Od roku 2014 je na ruskom trhu k dispozícii Lada 4×4 v luxusnejšie orientovanej verzii Urban. V jej výbave nájdeme napríklad klimatizáciu, elektrické sťahovanie okien alebo elektricky nastaviteľné spätné zrkadlá a kvalitnejšie čalúnenie. A „Nivu“ Urban spoznáte aj podľa exteriéru. Zdobí ju čierna plastová maska, oblejšie nárazníky či 16-palcové hliníkové disky kolies. Na pomery rozmaznaných Európanov to nie je nič extra, ale v Rusku má Lada 4×4 Urban obrovský úspech. Od uvedenia na trh predstavuje až 37 % predajov celého modelového radu.
Ruský AvtoVaz preto prichádza aj s jej predĺženou 5-dverovou verziou. A tá narástla naozaj dramaticky. Na dĺžku meria 4 240 mm oproti 3 640, ktoré má základný „trojdverák“. Rázvor sa natiahol až o pol metra z pôvodných 2 200 na 2 700 mm. To však znamená aj väčší interiér a batožinový priestor. V kufri odvezie 420 litrov nákladu, čo je o 155 viac. Po sklopení zadných sedadiel vzrastie úžitkový objem na celkových 780 litrov. Bohužiaľ, väčší formát znamená aj výrazne vyššiu hmotnosť. Na váhe teda pribudlo 140 kg, 5-dverová „Niva“ teraz váži 1 425 kg.
V prípade zvýšenia výkonu by to nebol veľký hendikep, lenže pod kapotou i tak slabej Lady sa nič nezmenilo. Opäť tu nájdeme jediný benzínový 4-valec 1,7i s výkonom skromných 63 kW, ktorý spolupracuje s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou. Maximálna rýchlosť preto klesla z pôvodných 142 na 137 km/h. To znamená, že Lada 4×4 Urban len zľahka prekročí diaľničný limit. A podobne je to so zrýchlením. Na stovku to tomuto ruskému SUV vyzbrojenému pohonom oboch náprav a redukciou trvá nekonečných 19 sekúnd, čo je zhoršenie o dve sekundy.
Cena je však presvedčivá. Ruskí zákazníci zaplatia za novinku 552 000 rubľov, čo pri súčasnom kurze ruskej meny znamená približne 7 420 eur. A to naozaj nie je veľa za tento praktický „stroj“, ktorý sa dostane takmer kdekoľvek. K nám sa však nechystá, takže si na ňu nerobte chute.