľ ostávajú tajomstvom. Do predaja sa totiž najmenšie SUV Audi dostane až na jeseň. Zákazníci budú môcť voliť športový paket S-line a množstvo individuálny exteriérových a interiérových doplnkov.

Audi Q2 - 2016
Audi Q2 - 2016
+39Audi Q2 - 2016

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Audi #autosalón Ženeva 2016 #Audi Q2
Články podľa značiek