
Ak vám názov Kaptur príliš nesedí, nie ste sami. Úspešný európsky crossover Renault Captur, postavený na báze Clia, dostane totiž v Rusku nové meno. Jednoducho „C“ zamení za „K“. Podľa automobilky to má viac vyjadrovať ruské špecifiká. Lenže ako to máme chápať, už nevysvetlila. Názov však nie je to podstatné. Ruský Captur sa totiž mení od základov. Áno línie Capturu aj dvojfarebný lak tu sú, ale karoséria je prakticky úplne nová. A zdá sa, že od podlahy. Kaptur má totiž rázvor náprav 2 673 mm, čo je na chlp zhodné z Daciou Duster, vyrábanou a predávanou v Rusku ako Renault Duster.
Zmena základu naznačuje aj odlišný formát. Toto bude podstatne väčšie auto, na pomedzí Capturu a Kadjaru. Posúďte sami. Na dĺžku má 4 333, na šírku 1 813 a na výšku 1 613 mm. V porovnaní s Capturom je teda o 211 mm dlhší, o 35 širší a o 47 mm vyšší. Rázvor náprav podrástol o výrazných 68 mm a svetlá výška poskočila až na 20,4 mm, čo je už údaj bližší skôr SUV ako ku crossoverom. Napokon Renault tvrdí, že Kaptur je prispôsobený ruským podmienkam, kde sa off-roadové schopnosti vždy zídu. Nasvedčujú tomu aj nájazdové uhly – 20 stupňov vpredu a 31 vzadu. A k tomu všetkému dostane Kaptur štvorkolku, o ktorej sa mu v Európe ani nesníva.

Zdá sa teda, že Kaptur nie je ničím iným ako Dusterom v štýlovom francúzskom kabáte. Elegantné riešenie, ktoré prinesie ruským zákazníkom priaznivú cenu, solídne schopnosti v teréne a pritom imidž na míle vzdialený lowcostovým modelom. Platiť to však bude nielen o jeho exteriéri s pôsobivou prednou maskou a la Kadjar, bohatými prelismi a výraznou plastovou ochranou podvozka, ale aj o interiéri, ktorý je odvodený z Capturu. Zrejmé je to z palubnej dosky osadenej 7-palcovým dotykovým rozhraním. V sérii bude bezkľúčový prístup aj štartovanie. Za príplatok si budú môcť Rusi dopriať navigáciu Media NAV.

A Kaptur bude tiež praktickejší ako jeho francúzsky súrodenec. Očakávať môžeme nielen priestrannejší a širší interiér, ale aj kufor s objemom 387 litrov. Po sklopení delených zadných operadiel v pomere 40 : 60 však vzrastie až na 1 200. Veko kufra vytvorí pritom otvor široký až 1 002 mm. O technike pod kapotou nie je nič známe. Ak by však bola teória o spojitosti s Dusterom pravdivá, očakávať môžeme agregáty 1,6 SCe (84 kW), 1,2 TCe (92 kW) a 1,5 dCi (80 kW). A možno aj novú 5-stupňovú robotizovanú prevodovku Easy-R. Silnejšie motorizácie budú spojené s pohonom 4×4. Ale ktovie, možno nás čaká aj nejaké prekvapenie.
Kaptur môže totiž predznamenávať príchod modernizovaného Dusteru, o ktorom sa šušká už dlhšiu dobu. To by mohlo priniesť aj zmeny pod kapotou. Bohužiaľ Kaptur je určený zatiaľ len pre ruský trh, čo dokazuje nielen jeho moskovská premiéra, ale aj miesto produkcie. Vyrábať sa totiž bude v závode Renaultu v Moskve. Do predaja dorazí ešte toto leto. Renault tým len posilní svoju silnú pozíciu na tamojšom trhu. A nielen tam, ale aj v euroázijských teritóriách. Kaptur je pritom jedným z desiatich nových modelov ohlásených tento rok šéfom automobilky Carlosom Ghosnom.