Audi pokračuje v modernizácii ponuky. Len minulý rok pribudlo v jeho portfóliu nové Audi A4 a luxusné SUV Q7. V Ženeve zas Ingolstadt predstavil od zákaldu nový crossover Q2. A teraz prišiel na rad facelift Audi A3, ktoré je v súčasnej podobe na trhu od roku 2012. A nejde len o retuše. Vynovený model prináša moderné systémy, nové motory, virtuálny kokpit aj svetla Matrix LED. A týka sa to tiež športových verzií S3 či kabrioletu. Zmeny dizajnu ale nie sú veľkým prekvapením. Átroka sa totiž tvári tak trochu ako väčšie Audi A4. V kurze sú jednoducho ostrejšie línie štýlu „the edge“, ktoré zavádza nový šéfdizajnér Marc Lichte.
Audi A3 tak dostalo novú, ostrejšiu 6-uholníkovú prednú masku a pozmenený tvar predných reflektorov so spodným „zubom“. Už v základe používajú xenónové výbojky. Po prvýkrát však Audi ponúka za príplatok aj diódové svetlá Matrix LED, vyhradené doteraz len vyšším modelovým radom. Plastikou prešiel tiež predný a zadný nárazník. Všetky zmeny majú umocniť šírku vozidla. Platí to aj o pozmenenej grafike zadných svetiel a difúzore. Facelift uzatvára ponuka piatich nových lakov karosérie Ara Blue, Cosmic Blue, Nano Grey, Tango Red a perleťový Daytona Grey vyhradený pre verzie so športovým paketom S line.
V interiéri je najväčšou zmenou použitie virtuálneho kokpitu, čo znamená príplatkový 12,3-palcový displej miesto klasického prístrojového panela. Má dva základné druhy zobrazenia, pričom druhý vytvára zmenšením stupníc dostatok priestoru pre údaje informačného systému vrátane navigácie. Virtual Cockpit si však môžete dopriať len za príplatok. V sérii ale dostanete minimálne 7-palcové dotykové rozhranie MMI s touchpadom. Rozšíriť ho možno o modul navigácie Plus, ktorý prináša množstvo on-line funkcií, napríklad informácie Doogle Earth a Google Streat. Samozrejmosťou je kompatibilita so smartfónmi s operačným systémom iOS aj Android.
Novinku je tiež trojramenný volant, za príplatok vyhrievaný, či masážne sedadlo vodiča. Audi je ale skôr pyšné na rozšírenie bezpečnostných asistentov. Najmä Traffic Jam Assist, ktorý pomáha poloautomatickým riadením v dopravných zápchach, a to až do rýchlosti 65 km/h. Ďalšou novinkou je výstraha pred kolíziou a autonómne brzdy Emergency Assist či Cross-Trafic Assist, ktorý registruje križujúce vozidlá pri cúvaní z parkovacieho miesta. Samozrejmosťou je adaptívny tempomat či monitorovanie jazdných prúdov. Najväčším bonusom sú ale spomínane adaptívne svetlá Matrix LED.
Zmenám sa nevyhla ani technika pod kapotou. Ponuku tvorí šesť motorov s výkonovým rozpätím od 81 do 140 kW. Základ vytvorí dlho avizovaný 3-valec 1,0 TFSI s výkonom 85 kilowattov a krútiacim momentom 200 Nm. Nahrádza pôvodný 4-valec 1,2 TFSI. Audi sľubuje zachovanie pôvodnej dynamiky, no pri nižšej spotrebe paliva. Pomôcť má aj nížšia hmotnosť. Základná verzia váži iba 1 150 kg, čo je podľa automobilky rekord v triede. Nad 3-valcom stoja už známe motory 1,4 TFSI (110 kW) s vypínaním valcov COD a najvýkonnejší dvojliter 2,0 TFSI (140 kW) spárovaný výlučne s novou 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic so spojkami v olejovom kúpeli.
Naftové motory sú tiež tri. Od 1,6 TDI (81 kW) až po dva dvojlitrové agregáty 2,0 TDI vo dvoch výkonových verziách 110 alebo 135 kilowattov. Jedinou „civilnou“ verziou s ponukou štvorkolky Quattro je Audi A3 2,0 TFSI. Naopak, najslabší diesel sa môže pochváliť 7-stupňovou prevodovkou S-Tronic. Samostatnou kapitolou je ostrá verzia S3, ktorej dvojliter 2,0 TFSI posilnil o päť kilowattov, na konečných 228. Krútiaci moment narástol na 400 Nm, čo je o 20 viac ako v minulosti. Pochopiteľne, vždy s pohonom Quattro. Chýbať nebude ani plug-in hybrid A3 e-tron kombinujúci motor 1,4 TFSI a elektromotor so spoločným výkonom 150 kW. Batérie majú kapacitu 8,8 kWh. V ponuke zostáva aj verzia 1,4 TFSI g-tron (110 kW), spaľujúca zemný plyn.
Modernizované Audi A3 dorazí na trh začiatkom leta. Nemecké ceny štartujú na 23 300 eurách.