Subaru Impreza: Sedan a 5-dverák dorazili spolu. Na novej platforme!

04.04.2016 12:00

Príchod novej Imprezy avizovalo Subaru dvojicou konceptov už vlani. Očakávalo sa však, že najprv dorazí sedan. Nakoniec sa v New Yorku objavili obe karosárske verzie. Ide o veľkú zmenu. Impreza je totiž prvým Subaru postaveným na novej modulárnej platforme SGP.

Nová Impreza síce prináša dynamickejšie...
Nová Impreza síce prináša dynamickejšie tvarované svetlá či viac bočných prelisov, ale konzervatívny charakter jej ostal. Autor: Subaru

Vlani Subaru predstavilo dva koncepty na tému Imprezy. Najprv 5-dverový hatchback v Tokiu a následne sedan v Los Angeles. Bolo jasné, že za dverami už čaká nová generácia. Tá debutovala len pred pár dňami v New Yorku. Priaznivci japonských Plejád dostali nakoniec hneď dva darčeky – obe karosárske verzie. Očakávanie dynamického vzhľadu avizované štúdiami sa však celkom nedostavilo. Tak ako býva zvykom, Subaru ostalo verné konzervatívnejšiemu strihu. To však zákazníkom tejto značky nikdy neprekážalo a ani to neznamená, že by sa nová Impreza stratila v dave.

Jasným identifikačným prvkom je predná 6-uholníková maska a svetlá, ktoré pripomínajú krídla jastraba. Subaru sa tiež pohralo s profilom, kde nájdeme na jeho pomery nezvyčajné veľa prelisov. Kým hatchback sa snaží vzadu vytvoriť dojem crossoveru, sedan je o niečo elegantnejší. Komu by emócie Imprezy nestačili, voliť môže verziu Sport s čiernou prednou maskou, čiernymi spätnými zrkadlami, kontrastným červeným lakom, spojlerom a 18-palcovými diskami kolies. To najdôležitejšie však Impreza ukrýva vo svojich základoch – novú modulárnu platformu Subaru Global Platform, na ktorej vzniknú aj ďalšie modely.

Rozmery sa menili len nepatrne. Sedan aj...
Rozmery sa menili len nepatrne. Sedan aj hatchback sú o 40 mm dlhšie o 10 širšie. Rázvor náprav narástol o 25 mm. Autor: Subaru

Pochopiteľne, klasická koncepcia s permanentným pohonom Symmetrical AWD a štvorvalcovými boxermi pred prednou nápravou ostáva zachovaná. Platforma však prináša Impreze o 5 mm nižšie ťažisko, až o 70 % tuhšiu štruktúru samonosnej karosérie, menej hluku a vibrácií a až o 40 % vyššiu schopnosť absorpcie v prípade nárazu. To všetko by malo byť cítiť za volantom, najmä keď nové 4-prvkové závesy zadných kolies a stabilizátor uchytený priamo o karosériu potláčajú náklony v zákrutách o 50 %. Menili sa aj rozmery. Sedan a hatchback sú približne o 40 mm dlhšie a širšie a o 10 mm nižšie.

Najväčšie tajomstvo ukrýva Impreza v podlahe....
Najväčšie tajomstvo ukrýva Impreza v podlahe. Je ním nová platforma, ktorá zvyšuje tuhosť karosérie až o 70 %. Znižuje tiež vibrácie a ťažisko. Autor: Subaru

To znamená, že hatchback je dlhý 4 460 mm a sedan 4 625 mm. Šírka 1 777 a výška 1 455 sú zhodné, podobne ako rázvor náprav s hodnotou 2 675 mm. Ten sa medzigeneračne natiahol o 25 mm. Interiér prináša novú palubnú dosku, najmä stredovú konzolu, kde prieduchy ventilácie ustúpili veľkému 6,5– alebo 8,5-palcovému dotykovému rozhraniu Subaru Starlink, kompatibilnému so smartfónmi cez Android Auto alebo Apple CarPlay. V hornej časti však nájdeme už tradične druhý displej a tretí v prístrojovom paneli. Tentoraz všetky farebné a so zladenou grafikou. Nové sú sedadlá aj príplatková aparatúra Harman/Kardon.

Interiér sa môže pochváliť novým 8-palcovým...
Interiér sa môže pochváliť novým 8-palcovým rozhraním Starlink alebo aparatúrou Harman/Kardon. Pribudol aj bezpečnostný balík EyeSight. Autor: Subaru

Impreza si polepšila aj v bezpečnosti. A nielen v tej pasívnej vďaka novej platforme. Balík asistenčných systémov EyeSight z Outbacku a Legacy obsahuje adaptívny tempomat, udržiavanie v jazdnom prúde, upozornenie pred kolíziou, autonómne brzdy, monitorovanie slepých uhlov zrkadiel a svetlá High Beam Assist so samočinným prepínaním diaľkového režimu. Štandardom je sedem airbagov vrátane kolenného pre vodiča. K dispozícii je cúvacia kamera, varovanie pred kolíziou pri cúvaní či monitorovanie tlaku v pneumatikách. Za príplatok si môžete dopriať navigáciu, kožené čalúnenie a elektrické sedadlo vodiča.

Pod kapotou sa žiadne veľké zmeny nedejú. Preplňovaný boxer 1,6 Turbo ostáva výsadou kombi Levorg. Americké verzie Imprezy tak zostávajú pri atmosférickom dvojlitri. Ten má však 80 % prepracovaných komponentov a priame vstrekovanie paliva. Je ľahší a úspornejší. Výkon narástol len o tri kilowatty na konečných 113. Spojený je výlučne s kontinuálnou prevodovkou CVT Lineartronic s manuálnym 7-stupnovým režimom. Jazdné vlastnosti má zlepšiť vektorovanie krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami. Presné prevádzkové parametre však známe nie sú. Impreza sa totiž dostane k zákazníkom až v druhej polovici roka, aj to len k tým americkým.

Dovoz Imprezy do Európy je zatiaľ otázny. Na základe prezentácie konceptu XV v marci v Ženeve to skôr vyzerá na to, že starý kontinent dostane Imprezu opäť len v podobe crossoveru XV. Možno sa však budeme môcť tešiť aspoň na pestrejšiu ponuku motorov vrátane dvojlitrového boxer-dieselu a preplňovaného agregátu 1,6 Turbo. Ešte vzdialenejšia je budúcnosť ostrých verzií WRX STi.

Subaru
		Impreza - 2016
Subaru
		Impreza - 2016
+23Subaru Impreza - 2016

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#Subaru Impreza #Subaru #autosalón New York 2016
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Články podľa značiek
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
3. 7. 2017zdraženie1.062 €zdraženie1.240 €
26. 6. 2017zlacnenie1.061 €zdraženie1.236 €
19. 6. 2017zlacnenie1.063 €zlacnenie1.235 €
12. 6. 2017zlacnenie1.074 €zlacnenie1.239 €
5. 6. 2017zlacnenie1.085 €zlacnenie1.252 €
29. 5. 2017zlacnenie1.103 €zlacnenie1.267 €
22. 5. 2017zlacnenie1.111 €zlacnenie1.275 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk