Lada Kalina NFR: Ruské GTI má 130 koní. A je skoro zadarmo

Najrýchlejšia sériová Lada všetkých čias síce dynamikou nevyrazí dych, no na ruské pomery ide doslova o „raketu“. Stovku zvládne za 9,2 sekundy a prekročí rýchlosť 200 km/h. Rusi za ňu zaplatia necelých 11 000 eur.

07.04.2016 06:00
debata (76)
Lada Kalina NFR - 2016 Foto: AvtoVAZ
Lada Kalina NFR - 2016 Lada Kalina NFR - 2016

Ruský AvtoVaz štartuje novú kapitolu svojej histórie, aj keď v ťažkých dobách drastického prepadu domáceho trhu. Hlavnými zbraňami sa majú stať nová Lada Vesta a Lada Xray, ktoré už schádzajú z výrobných liniek. Ťažiskom odbytu sú však v súčasnosti stále staršie modely Granta, a najmä o čosi modernejšia Kalina. Práve tá je momentálne v centre pozornosti ruských médií. AvtoVaz totiž púšťa do sveta jej ostrú verziu NFR (Need For Race), ktorá má pripomenúť účinkovanie Lady v Šampionáte WTCC, i keď so staršou Grantou. Novinka sa postaví nad v súčasnosti najvýkonnejšiu verziu Kalina Sport.

Interiér je vybavený anatomickými sedadlami s... Foto: AvtoVAZ
Lada Kalina NFR - 2016 Interiér je vybavený anatomickými sedadlami s čiastočným koženým čalúnením. Nechýbajú ani logá NFR.

Z jej 4-valca s objemom 1,6 litra sa totiž podarilo továrenským úpravcom vyžmýkať o 13 kW viac. Teraz ich má presne 100, čo v praxi znamená, že Kalina NFR zvládne stovku v kombinácii s 5-stupňovou prevodovkou za 9,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 203 km/h. V porovnaní s Kalinou Sport tak v akcelerácii ušetrí šesť desatín sekundy. Takže tu máme čosi ako ruský „Golf GTI“. Samozrejme, máme na mysli ten z roku 1976. Pretože na nový sa Kalina NFR jednoducho nechytá. Na ruské pomery ide však o „ostrý stroj“ , čo naznačuje aj exteriérový a interiérový tuning.

Vzadu púta pozornosť výrazný strešný spojler a... Foto: AvtoVAZ
Lada Kalina NFR - 2016 Vzadu púta pozornosť výrazný strešný spojler a náznak difúzoru. Škoda len, že sa nenašlo pár rubľov aj na efektnú chrómovú koncovku výfuku.

Kalina NFR dostala 17-palcové disky kolies, nové nárazníky, odvetrávacie otvory na prednej kapote, rozšírené prahy, výrazný strešný spojler a náznak zadného difúzora. Úzka koncovky výfuku však pôsobí trochu komicky. Interiér sa líši anatomickými sedadlami s oranžovým prešívaním koženkového čalúnenia. Nechýba ani bohatá základná výbava, kde nájdeme napríklad klimatizáciu, multimediálny systém so 7-palcovým dotykovým displejom, vyhrievané čelné okno, elektricky ovládané okná či zadné parkovacie senzory a predné hmlové svetlá.

Zmenám sa nevyhol ani podvozok. Kalina NFR sa môže pochváliť tuhším odpružením, upraveným riadením a výkonnejšími brzdami, kde zadné bubnové nahradili účinnejšie kotúče. Na ruskom trhu pôjde o horúci tovar. AvtoVaz totiž plánuje vyrobiť len limitovanú 50-kusovú sériu, po ktorej sa iste rýchlo zapráši. A nedostane sa ani k zmluvným predajcom. Lada akceptuje len priame objednávky. Budúci majitelia zaplatia za ostrú kalinu 820 000 rubľov, čo je približne 10 630 eur. Na naše pomery sa to možno nezdá veľa, ale v porovnaní s bežnou Kalinou Sport bude Kalina Need For Speed o 269 000 rubľov drahšia.

Lada Kalina NFR - 2016
Lada Kalina NFR - 2016
+3Lada Kalina NFR - 2016

© Autorské práva vyhradené

76 debata chyba
Viac na túto tému: #Lada #Lada Kalina #AvtoVaz #Lada Kalina Sport #Lada Kalina NFR
Články podľa značiek