Prémiová značka koncernu PSA má v Európe problémy. Na rozdiel od čínskych zákazníkov tí európsky jednoducho neakceptujú štandardnú techniku zabalenú do pompézneho dizajnu. A to za prémiovú cenu. Vie to aj šéf koncernu Carlos Tavares, ktorý chce posilniť imidž značky. Aj preto dorazilo DS do Ženevy s pôsobivým konceptom elektrického superšportu E-Tense. Jeho tvary sú naozaj úchvatné. Ako vidieť, Francúzi vedia ešte stále robiť kvalitný dizajn.
Štúdia lakovaná v dráždivej zelenej farbe Ametrin má typické proporcie kupé s dĺžkou 4,72, šírkou 2,08 a výškou len necelých 1,3 metra. Karoséria je vyrobená z kompozitných materiálov, pričom nosnú štruktúru predstavuje karbónový monokok. Predná, výrazne agresívna maska je inšpirovaná predvlaňajšou štúdiou Divine z Paríža. Tvorí ju zvláštny výplet vyrobený 3D tlačou, ohraničený diódovými reflektormi. Tie denné sa natáčajú podobne ako pri pôvodnom Citroëne DS. Tentoraz však v uhle až 180 stupňov!
Vzadu uvoľnilo dizajnérom ruky odstránenie okna, veď výhľad vzad majú i tak na starosti kamery a digitálne spätné zrkadlá. Vytvorili tak strechu zakončenú rebrami v tvare písmena Y. Umiestnenie smerových svetiel do krajov strechy je opäť paralelou na historickú ikonu DS. A zaujímavým prvkom je aj chrómová „chrbtica“, vo forme lišty, ktorá sa tiahne celou strechou. Z profilu v štýle GT je zas jasný veľký kus práce v aerodynamickom tuneli. Odvetrávacie a sacie otvory však tentoraz chladia batérie a elektromotory.
Do interiéru nás síce DS nepustilo, no v tlačovej správe nechýba jeho popis. Pri návrhu spolupracovalo s poprednými francúzskymi módnymi značkami. Spomeňme Moynat, ktorý dodal helmy, remene na batožinu či na rezervné koleso, vyrobené z najjemnejšej teľacej kože. Hodinky zas dodala manufaktúra BRM Chronographers. O dokonalý zvuk sa postaral francúzsky expert Focal s audiosústavou vybavenou deviatimi meničmi. Len samotné čalúnenie interiéru zabralo 800 hodín práce. Okrem kože sa tu stretneme aj s množstvom kontrastného kovu.
Klasické prístroje vystriedali displeje. A to hneď dva – jeden s 12– a druhý s 10-palcovou uhlopriečkou. Aj to naznačuje, že prvé husle hrá v E-Tense elektrina. Štúdiu poháňa dvojica elektromotorov s výkonom 300 kW a krútiacim momentom 560 Nm, každý na jednej z náprav. Zásoba elektrickej energie je ukrytá v li-ion akumulátoroch umiestnených v podlahe. A hoci nie je E-Tense žiadna ľahká váha, má až 1,8 tony, na stovku šprintuje za 4,5 sekundy a na elektromobil dosiahne veľmi slušných 250 km/h. Normovaný dojazd je 310 km a v meste vďaka rekuperácii až 360.
Na ceste držia túto elektrickú šelmu dvojité lichobežníkové závesy, prítlak difúzorov, ale aj špeciálne vyvinuté pneumatiky Michelin, umožňujúce bezproblémový prenos vysokého krútiaceho momentu na asfalt. Pikantné je, že šéf koncernu PSA Carlos Tavares celkom nevylúčil, že by sa E-Tense nemohol stať realitou. „Do dvoch rokov určite nie. Ešte potrvá, kým vybudujeme imidž DS na úroveň, aby sme si mohli účtovať vysoké sumy za autá, ako je toto. V každom prípade potrebujeme v portfóliu imagemakera. Či to však bude E-Tense, vám sľúbiť neviem.“ Vylúčené to však rozhodne nie je.