Toyota Corolla 2017: Facelift najprv pre Európu

Po modernizácii Aurisu a Avensisu prichádza na rad aj Corolla. Najpredávanejšie auto planéty dostalo novú tvár a nové bezpečnostné systémy. Motory sú tajomstvom.

31.03.2016 06:00
Toyota Corolla - 2017 Foto:
Zmeny v prednej časti sú hĺbkové. Corolla má nový nárazník, novú masku aj svetlá a spolu s tým blatníky a kapotu. Posilniť to má najmä vizuálnu šírku.
debata

Toyota Corolla je v súčasnosti najpredávanejším autom sveta. A to dokonca aj po tom, čo európsky hatchback zmenil názov na Auris. V rámci celosvetových predajov značky tvorí tento globálny sedan asi pätinu. A Toyota na tom nemieni nič meniť ani do budúcnosti. Hoci má už nových súperov, napríklad v podobe amerického Civicu, či Imprezy, podstúpila jedenásta generácia zatiaľ len facelift. Napokon na svete je necelé tri roky. Prekvapením však je, že na premiéru si japonská automobilka nevybrala nedávny autosalón v New Yorku, ale Austráliu.

Práve tam totiž debutovala faceliftovaná Corolla. To však neznamená, že sa to netýka Európy. Práve naopak, na starý kontinent dorazí už v lete, kým do Austrálie až koncom roka. Aj preto Toyota hneď po austrálskej Corolle zverejnila snímky európskej verzie. A tá sa dizajnovo v podstate nelíši. Podľa vzoru Aurisu a Avensisu dostala úzku prednú masku s novými dennými LED svetlami a spodný nárazník s veľkým sacím otvorom. Takže tu máme opäť prvky, ktoré nazýva Toyota Under Priority a Keen Look, posilňujúce dojem šírky a stability.

Nové disky kolies sú  k dispozícii vo veľkosti... Foto: Toyota
Toyota Corolla - 2017 Nové disky kolies sú k dispozícii vo veľkosti 16 a 17 palcov.

Z profilu ponúka Corolla nový dizajn 16– a 17-palcových diskov kolies či nový chrómový povrch kľučiek dverí. Vzadu máme opäť zmenenú grafiku svetiel, kde nahradili žiarovky diódy, a tiež novú chrómovú lištu. Facelift uzatvára ponuka troch nových farieb laku Platinum Bronze, Tokyo Red a Earth Bronze. Celkovo je ich teraz na výber deväť. Do interiéru nás Toyota zatiaľ nepustila. Ako sa však dalo očakávať, novinka dostala bezpečnostný balík Toyota Safety Sense. To znamená autonómne brzdy, výstrahu pred kolíziou a vybočením z prúdu, čítačku dopravných značiek a automatické prepínanie diaľkového režimu svetiel.

Aj zadné svetlá sa odteraz spoliehajú na diódy. Foto: Toyota
Toyota Corolla - 2017 Aj zadné svetlá sa odteraz spoliehajú na diódy.

O zmenách pod kapotou nepadlo zatiaľ ani slovo. Škála motorov bude teda pravdepodobne vychádzať zo súčasnosti. Benzínové atmosférické 4-valce 1,33 Dual VVT-i (73 kW) a silnejší 1,6 Valvematic (97 kW) doplní diesel 1,4 D-4D (66 kW). Vylúčená nie je ani novinka v podobe 4-valca 1,2 D-4T (85 kW), prvého preplňovaného motora Toyoty, ktorý už používa Auris. Otázkou je tiež hybrid. Na elektrifikáciu tlačí japonská automobilka vo veľkom štýle, spomeňme novú RAV4, takže táto teória nie je mimo reality. Nasvedčujú tomu napokon aj špionážne snímky japonskej Corolly.

Tá európska bude naďalej schádzať z výrobných liniek závodu Toyoty v tureckej Burse. Do predaja sa dostane už začiatkom leta. Bližšie informácie sú teda predo dvermi.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Toyota Corolla
Články podľa značiek