Kupé GT86 prišlo na trh v roku 2011 ako výsledok spoločného projektu Toyoty a Subaru. Automobilky boli presvedčené, že na trhu chýba čistokrvný športový model s nízkym ťažiskom a bezchybnými jazdnými vlastnosťami. Aj preto dostalo GT86 a jeho súrodenec Subaru BRZ motor boxer a zadný náhon. Predaje však hneď od začiatku produkcie zaostávali za očakávaniami. Pravdepodobne aj z dôvodu relatívne nízkeho výkonu 200 koní. Podvozok GT86 by totiž zvládol oveľa viac.
Volania zákazníkov však ostali nevypočuté. Toyota aj Subaru naďalej trvali na pôvodnej filozofii, ktorá dávala pred demonštráciou výkonu prednosť kvalite jazdných vlastností. Špekulácie o príchode verzie s turbodúchadlom alebo so systémom Kers, ktorý by zlepšil aspoň krátkodobú akceleráciu, sa nepotvrdili. A realitou sa nestala ani otvorená verzia, ktorá sa v podobe štúdie FT-86 Open Concept predstavila už v roku 2013. Na facelift však predsa len príde, a to ešte tento mesiac v New Yorku.
Viac výkonu však opäť nečakajte. Dvojlitrový boxer 2,0 D4-S posilní len o symbolických päť koní. Dávať bude teda 150 kilowattov namiesto pôvodných 147. To dynamiku nijako zásadne neovplyvní. Zato zmeny na podvozku, za ktorými má stáť tím Toyota Motorsport GmbH, mimochodom, tvorca okruhovej verzie GT86 CS-R3, určite áno. Očakávať máme nové tlmiče aj tuhšie pružiny, čo zlepší ovládateľnosť na technických tratiach. Najzásadnejšie sú však zmeny exteriéru.
Kupé sa môže pýšiť výrazne agresívnejším dizajnom prednej časti s väčšími sacími otvormi a bočnými rebrami. Nová je grafika svetiel, tvar odvetrávacích otvorov v predných blatníkoch aj zadný nárazník s neprehliadnuteľným difúzorom. Snímky interiéru si síce Toyota nechala zatiaľ pre seba, ale podľa tlačovej správy popracovala najmä na kvalite materiálov. Za príplatok si môžete dopriať kožené sedadlá s Alcantarou a velúrom čalúnenú palubnú dosku a výplne dverí. Volant dostal integrované ovládače audia a logo GT86.
Viac sa o vynovenom kupé dozvieme v New Yorku počas svetovej premiéry. Na trh sa však dostane až na jeseň. A to hovoríme o tom americkom. Termín príchodu do Európy nie je zatiaľ známy, no s najväčšou pravdepodobnosťou absolvuje európsky debut na jeseň v Paríži. Možno už aj so svojím súrodencom Subaru BRZ.